Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

usterka alternatora renault clio

mirekr-1973 17 Jun 2007 00:05 15355 32
  • #1
    mirekr-1973
    Level 10  
    wszystkich witam
    mam problem z swoim autem renault clio a mianowicie z ładowaniem. Nie wiem co może być usterką otóż w momencie zapalania silnika kontrolka gaśnie, przy dodaniu gazu zaświeca się . Z chwilą nagrzania sie silnika podczas jazdy zgaśnie na chwilę zaświeca i tak kilka razy silnik gorący świeci
    już cały czas.Co mam kupić pomóżcie mam to auto od niedawna i za bardzo
    go jeszcze nie poznałem.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie typ silnika więc też podaję benzyna 1.2 moc43 KW typ E7F-D7
  • Helpful post
    #2
    Tomasz008
    Level 19  
    szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator
    diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze
    i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
  • #3
    mirekr-1973
    Level 10  
    wydarłem go z auta szczotki są długie mają około 1.5cm tak na oko. Na co stawiasz? podpowiedz i tak jestem załamany tym autem. A możesz mnie powiedzieć czy świecąca kontrolka poduszki oznacza jej uszkodzenie
    takie kupiłem tylko ktoś wyciągnął żarówkę
    pozdrawiam Tomasz 008 i czekam z nie cierpliwością na odpowiedz jutro giełda może uda się kupić uszkodzone części
    pozdrawiam
  • Helpful post
    #4
    Tomasz008
    Level 19  
    jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy
    a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
  • #5
    mirekr-1973
    Level 10  
    Jesteś wielki
    widzę że jesteś osobą która ma duże pojęcie na temat tego auta mogę cię jeszcze pomęczyć ?. Powiedz mi czy ta usterka(poducha) może mieć związek z włamaniem do auta uszkodzili mi sterownik zamka centralnego z tego co już
    co się dowiedziałem to steruje innymi podzespołami . Wcześniej przed włamaniem żarówki jeszcze nie było.W ogóle całe oświetlenie nie działało
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #7
    viper555
    Level 39  
    Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    viper555
    Level 39  
    "elektrit" masz 100% rację ,ale chodziło mi o objaw jaki występuje w tym przypadku.P
  • #10
    mirekr-1973
    Level 10  
    obecnych pozdrawiam
    z góry dzięki za rady teraz to już nie wiem co zrobić moje auto clio1.a silnik clio2 .czy jest możliwość założenia innego alternatora i ewentualnie jak przerobić może pomoże jak zrobię jego fotkę bo jest ich kilka rodzajów.
    pomocy serwis renówki walną taka ceną że musiał bym go sprzedać
  • #11
    mirekr-1973
    Level 10  
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    mirekr-1973
    Level 10  
    wielkie dzięki możesz mi wytłumaczyć co znaczy Delco-Remy? i regulator napięcia też mógł się uszkodzić? jaki może być koszt tych części jeszcze raz bardzo dziękuję.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #15
    milejow
    Level 43  
    Rzeczywiscie dziwne,ja do tej pory w nowszych silnikach reno widzialem to:
    usterka alternatora renault clio
  • #16
    mirekr-1973
    Level 10  
    Ty naprawdę jesteś wielki!
    a możesz mi powiedzieć czy włamanie się do auta i uszkodzenie sterownika centralki zamka centralnego może być przyczyną świecenia się kontrolki poduszki? czy która z nich jest uszkodzona

    Dodano po 3 [minuty]:

    a te pęknięcia to od czego diody wybuchły czy co i czy pomogły choć trochę moje fotki
  • #17
    milejow
    Level 43  
    Moze majstrowali cos przy stacyjce i uszkodzili tasme pod kierownica
  • #18
    mirekr-1973
    Level 10  
    prawdo podobnie przyjechali sobie z swoim sterownikiem mój leżał na dywaniku widocznie ktoś ich spłoszył a co ciekawsze włamanie nastąpiło na drugi dzień po zakupie auta po pięciu mojego zaczęły cię cyrki z instalacją a auta już nie odpaliłem. Wcześniej nie
    miałem pojęcia ze nie było połowy żarówek w desce rozdzielczej, przy stacyjce nic nie było ruszone albo która z poduch uszkodzona jest to możliwe
    pozdrawiam i może Ty coś poradzisz
  • #19
    milejow
    Level 43  
    Jak wyglada ten sterownik,takie czarne plastikowe pudelko pod zegarami?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do zarowki airbag to wyjeta byla celowo,moze poduchy wymieniono ale zostawiono napinacze
  • Helpful post
    #20
    viper555
    Level 39  
    No ale to chyba jest alternator Delphi.P
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    mirekr-1973
    Level 10  
    dokładnie tak jak mówisz i tam pod zregarami
  • #23
    milejow
    Level 43  
    No dobra,to teraz mozesz go odpalic,czy nie?
  • #24
    mirekr-1973
    Level 10  
    tak mogę kupiłem nowy sterownik i został usunięty kod z tylko teraz mam problem z ładoaniem

    Dodano po 2 [minuty]:

    a alternator jest firmy valeo
  • #25
    viper555
    Level 39  
    Więc się zdecyduj jaki to alternator bo na zdjęciach to nie Valeo tylko jak pisałem wcześniej.P
  • #26
    mirekr-1973
    Level 10  
    tak sorry masz rację w książce napisali ze firma valeo produkowała takie alternatory tylko pokazany rysunek a nie fotka
    w ogóle jestem zawiedziony kupnem tej książki nic tam nie ma wszystko co pisze na każdy temat skontaktuj się z ASO jeszcze raz przepraszam
  • #27
    milejow
    Level 43  
    Masz w postach wyzej diagnoze,wymien mostek i gra i buczy.Z poduchami to posprawdzaj zlaczki,poduchy(boczne?)czolowe,napinacze.Jednak lepiej podpiac CLIP,a
  • Helpful post
    #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    salwador
    Level 16  
    po przeczytaniu tych wszystkich fachowych porad serwisowych stwierdzam że jak tak bedziecie naprawiać alternatory to narobicie sie jak woły i pieniędzy z tego nie bedzie bo przy naprawie alternatora trzeba powymieniać wszystkie elementy na nowe czyli regulator mostek komutator łożyska ewentualnie zależy od modelu szczotki szczotkotrzymacz wziąć 350 zł dać gwarancje na pół roku i klient szczęśliwy i tak naprawiony alternator zepsuje sie za 10 lat
  • #30
    User removed account
    User removed account