Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[opel C20NE] sonda lambda dziwnie pracuje (video)

zyzak 24 Cze 2007 22:39 14469 78
  • #61 24 Cze 2007 22:39
    zyzak
    Poziom 10  

    bkia napisał:
    Stało sie to nagle jak pisał kolega a nietankowałeś paliwa przed tym

    do kogo to??

    przydalby się znaki interpunkcyjne, bo nie wiadomo o co chodzi.

    Stalo sie to jak tylko zjechalem z promu , tu na IS, wczresniej tankowalem w danii zaraz za niemcami i przejechalem danie ok

  • Fibaro
  • #62 24 Cze 2007 22:52
    lowermann
    Poziom 18  

    zyzak przeczytałeś to co napisałem na końcu 2 strony??

  • #63 24 Cze 2007 22:57
    zyzak
    Poziom 10  

    no to ustalmy juz co mamy

    Przeplywomierz ok
    swiece ok
    guma od przeplywki do kolektora ok
    zaizolowalem wąż od podcisnienia bo byl nie halo
    rozrząd ustawiony jak trzeba
    odinstalowany emulator wtryskow ten od LPG.
    paliwo ok



    wydech mam : strumienica, srodkowy i koncowy od calibry, zadne przeloty.
    Wczesniej komp nie pokazywal takiego spalania na luzie, wydech jest ciut nie nowy.








    lovermann tak przeczytalem :)
    gdzie tej benzyny nalac??? do otworow swiec ??? czy od gory przez dolot ???
    przez dolot wydawaloby sie sensowniej bo to scieka ciągle wiec od gory bylo by lepiej, ale czy to niezaszkodzi?


    p.s


    tu powiekszenie widokow i cali

    [opel C20NE] sonda lambda dziwnie pracuje (video)
    [opel C20NE] sonda lambda dziwnie pracuje (video)
    [opel C20NE] sonda lambda dziwnie pracuje (video)

  • #64 24 Cze 2007 23:24
    lowermann
    Poziom 18  

    Naprawdę widoki piękne :D cali też śliczniutka, w sumie ja myslałem żeby wlać paliwo do cylindrów, ale można też i do kolektora dolotowego, czemu ma zaszkodzic? Nie wkręcaj swiec tylko i przewody od wysokiego żeby gdzies iskry nie zapodały bo wtedy Ci się cali może spalić , napewno będzie pluło paliwem jak bedziesz kręcił dlatego odłącz od cewki zapłonowej przewód!

    Zapodaj jutro jak chodzi !

  • #65 24 Cze 2007 23:26
    tzok
    Moderator Samochody

    Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia.

    Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem.

    Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają się z niego spaliny lub biały dym? Powinno być wyczuwalne tylko pulsowanie powietrza, ale nie powinno się dymić ani pryskać olejem. Jeśli się dymi to masz wodę w oleju = uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, jeśli pryska olejem to masz uszkodzone pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworów.

    Sądząc po klekotaniu silnika rozrząd (popychacze) są do remontu (wymiany), choć nie znam tego silnika. Chodzi Ci on jednak jak jedna Tigra którą oglądałem - i jej silnik to był trup, Oplowskie Ecoteki jeśli są sprawne na wolnych obrotach nic w nich nie klekocze, a Twój klekocze bardziej niż 2.0 DTL w Astrze mojego ojca...

  • Fibaro
  • #66 24 Cze 2007 23:33
    zyzak
    Poziom 10  

    silnik nie jest do remontu :)
    ma cisnienie i trzyma cisnienie, nic nie stuka, nic w nim nie puka,nie ma luzów, przed wyjazdem bylem u specjalisty czyli jakies 2 mce temu.
    Nie wybrałbym się tu cali przed jej gruntownym sprawdzeniem.

    jutro napisze co i jak po odpaleniu

    pozdrooooo

    dodane:

    omajgat tzok co Ty wymysliłeś, gdzi eTy slyszaleś jak chodzi moj silnik ??? na video ??? to slychac cykanie wtryskiwaczy :)

    silnik nie zre oleju,odkad smigam na PB, wody nie dolewalem do zbiorniczka od 5 mcy jak nie wiecej. Z korka od wlewu oleju czasem chlapnie ale to czasem , przeciez tam jest krzywka wałka i nie mozliwe jest aby nic nie kaplo (chyba ze na zimnym , zanim cisnienie pogoni olej na góre silnika) z dziury od bagnetu oleju tez nic nie chlapie, nie ma zadnych dymow.
    Silnik mam ok, jestem tego pewny w 100%a poza tym ja nie mam ecokibla tylko c20NE :)

  • #67 24 Cze 2007 23:43
    tzok
    Moderator Samochody

    P.S.
    Nie odłączaj przewodu WN od cewki - jak potrzebujesz odłączyć zapłon odłącz sterowanie/"przerywacz" (-1) od cewki.

    Awawria typu padnięcie hydraulicznego popychacza czy wydmuchanie uszczelki pod głowicą (ale wtedy dymił by na biało i ubywało by płynu chłodzącego/ew. w płynie był by olej) mogą się zdażyć w każdej chwili, zwłaszcza w kilku(-nasto)letnim aucie.

    Komputer pokładowy podaje spalanie na podstawie imulsów o prędkości ze skrzyni biegów (impulsator) i czasu otwarcia wtrysków...

    Czarny osad na rurze to objaw za bogatej mieszanki paliwowo powietrznej (za dużo paliwa, za mało powietrza) co wskazuje na sondę lambda i/lub przepływomierz ew. wtryskiwacz lub rozjechane mapy paliwa (tylko skąd - nie masz LPG).

  • #68 25 Cze 2007 01:10
    zyzak
    Poziom 10  

    Panowie temat PB zostawmy narazie na boku

    Po demontazu emulatora wtryskow i napsikaniu wd-40 do dolotu cali nie chodzi jakby na jednym garze, stuki dobiegają z pierwszego cylindra od strony akumulatora :(

    przedmuchalo chyba wszystko bo juz swiece nie są w szlamie, przygazowalem troche - potrzymalem na obrotach, na samym poczatku strzelilo z rury wydechowej . Ale cali chodzi jak traktor (nie dziala jakby jeden gar)

    ale narobilem :(

    zobaczcie tutaj nagralem

    http://youtube.com/watch?v=tIslXbqQI9I

    jak cali tak chodzi na wolnych obrotach to czasem cos stuknie w silniku ,jakby mial sie zatrzymac motor, swiece wykluczam bo tak samo jest na innych swiecach.

    co to moze byc ???

  • #69 25 Cze 2007 07:29
    Bruum
    Poziom 23  

    Spokojnie! Zapal silnik, niech chodzi na wolnych obrotach. Zdejmuj po kolei złącza z wtryskiwaczy i obserwuj zmianę pracy silnika. Jak zaczyna gorzej kuleć-nie ten. Po zdjęciu jednej ze złączek nie zauważysz różnicy-to tu. Zatrzymaj silnik i włącz zapłon. Sprawdź miernikiem czy nie ma przerwy w obwodzie tego wtryskiwacza. Pamiętaj co wcześniej było pisane. Wtryski pracują w parach 1z2 oraz 3z4. W parach są połączone równolegle.

  • Fibaro
  • #70 25 Cze 2007 08:23
    lowermann
    Poziom 18  

    tzok napisał:
    Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia.

    Co racja to racja :D


    tzok napisał:
    jeśli pryska olejem to masz uszkodzone pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworów.


    Po nagrzaniu się silnika, a co za tym idzie oleju będzie mu pryskać , ponieważ na wprost korka znajduje się krzywka która wyrzuca olej:D Przy zimnym silniku nie będzie jednak chlapać!


    tzok napisał:
    Nie odłączaj przewodu WN od cewki - jak potrzebujesz odłączyć zapłon odłącz sterowanie/"przerywacz" (-1) od cewki.

    Fakt, mój błąd, najlepiej odłącz kostę z przewodami od cewki w opelku!

    Bruum napisał:
    Spokojnie! Zapal silnik, niech chodzi na wolnych obrotach. Zdejmuj po kolei złącza z wtryskiwaczy i obserwuj zmianę pracy silnika. Jak zaczyna gorzej kuleć-nie ten. Po zdjęciu jednej ze złączek nie zauważysz różnicy-to tu. Zatrzymaj silnik i włącz zapłon. Sprawdź miernikiem czy nie ma przerwy w obwodzie tego wtryskiwacza. Pamiętaj co wcześniej było pisane. Wtryski pracują w parach 1z2 oraz 3z4. W parach są połączone równolegle.


    Po prostu kolego cos namotałeś łącząc przewody! Nie pali Ci na jeden gar, pewnie nie dostaje paliwa! Połączyłeś źle i nie pracuje wtrysk, tylko na jednym cylindrze źle pracuje czy i na innym też? Wtryski Ci cykają jak świerszcze :D Tak jak u mnie, mam już przejechane 294 000 km :D

  • #71 25 Cze 2007 12:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Jedna mała uwaga dot. lutowania przewodów - nigy nie lutuje się nic w instalacji samochodu przy podłączonym akumulatorze, zwłaszcza lutownicą z nieuziemionym grotem. Najbezpieczniejsza jest lutownica gazowa.

    Lutowanie transformatorówką przy podpiętym akumulatorze to proszenie się o uszkodzenie elektroniki.

  • #72 26 Cze 2007 01:17
    zyzak
    Poziom 10  

    Witam Państwa :)

    w koncu skonczylem prace i odrazu popędziłem do cali zobaczyc "jak się czuje" :(

    no więc chyba poputałem przewody w listwie wtryskow :), uffff... oby tak.

    Tak to wygląda (połączyłem wg kolorów, ale z tego co piszecie to ma byc inaczej - 1z2 i 3z4 )

    [opel C20NE] sonda lambda dziwnie pracuje (video)



    Bardzo bym prosił o podpowiedź, jak zatem podłączyć to ??? Proszę o lopatologie , niechcialbym namotać znów :) :p
    jak mam polaczyc 1z2 i 3z4 to zostana mi 4 kabelki, te ktore idą ze zbiorczej wiązki wchodzącej do listwy od strony filtra powietrza.Co z nimi?

    p.s.

    Jak odpięłem wtryskiwacz nr 1, od str aku, cali gasnie,
    Dalej sie nie bawilem bo wyraźnie mam imaczej podłączone jak było pisane.

    pozdro

  • #73 26 Cze 2007 08:35
    lowermann
    Poziom 18  

    Ja przy wolnej chwili sprawdzę u siebie, co prawda mam vectrę ale z identycznym silnikiem i identycznym najprawdopodobnej podłączeniem! A do tej strony co Ci podałem linki sam naprawiam vectre, calibre nie było schematów elektrycznych?

  • #74 26 Cze 2007 10:21
    tzok
    Moderator Samochody

    Ma być w/g kolorów - przecież monter LPG przeciął kable i założył złączki do podłączenia emulatora/odcięcia wtrysków. Tylko weź zaizioluj te połączenia.

  • #75 26 Cze 2007 11:02
    zyzak
    Poziom 10  

    tzok napisał:
    Ma być w/g kolorów - przecież monter LPG przeciął kable i założył złączki do podłączenia emulatora/odcięcia wtrysków. Tylko weź zaizioluj te połączenia.


    byly zaizolowane, teraz je odizolowalem.
    skoro ma byc kolorami to ma byc tak jak teraz mam ????

    lovermann to bylo by bardzo dobrze jak bys polookal jak jest u Ciebie, pewnie kolory bedziesz mial takie jak u mnie :)))

    pozdro

  • #76 26 Cze 2007 11:32
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak, ma być tak jak teraz, tyle że to jest wtrysk grupowy i po 2 wtryskiwacze są połączone równolegle ze sobą... niemniej na przebieg kabelków to nie ma wpływu, jedynie możesz sprawdzić czy sterownie tych par rzeczywiście jest połączone (tzn. czy jest przejście na przewodach sterujących). Wtryski są sterowane z -, zasialnie jest na stałe 12V po zapłonie.

  • #77 26 Cze 2007 23:56
    zyzak
    Poziom 10  

    ajć :(

    sprawdzę w przerwie od pracy miernikiem może coś nie łączy.

    a jak bedzie ok , to podłącze zpowrotem emulator wtryskiwaczy, zobacze co wtedy.

    Dodano po 3 [godziny] 47 [minuty]:

    ok,mierzylem miernikiem i na kazdym wtryskiwaczu na kazdym jego przewodzie jest po 12,10 V

    nie podlaczalem z powrotem emulatora wtryskow ,bo wiatrzysko dzis straszne,nie ma warunkow .

    Po za tym z emulatora wtryskow do wtryskiwacza, szly po dwa przewody tego samego koloru, a demontujac go nie oznaczylem ktory ma isc do ktorego pinu we wtryskiwaczu, czy to ma jakies znaczenie ÞÞ



    pomiary robilem tylkona zaplonie
    e[/quote]

    Dodano po 4 [godziny] 33 [minuty]:

    halo halo halo

  • #78 08 Paź 2007 11:11
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    I co wyszło z tego wszystkiego jakies wnioski ????

  • #79 09 Paź 2007 15:11
    lowermann
    Poziom 18  

    No własnie? Bo ja zapomnialem całkiem o tym temacie!

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo