Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CLIO1 z 1991-BARDZO wysokie obroty przy odpalaniu silnika

21 Cze 2007 13:24 3287 15
  • Poziom 13  
    Witam.
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu w moim CLIO 1 z 1991 roku z silnikiem 1,2 energy monowtrysk Bosch. Otóż sprawa ma się tak:
    Przy odpaleniu silnika (nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły) obroty wchodza na wysokość 3-3,5 tyś. Po pewnym czasie ustalają się na poprawnym poziomie. Czasami trwa to krócej, czasami dłużej. Czasami pomaga wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie silnika. Zdarza się również, że obroty wzrastają podczas normalnej jazdy. Co ciekawe takie objawy pojawiają się czasami. Na przykład mogę jeździć samochodem tydzień, dwa i wszytko jest ok. Praca silnika równa, moc ok. Odpala również pięknie. Ni z tego, ni z owego pojawia się wyżej wymieniony kłopot. Sprawdziłem układ podciśnienia, wymieniłem podejrzanie rurki gumowe i nic. problem wraca jak bumerang. Zerowałem również komputer przez odłaczenie minusowej klemy, również bez efektów.
    Proszę Kolegów o podpowiedz gdzie szukać usterki.
    Pozdrawiam.
    Mariusz
  • Spec od samochodów
    Sprawa ma się silniczka, jego okablowania i ew. sterownika... Badanie komputerowe wszystko wyjaśni!

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Można jasniej o jaki silniczek chodzi??
    Niedarady tego naprawic bez wizyty na komputerze.
  • Poziom 21  
    chodzi o silniczek krokowy.
    pozdrawiam
  • Poziom 23  
    tam niema żadnego silnika krokowego
  • Poziom 17  
    heh kiedyś miałem podobny przypadek...wiecie co było?? za mocno naciągnięta linka gazu. nie mówie że to napewno to ale nie ma co szukać winy na siłe, pozatym nie wiem czy tam nie ma silniczka krokowego, ale jak to wtrysk to coś musi regulować obroty b. jałowego. Pzdr
    P.S. wyczyść dokładnie przepustnice
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    no troszke sie rozpędziłem z tym czyszczeniem przepustnicy rzeczywiście przyznaje sie;) a co do krokowego to jeśli go nie ma to co reguluje w tym silniku ob.b.jał.?(pytam z ciekawości bo nie kojaże tej jednostki)
  • Poziom 10  
    sprawdz styk biegu jalowego czesto nie kontaktujen wd40 i dognij styki sa w obudowie silnika krokowego ,swego reno dodawalo przelotke w kturej byl rezystor do czyszczenia tych stykow w puzniejszych modelach
  • Poziom 13  
    No tak, bitwa rozgorzała a ja nadal nie mam wskazówek gdzie szukać usterki :) Jedynie z sensem napisał elektrit a u reszty tylko sfera domysłów. Pozdrawiam wszystkich dotychczasowych uczestników.
  • Spec od samochodów
    Jeżeli sam nie jesteś władny - nie krytykuj innych....

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    He dziekowac za podpowiedz,zauwazyłem taka sprawe jeśli wypne wtyczke od tego silniczka nastawczego rys.4 to auto nieodpala jak podepne spowrotem odpala i jest dobrze przez jakis czas,jak tylko znajde chwile w sobote przeczyszcze styki i dam znac czy zaszły jakies zmiany :)
  • Poziom 11  
    Witam
    Po zapaleniu autka silniczek nastawczy niechowa sie,autko pracuje na wysokich obrotach juz zgłupiałem co moze byc tego powodem :(
  • Moderator Samochody
    a sprawdziłeś czy styk biegu jałowego działa tak jak powinien? często się zdarza że w niektórych pozycjach silniczka nastawczego działa a w niektórych nie
  • Poziom 11  
    Rozebrałem wszystko ,wyczyszciłem i złorzyłem,autko odpala wszsytko pracuje tak jak nalezy,ale jak jest zimne dodajac gazu robi sie dziura auto dławi sie i gasnie,jak osiagnie temp.ok 50 stopni problem znika.Wyglada na to ze ssanie za szybko sie wyłacza.Nastepna sprawa rozebrałem ten silniczek nastawczy i ruszyłem slimakiem,mozliwe ze go przestawiłem.To moze byc przyczyna,aha autko ma za niskie obroty.