Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamacha Chappy (skuter) problemy z zapłonem

16 Cze 2007 12:32 3954 7
  • Poziom 10  
    Witam
    Motorowerek jak w temacie (bardzo nietypowy)
    Problem jest tego typu iż skuter ten nie ma żadnej regulacji zapłonu (wszystko jest przykręcone na stałe) jedyna regulacja to przerwa na przerywaczu (nie mogę nigdzie dostać jakiegoś zamiennika a w serwisie mogą sprowadzić na zamówienie ale cena będzie kosmiczna) przerywacz ma wytartą stopkę i nadpalone styki nie mogę ustawić zapłonu bo jeżeli ustawię małą przerwę to zapłon jest po punkcie a jezeli ustawię tak ażeby miał w odpowiednim punkcie to przerwa na przerywaczu jest bardzo duża i motorek choć odpala z trudem to jednak na wysokich obrotach nie chce pracować.
    i tu moje pytanie czy da się jakoś przerobić zapłon od fiata tipo (taki z przerywaczem ale z modułem elektronicznym) mam takich modułów kilka tyle że one są na 12V a motorek ma instalację 6V
    znalazłem na forum kilka schematów do elektronicznych zapłonów ale elektronika nie jest moją mocną stroną, na allegro za taki zapłon trzeba zapłacić z wysyłką około 80 zł
    może jakieś inne sugestie jak rozwiązać ten problem ???
    pozdrawiam
    toniq
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Niestety nie da się przerobić zapłonu z fiata.
    Swoją drogą, co to za skuter, który ma jeszcze zapłon na przerywaczu? Zdjęcia przerywacza i jego zabudowy mile widziane...
    Możesz się pokusić o zastosowanie zapłonu CDI z jakiegoś innego skutera, tyle tylko, że wiąże się to z założeniem nowej prądnicy wraz z potrzebnymi dodatkowymi cewkami. Bo niestety ale za 5 złotych to nie naprawisz tego!
  • Poziom 10  
    Witam
    Motorek jest z 91 roku więc nie jest aż taki wiekowy ale niestety zapłon ma tradycyjny, włożyłem w niego już trochę kasy a że jest w 99% oryginalny więc nie chcę za dużo w nim przerabiać. Poza tym idzie na sprzedaż więc wiadomo, objechalem wiele sklepów z częściami ale nie mogę dopasować żadnego przerywacza. poniżej link przedstawiający taki sam skuter jak i sam zapłon
    Yamacha Chappy (skuter) problemy z zapłonem
    Yamacha Chappy (skuter) problemy z zapłonem
    pozdro
    toniq
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Spróbuj dopasować przerywacz od wsk m06 lub nawet komarka. Wyglądają na zbliżone. Podobny był też chyba w Iżu. Najlepiej podejdź do jakiegoś dobrze zaopatrzonego sklepu i spróbuj dopasować.
    Dziwi mnie też ten brak regulacji punktu zapłonu, a tylko regulacja przerwy.
    Jakbyś napisał skąd jesteś w profilu, to można by cię gdzieś skierować, a tak sam jesteś sobie winny...
  • Poziom 32  
    Na 99,9% przerywacz będzie pasował od komara, swoją drogą fajny skuter ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dwie opcje:
    -dopasować inny przerywacz tak jak radzą koledzy
    -reanimować stary co jest trudne aczkolwiek wykonalne, ale raczej nie ma sensu
    można by wrzucić jakiś moduł na hallu i po sprawie (o ile instalacja 12V)
  • Poziom 10  
    Witam
    Od komarka nie pasuje, jest odwrotnie ułożony, od WSK też nie, problem z zapłonem rozwiązalem połowicznie, w miejscu tych otworów mocujących wyciąłem podłużne (fasolki) i to już trochę pomogło ale nie na długo, będę dalej szukał tego przerywacza. a tak wogóle to znalazłem informacje że wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 22 stopnie przy 5000 tysiącach obrotów, ale jak to ustawić skoro na kole nie ma żadnych punktów. Teraz motorek odpala od jednego kopa ale nadal są problemy z wysokimi obrotami, (wymienilem zimmering na wale bo stary byl wytarty i stwardniały) myślałem że łapie pod tym zimmeringiem lewe powietrze ale to jednak nie to nadal na obroty wchodzi bardzo powoli przerywając przy tym. Punkt zapłonu ustawiłem na około 2 mm. przed górnym ZZ więc powinno być dobrze,Swieca cały czas okopcona, czy to nie jest może wina dozownika oleju ??? trochę kopci ale nie aż tak bardzo, a może zimmering od strony sprzęgła odśrodkowego powoli puszcza, gaźnik wydaje się być OK. Na wolnych obrotach wszystko jest OK chodzi pięknie równiutko
    pozdro
    toniq


    Problem rozwiązany, zapchany jest wydech, po odłączeniu tłumika na obroty wkręca się pięknie, będę musiał coś z tym tłumikiem zrobić ale co to jeszcze nie wiem bo on jest jakiś dziwny ( na obrazku za napisem Chappy) jakaś okrągła puszka ciężka jak cholera
    pozdro
    toniq
  • Poziom 1  
    witam mam problem ponieważ mam wsk 125 i na razy jest iskra a na razy nie ma. a gdzy jest i uda mi się ją zapalić to nie chce mi wchodzić na obroty.. mam jeszcze jedno pytanie czzemu gdy otworze kranik od paliwa gdy jest motor zgaszony to paliwo przechodzi od gaźnika przez gumę do filtra...
    Proszę o pomoc z góry dziękuję;)