Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TOYOTA Avensis 1,6 1998 gaz uszkodzona sonda lambda?

16 Cze 2007 19:53 5222 5
  • Poziom 9  
    Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach,szczególnie na gazie ,na benzynie jest lepiej.Monter LPG stwierdził że sonda ma za dużą rozpiętość napięcia od ok. 0,7-1,7 mV na wolnych obrotach i dlatego tek jest.Diagnosta na stacji stwierdził po badaniu że to jest dopuszczalne a komputer gazowy jest za słaby żeby te różnice skompensować,niestety nie podłączył sie do gniazda diagnostycznego bo jego komputer tego rocznika nie czyta.W innej stacji z komputerem diagnostycznym było tak samo ale mechanik powiedział że nierówne obroty mogą być też wynikiem podpartych zaworów po przebiegu ok.70 tys.km na gazie i żę po wykluczeniu awarii sondy w stacji gdzie mają odpowiedni komputer należy wyregulować zawory.Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego stanu i jak należy dalej postąpić aby nie narazić się na nieuzasadnione naprawy i koszty?
  • Texa Poland
  • Poziom 19  
    jakies dziwne napiecia na tej sądzie powinna pracowac w zakresie 0.1-0.9V ktos cos nietak pomierzył badz jest przebicie na grzałce
  • Texa Poland
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Wpierw poszukalbym lepszego warsztatu z komputerem, gazownika tez bym zmienil. Znaczne wachania napiecia sondy lambda na biegu jalowym przy zasilaniu gazowym oznaczaja niestabilny i nie prawidlowy sklad mieszaniki, czyli komputer i uklad zasilania gazem nie radza sobie z ustawieniem prawidlowego stosunku LPG / powietrze. Patrzac na to z innej strony jesli silnik "kuleje" to zawory silnika moga byc nie podparte ( co to w ogole znaczy ?) tylko powypalane , co jest czestym objawem w silnikach zasilanych gazem. Zacznij moze od zmierzenia cisnienia sprezania poszczegolnych cylindrow, jesli wyniki beda zblizone, to dopiero przyczyn nieprawidlowej pracy silnika mozna szukac w elektronice.
  • Poziom 9  
    Dzięki za porady.Ciśnienia w cylindrach sprawdziłem,są prawidłowe,z tymi zaworami to oczywiście żę masz rację,mechanik tak się wyraził ale chodziło o to że na gazie mogą być powypalane.Niestety w naszym mieście(Lublin) nie jest łatwo o dobrego diagnostę z oprogramowaniem do samochodów japońskich(może ktoś zna kompetentnego diagnostę w Lublinie),serwis firmowy to szkoda gadać,nie zajmuje się takimi starymi samochodami z nietypowymi problemami a ja nadal stoję w miejscu,co robić?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Szukac diagnosty z komputerem. Po omacku i na odleglosc nikt Ci nie powie w czym tkwi problem, takimi metodami na "slepo" wymienisz wszystkie czujniki silnika i nadal bedzie zle. Sprubuj moze na poczatek wyczyscic uklad regulacji biegu jalowego ( slynny silniczek krokowy przy przepustnicy powietrza ), LPG ma to do siebie ze zasyfia wszystko oleista, smierdzaca lepka ciecza. Samodzielne wyczyszczenie nic nie kosztuje, a moze dac jakis efekt. Jaka masz instalacje LPG ?
  • Poziom 9  
    Mam zwykłą instalację lpg Tomasetto (nie sekwencyjną) z układem elektronicznym KME BINGO S (spisałem ze świadectwa homologacji-jeżeli potrzeba podam symbole pozostałych podzespołów.