Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Punto I] sterownik IAW-8F i błędy w eepromie

21 Cze 2007 12:55 3373 20
  • Poziom 17  
    Mam następujący problem w Punto I 1997r na sterowniku IAW-8F odczytano błędy programem CDIF, skasowano, ale niestety wróciły, mimo ogólnej sprawności podzespołów. Auto ma LPG i według diagnosty prawdopodobnie rozjechały się mapy wtrysku. Jak to naprawić? Czy czeka mnie wymiana sterownika?
  • Poziom 17  
    diagnosta pierdoly Ci opowiada.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Podaję błędy:
    1. 303 - Czujnik temperatury chłodzenia (mierzona rezystancja i jest OK w programie diagnostycznym pokazuje 80 - 85 C - przy składaniu kiedyś zapomniałem go podpiąć - jak włożyłem wtyczkę kontrolka wtrysku zgasła)
    2. 310 - Obwód wtryskiwacza (założyłem jako emulator rezystor - kontrolka wtrysku się nie pali)
    3. 317 - Obwód lampki kontrolnej MIL - (podłączona prawidłowo bo była rozłączona przekaźnikiem przez gazownika)
    4. 330 - Parametry samodopasowania
    Auto było diagnozowane CDIF-em
    Proszę o odpowiedzi
  • Poziom 17  
    a moze by tak kolega napisal co punciaka boli???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    hmyy wszystko i na temat.pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Powiedzcie jeszcze czym to zrobić tzn jakim softem bo diagnozowali go CDIF-em i guzik z tego.
    A możliwe żeby centralka się uszkodziła poprzez zapisanie błędów do EEPROM-u i tzw rozjechanie mapy wtrysku? Podobno wtedy ratuje jedynie wymiana zawartości pamięci w komputerze - prawda to czy mnie bujają.

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Nikt nie odpowie?
  • Poziom 17  
    czego to nie wymysla haha.a dowiemy sie co dolega punciakowi?

    Dodano po 58 [sekundy]:

    mind-skad jestes?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Dzieki chlopaki Jestem z Radomia. Czy ktoś w Radomiu lub okolicy mógłby pomóc z tematem?
  • Poziom 17  
    To to już wiem. Czy kroś mógłby mi pomóc w Radomiu lub okolicy np Euroscanem?
  • Poziom 28  
    bledy ktore kolega wymienil to normalka jesli jest instalacja gazowa .sa -gdy jedzie sie na gazie znikaja gdy na benzynie . pozostaja tylko w pamieci zapamietane jako..: bledy chwilowe
  • Poziom 17  
    Ciąg dalszy historii Punto 75 + LPG + Błędy komputera. Po wizytach u mechaników i testach na examinerze błędów z komputera nie udało się usunąć - to znaczy niby soft błędy kasował ale po kolejnym uruchomieniu silnika wracały. Podejrzenie padło na sterownik, niestety po podmianie sterownika (na czyściutki - wyczyszczony z błędów) problem pojawiał się od nowa - te same błędy. Zasugerowano awarię wiązki przewodowej i ... nieprzewidywale koszty naprawy - jak to wiązki.
    Po powrocie do domu wziąłem miernik i zacząłem mierzyć co dzieje się na wiązce przewodowej od ECU - Pin 1 brak zasilania podtrzymującego. Okazało się że gazownik przeciął ten przewód przy przekaźniku zespolonym, podłączając go pod (+) pojawiający się po przekręceniu stacyjki. Połączyłem wszystko jak być powinno i ... auto nareszcie normalnie zapala, nie wiem tylko co z błędami. Mam też nadzieję że auto nie nałapie głupich adaptacji podczas jazdy na LPG bo z założenia ten "myk" gazownika miał czyścić adaptację w ECU. Tak nawiasem mówiąc - może przez to nie mogłem wkodować kluczyków do immobilizera (wcześniejsze posty)?
    Odpowiedcie co o tym wszystkim myślicie.
    P.S. na pytanie co Punciakowi dolega odpowiadam: bolą go błędy ECU których być nie powinno bo na wtryskach jest emulator (rezystor 47 Ohm), sonda ustawiona w sterowniku gazowym na N/O, no i silnik "telepie" na benzynie na biegu jałowym.
  • Poziom 28  
    gazownik pewnie chcial zeby po kazdym zgaszeniu resetowal sie sterownik , ale to nie konieczne wystarczy odpowiednio ustawic emulacje sondy
  • Poziom 17  
    Emulacja sondy w sterowniku Autronic AL700 ustawiona na N/O, myślę że sterownik nie łapie głupot z gazu
  • Poziom 28  
    rozumiem z tego ze jest to silnik MPI jesli telepie na wolnych to albo trzeba ustawic luzy zaworow albo zanieczyszczone wtryskiwacze najczesciej pomaga porzadna przedmuchanie sprezonym powietrzem , sprawdz jescze czy nie zasysa paliwa poprzez wezyk od regulatora cisnienia paliwa a to ze masz blad wtryskiw to tylko wina nieodpowiedniego oszukania sterownika niekiedy sam rezystor nie wystarcza . zmierz opornosc wtryskiwaczy i porownaj jak sie to ma do tego rezystorka o ile pamietam to wtryskiwacz ma opornosc okolo 15 omow ale moge sie mylic
  • Poziom 17  
    Więc tak. Byłem u elektronika i podstawiane były nowe centralki. Auto odpalane było tylko na benzynie. "Czysta" centralka łapała błędy jak wyżej. Diagnosta powiedział że to gdzieś na wiązce przewodowej. Sprawdziłem przejścia i wychodzi że są OK. Gdzie szukać przyczyny?
  • Poziom 28  
    sprawdz jakie jest napiecie zasilania centralki .o ile tester ma taka mozliwosc . powinno byc takie jak na akumulatorze
  • Poziom 17  
    Napięcie zasilania centralki już jest OK czyli około 12V.