Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio Livstar w tico zły odbiór stacji

AXELF 21 Cze 2007 18:54 3855 27
  • #1 21 Cze 2007 18:54
    AXELF
    Poziom 20  

    Witam,
    Mam następujący problem , kiedyś miałem radio w tico przez 10 lat sprawowało się bez błędnie lecz pewnego dnia przestało działać i kupiłem nowe na kasety firmy livstar (z powodu braku funduszy).Z początku byłem z niego zadawolony lecz jest pewien mankament jak najadę na dziurę, lub wystarczy stuknę w tapicerkę to radio zaczyna szumieć ,syczeć , strzelać, i fala sie traci oraz jest problem z ponownym jej znalezieniem. Co moze być przyczyną takiego problemu ?? Podejrzewam że złe podłączenie ponieważ moje stare radio miało mniej kabli niż te . Kabel czerwony podłączyłem do plusa jeszcze jest kabel żółty lecz nie wiem gdzie go podłączyć bo próbowałem to czerwono-niebieskiego jak i czerwono-żółtego i żadnych postępów nie było , jak podłączę czarny kabel do kabla czerwono-żółtego to jest elegancki odbiór lecz po włączeniu świateł radio się wyłącza . Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem ,czy wie ktoś jak zaradzić na mój kłopot. W razie konieczności mogę podać więcej szczegółów bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję

    Dodano po 11 [minuty]:

    dodam jeszcze że w moim starym radiu były takie
    przewody:
    styk sygnał kolor przewodu :
    1 głośnik R+ szary
    2 głośnik L+ zielony
    3 nie podłączone -
    4 +12V czerwony
    5 masa zasilania i głośników czarny


    a w nowym są takie:
    styk sygnał kolor przewodu:
    1 głośnik FL+ biały
    2 głośnik FL- biały z czarnym paskiem
    3 głośnik RL+ zielony
    4 głośnik RL- zielony z czarnym paskiem
    5 GND masa zasilania czarny
    6 ACC (+12V zasilanie) czerwony
    7 głośnik FR+ szary
    8 głośnik FR- szary z czarny paskiem
    9 głośnik RR+ fioletowy
    10 głośnik RR- fioletowy z czarnym paskiem
    11 REMOTE (ster. ant. autom.) niebieski
    12 BATT (+12V podtrzymanie) żółty

    0 27
  • #2 21 Cze 2007 18:56
    LWD11
    Poziom 29  

    Pomyliłeś masę samochodu ze światłami. czerwono zółty kabel to ILL, pojawia się na nim 12V po włączeniu świateł, (radio próbuje się załączyć bo prąd płynie przez włókno żarówki ;-) )podłącz ten czarny kabelek do masy samochodu(gdzieś do karoserii).

    0
  • #3 21 Cze 2007 19:07
    AXELF
    Poziom 20  

    mam go tak teraz podłączony lecz są te zakłócenia o których pisałem a jak się czarny podłączyło do czernowo-zółtego to chodziło pięknie lecz bez świateł :/ a co mam zrobić z żółtym kablem 12v podtrzymanie

    0
  • #4 21 Cze 2007 19:14
    LWD11
    Poziom 29  

    Podłącz ten żółty kabel (wg opisu 12) do kabelka w samochodzie na którym cały czas jest 12V

    0
  • #5 21 Cze 2007 19:42
    AXELF
    Poziom 20  

    próbowałem nie było efektów :/ dodam jeszcze że gość który u mnie w okolicy prowadzi sklep z car audio sam nie umioł tego podłączyć żeby był czysty odbiór doszedł do tego co ja że jak się światła włączy to radio gaśnie :/

    0
  • #6 21 Cze 2007 20:03
    LWD11
    Poziom 29  

    AXELF napisał:
    próbowałem nie było efektów :/ dodam jeszcze że gość który u mnie w okolicy prowadzi sklep z car audio sam nie umioł tego podłączyć żeby był czysty odbiór doszedł do tego co ja że jak się światła włączy to radio gaśnie :/


    no sprawę włókna żarówki i gaśnięcia radia przy zapaleniu świateł już wyjaśniliśmy.
    Nie mam pewności czy radio oprócz tego że jest źle podłączone, jest sprawne.Sprawdziłeś dobrze radio na stole?

    0
  • #7 21 Cze 2007 20:04
    AXELF
    Poziom 20  

    nie sprawdzałem w jaki sposób mogę je sprawdzić na stole ?

    0
  • #8 21 Cze 2007 20:12
    LWD11
    Poziom 29  

    AXELF napisał:
    nie sprawdzałem w jaki sposób mogę je sprawdzić na stole ?

    Podłącz radio, włóż kawałek kabelka zamiast anteny, podłącz głośniki i zobacz jak radio się zachowuje, czy dalej szumi jak w samochodzie, czy są te trzaski.Jak tak samo będzie się zachowywało no to wiadomo że masz uszkodzone radio (a jak jest nie markowe, to przypuszczalnie możesz mieć walniętą głowicę UKF (zimne luty) ).Jeżeli natomiast będzie dobrze to sprawdź antenę w aucie.

    0
  • #9 21 Cze 2007 20:17
    AXELF
    Poziom 20  

    ok dzięki za rady jutro tak zrobię i napiszę co i jak :]

    0
  • #10 23 Cze 2007 00:03
    AXELF
    Poziom 20  

    Próbowałem w domu i działa bez zarzuty a w aucie nie :/

    0
  • #11 23 Cze 2007 01:39
    SlaweK
    Poziom 43  

    A niby taka prosta sprawa, podłączyć dwa plusy i masę. Z instalacjami w autach jest tak że niekiedy nie wiadomo czy przewód który sprawdzamy omomierzem lub lampką probierczą zapinając ją do plusa i tego przewodu lampka świeci to jeszcze nadal nie ma pewności że ten przewód jest masą, może być podświetlaniem deski rozdzielczej i obwód zamyka się przez żarówki deski do masy, one ledwo żarzą ale tego nie widzisz. Podłącz raz a porządnie, przewód radia który jest masą, zwykle czarny i opisany jako GND czy Ground (-) do najbliższej śruby w aucie tak by radio miało poprawną masę. Potem plus który jest cały czas, lampka świeci z wyjętym kluczykiem zapięta pomiędzy niego a masę do przewodu Podtrzymanie (BUP, Bat, Battery). Przewód ACC (Accessory), zwykle czerwony do plusa który pojawi się w instalacji po przekręceniu kluczyka stacyjku w pierwszą pozycję lub pozycję Zapłon. I ma być dobrze. Można połączyć oba plusy (ACC i BUP) do jednego plusa ale nie jest to wskazane. Przewód ILL, zwykle pomarańczowy do plusa który pojawi się w kostce radia gdy włączysz światła w aucie, zwykle taki plus jest fabrycznie. Niebieskiego który jest sterowaniem anteną automatyczną nie podłączaj nigdzie tylko zaizoluj. I to wszystko, pozostają głośniki ale to już prosta sprawa. A jak tego nie rozumiesz to udaj się do elektryka samochodowego lub elektronika, sprzedawcy nie znają się na sprzęcie, oni mają go sprzedawać. A radio lepiej kupić używane markowe niż nową tandetę, i lepiej popytać w warsztatach RTV niż u złodzieji na giełdach.


    SławeK

    0
  • #12 23 Cze 2007 03:03
    stem
    Poziom 2  

    Z tego co napisałeś wynika, że na początku podłączyłeś radio - powiedzmy że nieźle. Przestrajanie się jest usterką radia (tzw. zimny lut, niesolidne połączenie elektryczne najprawdopodobniej w p.cz. ale też możliwe że w głowicy). Z tym jednak daj sobie spokój. Albo spróbuj z innym radiem, albo skorzystaj z pomocy fachowca. Pozdrawiam.


    Przeczytaj uważnie co kolega napisał. <SławeK>

    0
  • #13 23 Cze 2007 13:13
    AXELF
    Poziom 20  

    SlaweK radio nie było kupione u żadnych giełdowych złodziei tylko w sklepie motoryzacyjnym a gośc który na sklep z car audio(autoryzowany) pomagał mi w podłączeniu to takie małe sprostowanie. A chyba jednak udam sie do fachowca bo minus jest podłączony do śruby od samego początku w starym radiu też tak było. Plus też jest właściwie więc sam już nie wiem

    0
  • #14 23 Cze 2007 17:21
    SlaweK
    Poziom 43  

    W sumie nie wiadomo co gorsze, chińska tandeta ze sklepu czy pogrzebane u handlarzyków. Jeśli radio jest niemarkowe, może zrób fotkę tego radia, to wielce prawdopodobne jest że masz okrutną tandetę która tak właśnie gra i wypadało by aby sprzedawca podpisał się pod tym co sprzedaje i wymienił a skoro już sam pomagał w montażu i nie udało mu się to ma na to dowód. Widziałem już wiele radii marketowo targowych które właściwie to jakimś cudem grają. Często ludzie naprawiający radia mają nadwyżki, pozostawione w rozliczeniu radia, nieodebrane przez lata i można od takich zakładów odkupić w rozsądnej cenie starszy markowy sprzęt za niewielkie pieniądze, często z najwyższej półki z przed dziesięciu lat który naprawdę dobrze się sprawuje. Porządnym urządzeniom nie przeszkadzają zakłócenia od alternatora czy cewek zapłonowych a tandetnym wszystko przeszkadza i słychać w głośnikach trzaski, piski, szumy.., markowe mają porządne filtry na zasilaniu, czułą i selektywną głowicę. Ja jestem zwolennikiem starszego markowego sprzętu. Jako przykład, nie żebym komuś robił reklamę czy antyreklamę ale jeśli ktoś chciałby mi dać w prezencie takie nowe http://www.allegro.pl/item204897285_dalco_kieszen_wyswietlacz_pilot_reverse_4x40w_a048.html http://www.allegro.pl/item205874835_rm_samochodowy_szuflada_2_x_25w_max.html jak to czy podobne to obraziłbym się strasznie a importerów tego i podobnego szmelcu z chin rozstrzelałbym bo wyciągają z nas biedniejszych ostatnie grosze a potem wzmacniają swoje imperium.


    SławeK

    0
  • #15 23 Cze 2007 21:47
    mansky
    Poziom 18  

    w tico nie ma przewodu masowego w kostce do podlaczenia radia .Oryginalny przewod masowy do podlaczenia radia(kolor czarny)jest przykrecony od spodu wzmocnienia nadwozia gdzie mocowana jest kolumna kierownicy.w kostce do podlaczenia radia znajduje sie przewod plus staly,plus po wlaczeniu stacyjki i plus po wlaczeniu swiatel pozycyjnych.nagminnym bledem przy podlaczaniu radia w tico przez amatorow jest podlaczanie minusa radia do przewodu ktory ma prad po wlaczeniu swiatel.sprawdz jeszcze czy na ekranie anteny masz mase .a wydaje misie ze nie masz dlatego ze po takim podlaczeniu jak ty zrobiles to po wlaczeniu swiatel pozycyjnych powinno ci spalic bezpiecznik od swiatel pozycyjnuch.masa ekranu anteny gwarantuje dobry odbior bez zaklocen.

    0
  • #17 24 Cze 2007 21:40
    mansky
    Poziom 18  

    niestety nie znam kolorow na pamiec pomimo tego ze zakladalem kiedys po kilka radioodbiornikow dziennie w tico z tej racji ze pracowalem w serwisieale majac kontrolke poradzisz sobie z tym bez problemu ,sa trzy przewody z plusem zasilania na jednej kostce tj.plus staly,drugi plus pojawi sie kiedy wlaczysz stacyjke a trzeci gdy wlaczysz swiatla pozycyjne,na drugiej kostce sa 4 przewody do glosnikow (moze juz ktos obcial kostke to zagladnij pod deske i zobaczysz przy glosnikach kolory przewodow).Gdybys mial problemy to jutro na forum moge ci podac kolory.Z tego co widze jakie to radio to mozna sie po nim wszystkiego spodziewac ale na wszelki wypadek wyeliminuj uszkodzenie przewodu antenowego lub samej anteny ,po pewnym czasie eksploatacji wskutek zanieczyszczenia wysuwany pret anteny lubi tracic kontakt z przewodem antenowym.sprawdzisz to miernikiem ,zarowno przejscie miedzy pretem anteny i srodkowym przewodem wtyczki jak i zewnetrzna czescia wtyczki a masa pojazdu(ekran).

    0
  • #18 24 Cze 2007 22:29
    SlaweK
    Poziom 43  

    A ja myślę że lepiej oddaj sprzedawcy to radio (przez kulturę nie powiem gdzie miałby to sobie włożyć), szkoda pieniędzy by takie badziewie montować, to nigdy nie gra dobrze a w czasie jazdy gubi fale, łapie zakłócenia, trzeszczy, psuje się szybko, często jest monofoniczne mimo napisu Stereo (w środku jedna końcówka mocy i oba przewody do głośników w środku zwarte, ale żeby to stwierdzić to trzeba otworzyć radio). Naprawdę szkoda pieniędzy i czasu. Jedyna drobna zaleta to wejście na odtwarzać MP3 czy discmama z przodu ale to naprawdę jedyna zaleta bo w środku elektronika tego wygląda jakby myszy po radiu latały a wykonało ją dziecko w przedszkolu. Wspomogłeś już chińskie dziecko kilkoma ziarenkami ryżu a sprzedało się więc swoją funkcję już spełniło. Te 50zł można było lepiej wydać. Uważam że importerów tego należało by zamykać w więzieniach.

    SławeK

    0
  • #19 25 Cze 2007 11:15
    AXELF
    Poziom 20  

    mansky w tico są kable następujące czerwony ,czerwono żółóty , czerwono niebieski. Czerwony to napewno jest plus stały a do którego z tych dwóch pozostałych mam podłączyć ten żółty kabel z radia (+12 podtrzymanie) ?? jak się z tym radiem nic nie da zrobić to poprostu nazbieram na jakieś typu JVC bo innego wyjścia nie widzę :/

    0
  • #20 25 Cze 2007 11:21
    SlaweK
    Poziom 43  

    Przecież te tandety strojone gałką nie mają pamięci więc nie potrzebują podtrzymania. Podejrzewam że z oszczędności nawet na odpowiednie kolory żałowali. Zobacz opis na radiu, powinen być jak nie na radiu to w jakiejś instrukcji. Z reguły w tandetach był jeden plus, czerwony, czasem sterowanie anteną niebieskie, czarna masa wspólna dla głośników które były szary i zielony. Podejrzewam że albo żółty z radia albo czerwony to plus po wyłączniku, jak podasz na niego zasilanie to radio się nie pozwoli wyłączyć.

    SławeK

    0
  • #21 25 Cze 2007 13:30
    AXELF
    Poziom 20  

    kolory się zgadzają są zgodne z normami

    0
  • #22 25 Cze 2007 16:01
    SlaweK
    Poziom 43  

    I gra zgodnie z normami... chińskimi. Ten temat robi się nudny, podejdź do elektryka samochodowego niech Ci sprawdzi a jak nie to w kubeł tą tandetę. Jest takie powiedzenie: biednego nie stać żeby kupować tanio bo tanie okazje się potem drożesze. Ale mała uwaga, nie wszystko drogie jest dobre.

    SławeK

    0
  • #23 25 Cze 2007 19:41
    mansky
    Poziom 18  

    a to dziwne z tymi molorami bo dzisiaj robilem tico i specjalnie wyciagnalem radio,z instalacji wychodzi na potrojna oryginalna kostke bialy -zasilanie stale,bialy z czarnym paskiem-plus po wlaczeniu stacyjki i czerwony z zoltym paskiem-plus po wlaczeniu pozycyjnych natomiast na glosniki ,lewy-niebieski i niebieski z czarnym paskiem ,prawy-czerwony i czerwony z czarnym paskiem.

    0
  • #24 04 Sie 2007 19:47
    AXELF
    Poziom 20  

    mansky wiesz może jakiej mocy są fabryczne głośniki przednie w tico ? wiem tylko że mają 10cm a chciałbym do tyłu sobie zamontować głośniczki lecz nie wiem jakie by pasowały do tych seryjnych ???

    0
  • #25 04 Sie 2007 20:24
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe

    Tak naprawdę to mają góra kilkanaście wat ;) i nie trafisz na więcej niż dwadzieścia parę a że napiszą 150W lub więcej to inna sprawa.

    A tak naprawdę to nie liczy się moc głośnika /tzn. dokładniej nie jest najważniejsza/ , ale jego efektywność podana w dB ;)

    0
  • #26 04 Sie 2007 20:55
    AXELF
    Poziom 20  

    nie szukam potężnych głośników tylko chcę mieć w miarę czyste brzmienie :) i to tyle

    0
  • #27 05 Sie 2007 02:04
    SlaweK
    Poziom 43  

    Widzę że kolega błądzi. Niestety, kiedyś kupowało się SAFARI i jeden dostępny go niego głośnik i grało, jak na tamte czasy przyzwoicie. Dziś dostępne są tysiące róznych sprzętów różnych marek i już nie jest tak łatwo dobrać sprzęt, szczegónie jeśli rozmawiamy o sprzęcie za grosze z Biedronki rodem z Chin. Nie wiem co kolega nazywa w miarę czystym brzmieniem i co faktycznie teraz ma. Dobrze żeby doradzał ktoś kto widzi i słyszy to co jest i co kolega chce kupić. Napewno markowe głośniki zagrają przyzwoicie lub dobrze a może nawet doskonale, a tanie za kilka zł jeśli wogóle da się to słuchać to już należy się cieszyć bo co z tego że kupuje się często radio za nieco ponad 100zł z CD (mowa o nowym tanim) z wzmacniaczem mocy wewnątrz jak w markowych i dysponującym rzeczywistą mocą rzedu 20-25W jak głośniki kupione w podobnym sklepie, nawet takie z napisem 200W mają rzeczywiście po kilka wat, i nie ma się co dziwić że nieco głośniej to będą charczeć. Laik napewno się pogubi a nie wiadomo ile chcesz na to przeznaczyć i co jest dostępne w okolicznych sklepach. Może lepiej znajdź jakiegoś speca który obejrzy, porozmawia z Tobą i coś sensownego Ci podpowie. W taki sposób możemy klepać godzinami w klawiatury a mądrzejszy nie będziesz.


    SławeK

    0