Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cewka ładowania Simson

lukaszkarol 19 Jun 2007 21:31 7583 9
  • #1
    lukaszkarol
    Level 10  
    Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dziwne pytanie albo ja czegoś nie rozumiem.
    Między masą a 59a 12V i między masą a 59b 12V
    59b-stop
    59a-ładowanie
    zaciski są opisane więc w czym problem?
  • #3
    lukaszkarol
    Level 10  
    Po założeniu cewki ładowania mierzyłem napięcie na obydwu zaciskach i okazało się że napiecie jest rózne na jednym ok 7V a na drugim ok.18V i chodzi mi oto gdzie ma być podłaczony ten 7v a gdzie ten 18V a jesli chodzi o zaciski to 59a powinien byc po lewej stronie a 59b po prawej ale jak przeczytałem na forum i było to napisane odwrotnie to nie wiem komu wierzyc.
  • #4
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    patrząc na cewkę to zacisk 59a jest odczepem
  • #5
    lukaszkarol
    Level 10  
    Czyli zacisk wychodzi ze środka cewki? A co z napięciami? Dlaczego są różne napięcia?
  • #6
    wladza13
    Level 14  
    Ja również dołączę się do pytania lukaszkarol. Ja mam Simsona SR50 CE
    z 12V instalacją (rocznik 1994) i brak ładowania :cry: . Według schematu i tego co miałem w instalacji to 59a i 59b idą do prostownika na wejście zmienne ale coś mi nie pasowało bo miedzy tymi przewodami jest tylko 2V AC co mało okazało sie ze mam walnięty prostownik wiec dałem zwykły mostek graetza i po wyprostowaniu daje ok 4V DC. Zmierzyłem więc napięcie względem masy dla 59a i 59b i na jednym wyniosło ono 12V AC a na drugim 8V AC. Jeśli chodzi o odczepy to wiem że cewka ładownia ma jeden odczep na światło tylne, a drugi na ładowanie i na stop. Ale moje pytanie brzmi jakie powinno wynosić napięcie między 59a i 59b? może dzięki temu dowiem sie czy cewka ładowania jest sprawna.
  • #7
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    coś jest namieszane
    w tym modelu cewka nie ma odczepu jest wyprowadzony tylko koniec i początek uzwojenia i to podłączone jest do prostownika
  • #8
    wladza13
    Level 14  
    A więc sprostowanie sugerowałem sie wypowiedziami na rożnych forach, oczywiście nie ma odczepów.
    Może ktoś mi pomoże bo nie doceniałem swojego simsona sprawa jest bardziej skomplikowana podobno simsony maja tylko 3 lub 4 cewki w silniku tymczasem ja mam ich sześć ułożonych promieniście (w tym jedna zapłonowa przynajmniej tak mi sie wydaje) oraz elektroniczny zapłon. Cała elektryka jest ok, kolory przewodów sie zgadzają więc nikt nie grzebał przy instalacji (muszę dodać, że mam ten motor od paru dni) ale nie mam ładowania. Jest również problem ze schematem bo sugerowałem sie instalacją z wersji CE (choć podejrzewałem wersje C, ale przekonał mnie rozrusznik do wersji CE) z silnika wychodzą mi 4 przewody(a nie 5 jak jest na schemacie) i mniej przewodów wchodzi do stacyjki co nie jest największym problemem. W mojej instalacji znajdują się dwie czarne kostki jeden metalowy (przynajmniej tak mi sie wydawało prostownik) i cewka WN. Jak do wczoraj przekonany byłem że jedna czarna kostka jest od kierunkowskazów ,
    druga to stabilizator napięcia a ten metalowy element to prostownik (graetza), a dzisiaj zrozumiałem, że te dwie kostki to przekaźniki a metalowy element to prostownik i jednocześnie stabilizator który mam uszkodzony a nowy kosztuje 100zł. Ale miedzy przewodami tymi co idą do prostownika/stabilizatora jest napięcie 2-3V AC (bieg jałowy) a między jednym a masa 12 a drugim a masa ok 10V AC więc czy tak właśnie powinno być?

    Cewka ładowania Simson

    Nie chce nic kombinować z wpinaniem diody i kondensatora jako ładowanie bo mam nowy akumlator. Może ma ktoś jakieś schematy stabilizatorów i prostowników typowe do simsonów?
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W takim razie masz ten nowoczesny układ więc ze schematu który masz nic nie wynika (w części instalacji silnika).
    należy sprawdzić cewki czasami ulegają spaleniu
    Jeżeli reszta (światła itd.) działa to trzeba dojść po kolei po przewodach które cewki co zasilają i wtedy będzie wiadomo w czym problem
  • #10
    wladza13
    Level 14  
    A więc myślę że problem jest rozwiązany po wpięciu mostka graetza (tak jak jest to na rysunku we wcześniejszym poście) z tą różnica, że nie łączyłem minusa mostka z masa bo światła przygasają (ledwo świeca, bardzo podejrzana sprawa) i wpięciu akumlatora ładowanie działa oczywiście nie zostawię tego tak bo potrzebny jest regulator, który bedę musiał zbudować sam ze względu braku funduszu na nowy. Teraz poszukuje jakiegoś schematu regulatora, ale zastanawia mnie kwestia przygasania świateł po zmasowaniu mostka z masa.