Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik Ursus C-330 długo nie odpala i dymi na biało

mlody465 19 Jun 2007 21:07 72330 27
  • #1
    mlody465
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z odpaleniem silnika. Muszę kręcić rano bardzo długo aby zapalił.
    Ale jak już zapali jeden raz to pali dobrze.
    Najgorzej jest rano bardzo ciężko jest go odpalić i dymi na biało.
    Co może być nie tak?
    Proszę o pomoc.
  • #3
    HenioGd
    Level 12  
    Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy:
    1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro w pracy mogę mu się przyjrzeć) - jeśli wyraźnie bąbluje nawet na zimnym to uszczelka lub głowica;
    2) sprawdź wygląd zimnego oleju ( zimnego !) - jeśli będą widoczne krople płynu to uszczelka. Po nagrzaniu oleju a jest to temperatura około 90 st C płyn przechodzi w parę i nic nie dojrzysz. Nie wspominam tutaj o tzw. emulsji bo wtedy ubytek płynu już byś dawno dostrzegł.
    Wiele razy spotkałem się z takim przypadkiem. Przez długi okres unieruchomienia płyn skrapla sie w cylindrze a wiadomo, że jest niepalny. Dopiero jak przedmucha cylinder i pozostanie samo paliwo z powietrzem w cylindrze nastąpi samozapłon.
    Jeśli nie będzie tych objawów pomyślimy dalej.
  • #4
    Breżniew
    Level 22  
    Sprawdź przede wszystkim czy grzeją świece żarowe.
  • #5
    mlody465
    Level 10  
    Świece nie mam ale dawałem mu ognia w miejscach świec i zapalił beż problemu . Ale nigdy nie miałem świec i dobrze palił.
    Prosze o odp
  • #6
    ANDYW6
    Level 24  
    Oddaj do regeneracji pompę i wtryskiwacze.
  • #7
    HenioGd
    Level 12  
    Jeśli masz problem tylko z odpalaniem zimnego silnika a wcześniej tego nie było pomimo braku świec żarowych to pozostał tylko jeden czynnik - paliwo. Sądzę, że do niedawna używałeś paliwa lżejszego a teraz masz z frakcjami cięższymi.
  • #8
    serwisor
    Level 29  
    jeśli masz problem z zapalaniem to postaraj sie zamontować dodatkowy blok na świece żarowe koszt około 30 zł więc nie dużo, albo grzałkę na dojsciu na chłodnicy, sam to właśnie robie bo zaczynają się mrozy i coraz ciężej z zapalaniem.
  • #9
    caahir
    Level 13  
    Prawdopodobnie masz problem z układem paliwowym, który się zapowietrza. Sprawdź czy nie widać gdzieś przecieków paliwa, spróbuj podokręcać wszystkie przewody paliwowe. Możliwe, że uszkodzona będzie pompka paliwowa i nie trzymaja w niej zaworki zwrotne.
  • #10
    zweinstein
    Level 17  
    proponuję jeszcze sprawdzić uszczelki pod głowicą. Pozdrawiam
  • #11
    lukaszs20_87
    Level 11  
    Witam, najprawdopodobniej masz źle ustawione zawory, ale proponuje zrobić porządny przegląd. wyczyścić wtryski, zregenerować pompę, a przedewszystkim ustawić zawory!to podstawa. jeżeli wyjmiesz już pompę paliwa to polecam wyczyścić zbiornik paliwa bo tam zawsze jakieś śmieci się znajdą. no i wlać porządne paliwo!!!
    pozdrawiam
  • #12
    niutat
    Level 36  
    Sprawdź ciśnienie sprężania,może masz za mały luz na zaworach,no i oczywiście końcówki wtryskiwaczy.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    C- 330 po to ma świece żarowe żeby lżej palił, one muszą być. To że jeszcze niedawno palił, a teraz nie chce to normalne objawy, raz że teraz jest chłodniej, a dwa to to że silnik się zużywa i spada mu ciśnienie sprężania. Profilaktycznie sprawdź stan wtryskiwaczy, luz zaworowy i stan pompy wtryskowej.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    prywatny123
    Level 11  
    świece żarowe to podstawa szczególnie przy 30 stce sam mam 2 w domu i jak nie podgrzeje w zimie - nie zapali zwłaszcza ze i tak c 330 siężko palą a pompa to pewno też z wtryskami do regeneracji ale to mniejsza z tym najważniejsze żarówki
  • #16
    jacekwask
    Level 1  
    mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo
  • #17
    Lysy787
    Level 10  
    Witam Serdecznie mam problem z ciągnikiem C 330 przez ubiegły sezon maszyna pracowała i straciła moc i zaczeła kopcić na czarno przy dodawaniu gazu przy pełnych obrotach pulsacyjnie przerywa. Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu co może być na początku listopada zrobiłem :
    - generalny remont silnika (nowe tuleje, tłoki, pierscienie itp.)
    -planowanie głowicy nowe zawory uszczelaka
    -wtryski zostały sprawdzone u fachowca jest ok
    - pompa paliwowa jest ok dziś była sprawdzana
    - filtr powietrza wyczyszczony
    -zawory ustawione na ssaniu 0.2mm na wydechowym 0.25mm
    -paliwo dochodzi do pompy jest ok
    -silnik pali od pierwszego ale nie ma siły tak jak pisałem wcześniej
    Nie mam pomysłu co z nim jest nie tam Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • #18
    prywatny123
    Level 11  
    a pełne obroty to jakie i czy silnik jest na dotarciu?
  • #19
    furtian
    Level 10  
    Pompa wtryskowa jest mocowana na 3 śruby (otwory fasolki) poluzuj śruby i ustaw kąt wyprzedzenia wtrysku. Przy tej operacji często diabli biorą uszczelkę między pompą a korpusem. Póżniej już tylko musisz dać ciapkowi możliwość wypalenia wszystkich nagarów to przestanie kopcić. Sprawdź ciśnienie wtrysku . wtryskiwacz powinien otwierać przy 160 bar i podawać w formie subtelnej mgiełki. Jeżeli widać kropelki paliwa lub nierówny stumień -zmień końcówki wtrysków.
    Pozdrawiam.
    Furtian
  • #20
    furtian
    Level 10  
    Przepraszam ,pompa wtryskowa mocowana jest na 4 śruby.
    Furtian
  • #21
    adam0369
    Level 11  
    Witam , miałem kiedyś taki przypadek że c-330 przerywa na wysokich obrotach ( tz pow 2000 obr/min ) pękła sprężyna pod zaworem , ciężko to zobaczyć bo są dwie na każdy zawór ( jedna w drugiej )
  • #22
    v_grzes1
    Level 13  
    jacekwask -- mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo--trzeba nabić do oporu,powinny być równo.
  • #23
    prywatny123
    Level 11  
    witam mam pytanie mianowicie: ile by kosztował remont rozrusznika przy planowanej wymianie stojanu ewentualnie wirnika? i czy opłaca się remontować stary rozrusznik kiedy za 300 zł mam nowiutki planetarny rozrusznik litewski?
  • #25
    v_grzes1
    Level 13  
    prywatny123 wrote:
    witam mam pytanie mianowicie: ile by kosztował remont rozrusznika przy planowanej wymianie stojanu ewentualnie wirnika? i czy opłaca się remontować stary rozrusznik kiedy za 300 zł mam nowiutki planetarny rozrusznik litewski?


    Witam,nie warto, lepiej nowy.
  • #26
    MateuszC-330
    Level 1  
    U mnie też to jest jak silnik zimny mam grzałkę płynu chłodniczego która doskonale się sprawdza w dużych mrozach nastawiasz na 30 min albo 1 godz zależy ile mrozu i pali na dotyk.polecam tym którym ciągniki trudno odpalają :D
  • #27
    sweeter211
    Level 10  
    Witam. Dlatego rozbieram c-330:) slabe cisnienie sprezania to podstawa by zajrzec jakie jest sprezanie, a w mrozach swiece zarowe, c-330 tak maja:P u mnie jest pompa i wszystko elegancko, a bialy dym tak daje bo ropa zaczyna sie spalac:)
  • #28
    cornic608
    Level 13  
    Zacznij od sprawdzenia wtryskiwaczy i ustaw zawory!