Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak przerobić zasilacz impulsowy z 12V na 24V?

wyszkowskidaniel 16 Jun 2007 21:47 6901 10
    wyszkowskidaniel
    Level 13  
    Witam. Znalazłem na elektrodzie zasilacz impulsowy 12V 5A. Musze go jakoś przerobić aby można było z niego wycisnąć 24V i 5A. Problem w tym, że nie wiem jak go przerobić. Niedawno zainteresowałem się tego typu zasilaczami i na razie jestem zielony jak trawa w maju. :)
    PROSZĘ WAS WSZYSTKICH O POMOC JAK GO ZMIENIć NA 24V I 5A. JEST ON MI PILNIE POTRZEBNY.
    Z GóRY DZIęKUJę.
    POZDRAWIAM
    schemat:
    Jak przerobić zasilacz impulsowy z 12V na 24V?
    żarówka rtęciowa
    Level 37  
    wyszkowskidaniel
    Level 13  
    Witam.Przepraszam że dopiero teraz to pisze ale byłem w Warce na robocie... A jakby można było wiedzieć ile nawinąć tych zwoji i jaki przekrój oraz co zastosować po stronie wtórnej. Może jest na to jakiś wzór do obliczenia tej przekładni transformatorowej.
    Dziękuje i pozdrawiam.
    wyszkowskidaniel
    Level 13  
    Witam. Proszę as o pomoc. układ złożyłem tak jak jest na schemacie i mam pewien problem. zamiast 12V i 5A mam niepełne 9V i kilka mA. Szukałem już usterki ale nie potrafię jej znaleść. Odłączyłem stabilizacje ( myślałem że jest uszkodzona ale bez zmainy). POMOCY...
    k4be
    Level 31  
    Taki objaw najczęściej byl przy źle nawiniętym transformatorze (zła indukcyjność).
    wyszkowskidaniel
    Level 13  
    Witam. Źle nawinięty tzn. kierunek nawijania czy ilość zwojów. Zrobiłem tak jak jest na schemacie... może chyba chodzi o tą szczelinkę co jest na środkowej kolumnie. Może jest za mała. Rdzeń transformatora EI ( część I ) została sklejona klejem super glu a nie żywicą. Sprawdzę ten jeszcze rdzeń.
    Pozdrawiam
    k4be
    Level 31