Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podgrzewanie silnika Vw Passat

setaszi 26 Paź 2003 08:07 10312 18
  • #1 26 Paź 2003 08:07
    setaszi
    Poziom 13  

    Znam rewelacyjny sposób na szybkie podgrzanie płynu chłodniczego i zaraz po starcie silnika w mrozny poranek mamy ciepełko w kabinie.
    Chetnie się podzielę, może niektórzy wiedzą o co chodzi.
    Rozwiązanie opiera się na świecach żarowych.

    0 18
  • #3 26 Paź 2003 09:47
    setaszi
    Poziom 13  

    nikt nie kaze jezdzic z właczonym układem cały czas,samochody z silnikiem diesla po uruchomieniu silnika jeszcze przez jakis czas mają załoczone kilka swiec zarowych / np. silnik szescio cylindrowy/i jakos alternator wytrzymuje Stary ,ja proponuje załaczenie max dwie swiece ,spokojnie, wystarczy załączyc na kilka min. i w innym miejscu niz w VW TDI. W rozwiązaniu VW ,stary chodzi o dogrzanie silnika a nie Ciebie /emisja spalin/dogrzanie Ciebie to efekt uboczny :D
    Swiece proponuje włączyc na przewodzie wodnym doprowadzającym płyn do nagrzewnicy

    0
  • #4 26 Paź 2003 10:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Paź 2003 10:49
    setaszi
    Poziom 13  

    oczywiscie ze układ ten trzeba stosowac z rozwagą,Twoje wyliczenia są jak najbardziej trafne,prawdą jest ze nie wszystko da sie zamontowac do wszystkiego,ale nie musisz byc tak nastawiony pesymistycznie do tego patentu :) ja taki układ testuje drugą zime i jest ok
    Dzieki ze zabrałes głos

    0
  • #6 26 Paź 2003 11:12
    Hrabol
    Poziom 25  

    ale tak napprawe Ty chcesz podgrzewac silnik czy temperature w kabinie bo jesli temperature to ja bym wolal elktryczne ogrzewanie sobie zrobic wstawic spiralki w nagrzewnice dopuki silnik jest zimny to jedziesz spiralkami a potem z czynnika chlodzacego tak jest a alfach

    0
  • #7 28 Paź 2003 16:27
    Badger/W-wa
    Poziom 2  

    Przez to pokręcenie postów to już nie wiem o co chodzi. Ale w temacie. Diesla mam od niedawna, i zima troche mnie przeraża. Wiec prosiłbym o wmiarę dokładny opis, co, ile i gdzie wkrecam, montuje przyklejam, by sobie troszkę ułatwić uruchomienie silnika przy niskich temperaturach.

    0
  • #8 09 Lis 2003 21:58
    JACU626

    Poziom 26  

    Na pytanie Badger/W-wa

    Mam dwa diesle od kilku lat. Pamiętam zimę chyba 1999/2000 jak było chyba -28C i Mazda 2,0 z 1991 r odpalała, minus 20 to zaden problem. Miała wtedy jakieś 450 tyś km przebiegu, przed zimą zastosowałem następijące rozwiązania. W kolektor ssący wkręciłem dwie dodatkowe świece żarowe od - ciągnika c-330 :D . Do tego mocny przekaźnik, włącznik w środku którym włączam bez kluczya na jakieś 20-40 s zalezy od mrozu, powietrzew k kolektorze robi się gorące i to nawet bardzo gorące. Nie było przypadku abym auta nie zapalił, warunek dobry akumulator, juz o tym w innym poscie pisałem. Przy pamietnych -28 autko zapaliło ale zamarzło paliwo w filtrze, wiadro gorocej wody i pojachałem do pracy. Po pracy do kolegi z rurką aluminiową tez od jakiegoś ciągnika. owineliśmy ja wokół kolektora wydechowego, jak autko odpali to od razu paliwo jezt ciepłe i nie zamarza, dodam ze nie dolewam "uszlachetniaczy" bo i poco. Auto ma podgrzewaną płynem pompe wtryskową ale to nie pomogło bo filtr nie jest - a paliwo mamy jakie mamy niestety. Moje rowiązanie są proste a przez to mniej zawodne i nie kosztowne. Podobny zetsaw zakładam do renówki 1,9d 90r, znaczy ten patent ze świecami bo filtr jest tam grzany płynem. Kupilem swiece po 12 zł sztuka, na giełdzie przekaznik 70 a za 5zł a kable i wyłącznik za jakieś grosze tez na giełdzie - tylko jak moja zona zrozumie ze trzeba najpierw trzymać przez 30s przycisk a potem zapalać to nie wiem ... pozdrawiam

    0
  • #9 10 Lis 2003 13:41
    oldking
    Poziom 28  

    Witam

    Ciekawy temat, tylko jak to ma się do tego:
    Swieca żarowa 12 V * 20 A (przykład) 240 W.
    Co taką mocą można ogrzac na mrozie -25 C.

    0
  • #10 10 Lis 2003 14:08
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Miałem okazję wypróbować skandynawski patent na mrozy.
    W bloku silnika jest umieszczona grzałka 100 watów , włącza się ją przez specjalny wtyk (tzw żelazkowy) umieszczony pod przednim zderzakiem , do 220V.
    Po 1 - 2 godz grzania silnik odpala momentalnie , jak latem, a i w kabinie ciepełko!
    A do oleju napędowego dolewam kilka % zwykłej benzyny i diesel nie ma prawa zamarznąć.

    0
  • #11 10 Lis 2003 18:11
    Gustavo
    Poziom 18  

    jozefg napisał:
    Miałem okazję wypróbować skandynawski patent na mrozy.
    W bloku silnika jest umieszczona grzałka 100 watów , włącza się ją przez specjalny wtyk (tzw żelazkowy) umieszczony pod przednim zderzakiem , do 220V.
    Po 1 - 2 godz grzania silnik odpala momentalnie , jak latem, a i w kabinie ciepełko!
    A do oleju napędowego dolewam kilka % zwykłej benzyny i diesel nie ma prawa zamarznąć.


    tia, tylko skąd w aucie wziąc te 220 V ? :D

    0
  • #12 10 Lis 2003 18:15
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja stawiałem pod domem i 20 mb kabla wystarczyło...

    0
  • #13 10 Lis 2003 21:15
    JACU626

    Poziom 26  

    Ciekawy temat, tylko jak to ma się do tego:
    Swieca żarowa 12 V * 20 A (przykład) 240 W.
    Co taką mocą można ogrzac na mrozie -25 C.

    Powietrze w kolektorze ssącym, rozwiązanie to jest stosowane w autach ciężarowych. W dieslu paliwo ulega samozapłonowi, im wyższa temperatura tym łatwiej sie zapala.

    0
  • #14 11 Lis 2003 02:42
    setaszi
    Poziom 13  

    podgrzewanie powietrza w kolektorze dolotowym miały ople z silnikiem isuzu /diesle oczywiscie/ grzałka wkrecona w kolektor

    a jezeli chodzi o grzałki wkręcone w blok silnika to swojego czasu były dostępne w sklepach grzałki do mercedesów na 220v np. beczki
    jak był duzy mróz grzałka grzała całą noc tem.płynu ok 30-40stopni ,rano bez problemu odpalanie
    ciekawe pewnie dalej są w sprzedarzy

    0
  • #15 11 Lis 2003 05:16
    CKsrv
    Poziom 32  

    W Transitach były montowane swiece do wstepnego podgrzania (wyjatkiem sa wersje hiszpanskie wiadomo dlaczego).
    Volvo miało z przodu gniazdo o którym wszesniej wspominał kol. Jozefg i to wydaje mi sie jedynym rozsądnym rozwiązaniem.
    Swieca żarowa ma pracowac 10-20 sekund a eksploatowanie jej w sposób opisany przez setaszi nie wróży jej dlugiej pracy - jedno podgrzanie pewnie i koniec

    0
  • #16 11 Lis 2003 06:57
    Gustavo
    Poziom 18  

    jozefg napisał:
    Ja stawiałem pod domem i 20 mb kabla wystarczyło...


    Tia, idąc rano do pracy będę kombinował z przedłuzaczem puszczanym przez okno z 2 pietra.....Panowie, wymyslcie cos lepszego. :D

    0
  • #18 11 Lis 2003 13:20
    herdi
    Poziom 23  

    oldking napisał:
    Witam

    Ciekawy temat, tylko jak to ma się do tego:
    Swieca żarowa 12 V * 20 A (przykład) 240 W.
    Co taką mocą można ogrzac na mrozie -25 C.

    Zapewniam Cię że bardzo dużo, ja mam zrobione dogrzeawnia świec na bistabilnym przełączniku (Mazda 323 '91) i tez nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem, a ja tylko dogrzewam już komorę a nie kolektor dolotowy - wsadze chyba i tam świeczuszkę :D

    0
  • #19 19 Lis 2003 11:46
    JACU626

    Poziom 26  

    Recorder wspomniał o webascie, jest taka możliwośc ale musi być tzw mokre które wpina się w obieg płynu. Zagrzeje i środek i silnik ale jest jeden problem - "cena". Nowe to wydatek 3000 do 3800 zł w zależności od sterownika. Używane nio tak minimum 600 od 1600 zł zależy od stanu. Ja mam zamontowane w mazdzie suche, dmucha ciepłym powietrzem do środka, po odpaleniu pobiera jakieś 20W tak ze przez 30-40 min akumulatora nie skończy a w środku ciepełko i szyby rozmrożone :D . Odpalane przez sterownik czasowy lub na pilota - mozna takie kupic na allegro juz za 500 zł.

    0