Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

''Skrzynia basowa''

bass 18 Cze 2007 19:17 20482 72
  • Oto skrzynia basowa z głośnikiem dibeisi.Zbudowałem ją ponieważ sub w kinie domowym się spalił.Głośnik z żółtą membraną i czarną kopułką zastanawiam się nad zwrotknicą ale nie mam projektu.

    GŁOŚNIK:
    głośnik to dibeisi
    180watt 8 ohm.


    OBUDOWA:
    obudowa z płyty wiurowej
    18mm,czane obicie,bass reflex
    z tyłu wejście na kabel.


    ODSŁUCH:
    fajne niskie tony i efekt
    gdy słucham muzyki.

    KOSZTY:
    przewód 1m 45gr.
    obicie 2m x 1m 23zł.
    głośnik 45zł.
    terminal 5zł.
    płyta wiurowa miałem.
    bass reflex 4zł.
    razem-77zł i 44gr.

    Pozdrawiam wszystkich!


    Fajne!
  • #2 18 Cze 2007 19:47
    prosiak
    Poziom 11  

    hmm... skrzynia robiona na oko,
    br tez na oko
    co do wykonania to mozna sie przyczepic jeszcze do stetyki, poniewaz przy glosniku to obicie dziwnie wyglada
    przydalby sie do tego jakis aktywny filtr dolnoprzepustowy

  • #3 18 Cze 2007 20:07
    error03
    Poziom 15  

    po co ci projekt zwrotnicy? wystarczy sama cewka odpowiednio dobrana... (6dB/okt),
    moim skromnym zdaniem obudowa troche przesadzona co do wielkosci... i ten br tak specyficznie ułożony... powinien być bliżej głośnika i na srodku... ale to moje skromne zdanie ;]

    moja ocena: -3/6

    p.s to wejście na kabel nazywa sie terminal :P

  • #4 18 Cze 2007 20:34
    rafaljakichmalo
    Poziom 13  

    Na oko to chłop w szpitalu umarł.. hehe taki ludowy żart.

    Tak na serio:
    1. Głośnik bez parametrów to loteria. Rozumiem, że z tym audiofilem, to też żatr..
    2. Skrzynia faktycznie za duża, poza tym skoro już taką zrobiłeś przydałoby się jej jakieś wzmocnienie w środku.
    3. Wytłumienie też by nie zaszkodziło...
    4. Estetyka też nie powala, choć to kwestia gustu
    Generalnie powstrzymuję się od oceny.. jeśli Tobie się podoba brzmienie to ok, tylko ciekawe na jak długo.

  • #5 18 Cze 2007 23:31
    bados1990
    Poziom 13  

    Witam!
    Dla mnie tragedia!!! spal to, wyrzuć albo zrób budę dla psa, bo na nic innego się nie nadaje ta konstrukcja... za 80zł nic nie wyczarujesz.
    Nie pochwalam takich mało budżetowych konstrukcji, jeszcze bym Cię zrozumiał jak byś miał to i nie pokazywał, ale Ty to pokazałeś...a później taki człowiek jedzie wszystkich po forach, jak ktoś wyda 500-1000zł na suba że był idiotą bo przecież on dał 100zł i mu cały pokój wpada w drgania, wszystko spada z szafek i jak mu nie wali bas, i jeszcze pewnie F3 jest przy 50hz ale przecież jak nisko bas nie schodzi itp. to jest właśnie dla takich ludzi miarą basu... ocena 1/6

    pozdrawiam
    bados1990

  • #6 19 Cze 2007 01:34
    Lord_Wejder
    Poziom 14  

    Jak przeczytałem w opisie ze użyłeś głośnika dibeisi to poczułem odruch wymiotny :crazyeyes: to jest firma dla typowych troj-pasiakow na spodniach jeżdżących polonezem co to ma szklane drzwi żeby dres było widać... wybaczcie ale mnie poniosło... teraz do rzeczy

    po pierwsze primo... mogłeś juz stx'a kupić... tam przynajmniej masz parametry mniej więcej przez producenta podane i można cos z nich obliczyć... chociaż to tez nie jest rewelacyjna firma bo podobno ostatnio zaczęła szmelc robić

    po drugie primo weź sobie ściągnij winisd do obliczania obudów

    po trzecie primo pomyśl zanim zaczniesz cos robić


    Konstrukcja w ogóle nie przemyślana, dobór głośnika beznadziejny, jedynie wykonanie jest w miarę zjadliwe... za wykonanie dam 4-\6 ponieważ jest wiele niedociągnięć...

    ogólnie tyle co miałem do powiedzenia... jak dla mnie całość po zsumowaniu -2/6

  • #7 19 Cze 2007 04:52
    bados1990
    Poziom 13  

    Lord_Wejder nie czepiaj się polonezów ;p mój brat w polonezie miał radio alpine i elipsy pionka 6x9 ;p

    co do tych dresów to faktycznie tak jest...:/

    kolega bass wie już chyba na czym popełnił błąd, bo ta jego konstrukcja to chyba jedna wielka pomyłka [ chociaż by z racji tego że za mała wiedza, i nie przemyślana konstrukcja ]
    teraz poczyta, rozejrzy się, pomyśli i miejmy nadzieje że zrobi porządną jeszcze konstrukcje którą przyjdzie nam ocenić 6/6

    pozdrawiam
    bados1990

  • #8 19 Cze 2007 08:03
    bass
    Poziom 15  

    Ja mam winisd i winisdpro ale nie wiem o co chodzi wszystko tam jest po angielsku.Może ma ktoś instrukcję.

  • #9 19 Cze 2007 10:13
    moro93
    Poziom 9  

    jak dla mnie klapa mogłeś chociaz troiche sie pzylożyć
    acha i po co ludzie obijacie to jakimiś szmatami fornir w cale nie jest droższy :D

  • #10 19 Cze 2007 10:18
    jogaczew
    Poziom 16  

    skrzynia bez wytłumienia i robiona na oko będzie trzeszczec i tłuc się a nie dawac pięknego basu.To nie takie łatwe jak się wydaje, zrobic dobrą skrzynie. Polecam jeszce trochę poczytac. Co do głosnika to nie zadna rewelacja.

  • #11 19 Cze 2007 14:58
    bass
    Poziom 15  

    Czy z 2x kondensatorów głośnikowych mkp 1,0uf i jednej cewki rdzeniowej 1.50mh/0.39ohm f0.70mm da się zrobić jakieś wzmocnienie do tego głośnika?

  • #12 19 Cze 2007 15:18
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bass napisał:
    Czy z 2x kondensatorów głośnikowych mkp 1,0uf i jednej cewki rdzeniowej 1.50mh/0.39ohm f0.70mm da się zrobić jakieś wzmocnienie do tego głośnika?

    Nie, nie da zrobić się "wzmocnienia". co najwyżej możesz zrobić filtr, ale nie do tego głośnika. :D
    jeśli chodzi o "wzmocnienie" to koledzy mieli na myśli wzmocnienia w postaci poprzeczek, wręg i innych takich, chodzi o usztywnienie ścianek aby nie wpadały w rezonans.
    Były już przerabiane filtry pasywne do subów. To się nie kalkuluje (wielka cewka). Myślę, że zabawa w sklejanie desek i wycinanie otworów spodobała się Tobie i "liznołeś" trochę stolarki. Przeglądnij inne "suby" w tym dziale, poczytaj o winisd :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic279119.html
    To co popełniłeś sprzedaj/wywal, no cóż nauka kosztuje, szkoda że uczysz się na swoich błędach a nie cudzych. :!:

  • #13 19 Cze 2007 22:37
    wow
    Poziom 27  

    Konstrukcji nie będę komentował bo szkoda słów.

    "Ja mam winisd i winisdpro ale nie wiem o co chodzi wszystko tam jest po angielsku.Może ma ktoś instrukcję."

    To nie jest wytłumaczenie. Zakładasz temat i prosisz, aby Ci ktoś mądry wyliczył!

  • #14 19 Cze 2007 23:09
    15jacek15
    Poziom 21  

    widze ze kolega "bass" wzial sie za maszynowe robienie "subwooferów", niczym chinczyk din din din din 3 dni w piwnicy i powstały dwa śliczne subwoofery.

    powiedz jak ten głosnik spisuje się w kinie domowym ?? da rade tez na nim posluchac muzyczki ??

    jak bedizesz mial wolne 70-80 pln to radze kupic jakiegos boschmanna lub najgorszqa opcja STX. bedie lepiej napewno. pozatym jak jest to sub do kina domowego to kino chyba wysyla na ten subwoofer same niskie tony, tak mi sie wydaje przynajmniej, ze kino ma wbudowany filtr dolnoprzepustowy LPF do subwoofera.

    Pozdrawiam 15jacek15

  • #15 26 Cze 2007 22:20
    norman1991
    Poziom 10  

    Ten głośniczek wygląda trochę śmiesznie w tej obudowie poza tym ocena 3/6

  • #16 27 Cze 2007 08:50
    bass
    Poziom 15  

    Wiem że głośnik wygląda śmiesznie on jest za mały

  • #17 27 Cze 2007 15:44
    mkopec
    Poziom 14  

    Ja bym wymienił głośnik na tesle ARN 226/04 ładnie gra do kina domowego wystarczy:D

  • #18 27 Cze 2007 18:49
    Wejper
    Poziom 15  

    stanowczo za mały i napewno daje za mało basu, każdy wie, że dobry głośnik musi mieć srebrną membrane i 15,55 cala śrenicy :]

  • #19 28 Cze 2007 08:50
    bass
    Poziom 15  

    Na tesla hmm a ile kosztuje taki głośnik?

  • #20 07 Lip 2007 22:34
    mkopec
    Poziom 14  

    na allegro lepszy model ARN 226-07/8 kosztuje 55zł
    tylko ze ten głośnik jest przeznaczony raczej do zamkniętej obudowy :|
    Napisz ile byś miał kasy na nowy głośnik

  • #21 07 Lip 2007 23:22
    wisnialdz
    Poziom 15  

    A ile możesz przeznaczyć na cały zestaw czyli skrzynia i głośniki jaki masz do tego wzmacniacz

  • #22 09 Lip 2007 09:45
    bass
    Poziom 15  

    No tak z kasą to nie do końca jestem całkowicie spłukany ale za jakieś 2 tygodnie powinienem mieć jakieś 300zł więc wtedy coś lepszego wybiore.

  • #23 09 Lip 2007 10:29
    cudak10
    Poziom 15  

    Sama skrzynia nawet spoko wykonana ale ten głośnik to jest totalna porażka lepiej zastosować jakiegoś ARN za podobne pieniądze.

  • #24 09 Lip 2007 18:40
    bass
    Poziom 15  

    Na arna jest jakaś strona z nimi bo alegro.pl nie jest dla mnie.

  • #25 10 Lip 2007 07:37
    Jaceksd70
    Poziom 16  

    Jest jedna strona tylko oni normalnie juz nie handluja glosnikami. Sprzedaja to co im jeszcze zostalo. Ja niedawno kupowalem tam arn 200-05/4 . Za dwa glosniki dalem 74,90 razem z wysylką. Spytaj sie ich czy maja dany glosnik. Z tego co wiem to arn 226-05/4 jeszcze maja. A tu ich strona http://www.empire.com.pl/glosnik.htm
    Pozdrawiam i zycze udanych konstrukcji:D

  • #26 11 Lip 2007 20:36
    bass
    Poziom 15  

    15jacek15 ja mam wzmacniacz w podłączony pod dvd.

  • #27 12 Lip 2007 12:42
    gófer
    Poziom 34  

    Yyy...no co tu wiele gadaćm totalna lipa.
    Jedno pytanie-nie boli Cie głowa po pół godziny słuchania tego czegoś?

  • #28 12 Lip 2007 13:07
    simp
    Poziom 12  

    Witam...
    no wiec...takie cus to chyba jedynie w jakies starej piwnicy moznaby bylo postawic ;) bo to ani nie gra ani nie wyglada....jak chcesz miec tylko basik to chyba STX jest w sumie dosc ale kapke lepszy od tego chinskiego badziewia!!!.... a ta bude to mozessz uzyc jako podpalke na zime:pp

    ocena -2/6
    pozdro

  • #29 12 Lip 2007 13:15
    --==tomolo==--
    Poziom 10  

    kup tonsila sw 3251 . kupilem ten glosnik i nie wierzylem, ze potrafi cokolwiek. wsadzilem go do 40 litrowej budy 40Hz i podpialem pod signata roc 3 ( ok. 100 w rms w mostku) i naprawde jestem zadowolony. gra podobnie jak stx 27 150 4 ss tylko jest troche glosniejszy. na pewno lepszy jak dibesi i w uzywce bardzo tani. pozdr.

  • #30 12 Lip 2007 17:20
    bass
    Poziom 15  

    Tonsil ile dałeś za przesyłkę?

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson