Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewo Nexia niskie napięcie alternatora.

23 Cze 2007 19:13 6677 15
  • Poziom 20  
    Cześć mam problem z Daewo auto nie ma ładowania mierzyłem multimetrem .Kiedy silnik nie pracuje napięcie aku jest w granicach 12v a kiedy odpale nagle spada na na 9v i mniej .Kiedy kluczyk jest przekręcony a silnik nie pracuje napięcie jest 12v .Wykluczam zwarcie bo po włączeniu zapłonu napięcie by spadło. wydaje mi sie że kiedy alternator sie wzbudzi to zaczyna rozładowywać aku .Może ktoś miał taki dziwny przypadek .Proszę o pomoc .Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    co wskazuje kontrolka na tablicy ??
    żeby sprawdzić alternator to: poluzuj klemę + plusową ale nie odpinaj zapal silnik i wtedy ściąg klemę jak zgaśnie to znaczy że nie ładuje.
    Lub też możesz po odpinać przewody od alternatora i wtedy pomierzyć miernikiem. Pierwsze spróbuj ten sposób z klemą


    Moderowany przez Błażej:

    Post był raportowany. Nie zostanie usunięty, choć rady w nim dawne w najlepszym przypadku doprowadzą do uszkodzenia alternatora. To są ANTY RADY, czyli dokładnie to, czego robić nie należy, a nawet NIE WOLNO! Problem odłączania klem od akumulatora w czasie pracy silnika był już omawiany. A ty kolego na przyszłość powstrzymaj sie z dawaniem tak cennych porad!

  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Przeme , nie polecam tak sprawdzac ładowania jak kolega wyzej pisze , zostawie to bez komentarza , wymarz to ze swojej pamieci .
    Kontrolka od ładowania swieci jak silnik pracuje i gasnie jak zapłonj est wyłączony ? Sprawdz połaczenie pradowe do alternatora (30) powinno byc 12V , tak jak na aku , jesli nie bedzie pradu na alternatorze sprawdz po kablu połaczenie do akumulatora.Podłacz miernik na aku. zapal i sprawdz ile ładuje , jesli takie wartosci jak piszesz wyzej to nic tylko alternator na stół,rozebrac i sprawdzic prostownik stojan itd.


    Moderowany przez Błażej:

    "Wymarz" to od marzeń? Bo jeśli od wymazywania, to sie trochę inaczej pisze... Dbaj też o formę wypowiedzi.

  • Poziom 18  
    uszkodzony mostek prostowniczy to najczestsza awaria alternatora w nexii.Napiecie w czasie pracy silnika spada tak duzo dlatego ze masz juz wyladowany akumulator a w czasie pracy silnika dosyc duzy prad pobiera uklad wtryskowy i zaplonowy.
  • Poziom 20  
    Jeżeli diody w mostu były by uszkodzone np zwarte to nie zależnie od zapłonu aku rozładowałby sie do zera przez diodę i uzwojenie do masy .Kontrolka po zapaleniu gaśnie . Jest tak aku ma napięcie 12v przy wyłączonym zapłonie pomiar prądu pobieranego wynosi 0 .Po przekręceniu kluczyka prąd wzrasta na chwile do 6A kiedy uruchamia sie pompa paliwa a następnie spada do 1.8A może tak być bo cewka i moduł zpłonowy może pobierać taki prąd .Oczywiście napięcie aku jest w granicach 12V ,ale kiedy zapale silnik napięcie aku spada poniżej 12V nawet do 6V a jak zgaszę silnik wzrasta do 12v . Myślę że trzeba będzie rozebrać alternator nie ma innego wyjścia i zbadać diody .Dziękuje za wszystkie porady ,a co do badania ładowania metodą ściągania klemy nie polecam bo wtedy gwałtownie wzrasta napięcie bo alternator traci obciążenie co kończy sie przepięciem i uszkodzeniem regulatora .Tą metodą można było badać ładowanie w samochodach z mechanicznym regulatorem .Dzięki .Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 14  
    Do kol. Błażaj -jeśli wytykasz błady w pisowni to wypadałoby samamu ich nie robić:!: :: choć rady w nim dawne w najlepszym przypadku doprowadzą do uszkodzenia alternatora.:: Idac twoim tokiem rozumowania przeznaczenia tego forum ,to zdanie nie ma sensu . W takich przypadkach wydaje mi sie ze wystarczyło dac mozliwosc zmiany literowki .:idea: Najwazniejsza jest tresc ,całe szczescie ze nie trzeba pisac odrecznie :D Bez obrazy Błazej .


    Moderowany przez Błażej:

    Skoro już wytykamy sobie błędy... Gdybyś nie wiedział, top moją rolą jest między innymi dbanie o poziom pisowni w postach. A na marginesie, moje imię piszę się inaczej niż ty to czynisz. I mogę to odbierać jako działanie z premedytacją z twojej strony.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Kolego Elektrit , z całym szacunkiem ja tylko wskazałem bład w pisowni Błazeja ,skoro wymaga od innych niech sam daje przykład .
  • Poziom 25  
    Kolego Gordon1 - nie chcę się wtrącać,ale kolega Błażej ma całkowitą rację,pisząc,że rada kolegi Hrabia322,w NAJLEPSZYM przypadku doprowadzi do uszkodzenia alternatora.Bo to co może zostać uszkodzone podczas takiej operacji,w porównaniu z uszkodzeniem alternatora to nic.W tym samochodzie jak i w wielu innych,odłączenia klemy od akumulatora podczas pracy silnika,moze doprowadzić do uszkodzenia wielu elementów elektoniki,a nawet komputera,którego wymiana jest dosyć kosztowna,a dodając do tego pozostałe uszkodzone elementy takie jak alternator,regulator napięcia,moduł poduszki(co może doprowadzić do jej wyzwolenia podczas zakładania klemy na akumualator),moduł ABS(jeżeli autko jest wyposażone) i jeszcze kilka innych drobnych elementów,to koszt naprawy może przekroczyć kilkakrotnie bużdżet domowy niejednego posiadacza samochodu.Tak więc wypowiedz kolegi Błazeja jest całkiem sensowna,a to,że poprawił kilka błędów w pisowni,to już z pewnością przy okazji.Bez sensu byłaby właśnie możliwość dania Hrabi322 zmiany literówki,bo to w jego poście ma najmniejsze znaczenie.
  • Poziom 14  
    Albercik 321 ,oczywiscie ze Błazej ma racje , ja tego nie neguje , przeczytaj moj pierwszy post .Każdy robi błedy w pisowni i tylko o to mi chodzi .Pozdrawiam .
    Błażej , pomyłka w pisowni twojego imienia to zwykły błąd nie dopatruj sie w tym złosliwosci , naprawde .
    Zakonczmy juz ten temat bo to nie ma sensu nie jest to forum dla polonistow .
  • Poziom 19  
    Witam. Mam podobny problem co kolega który założył ten post, a mianowicie ten problem ma mój ojciec. Po włączeniu silnika zapala sie od razu kontrolka od ładowania a spowodowało sie to gdy ojciec włączył podgrzewanie tylnej szyby i od razu zapaliła się ta kontrolka. Rozebraliśmy alternator i sprawdziłem jego zwoje i są wszystkie dobre także szczotki ale nie sprawdziłem diod. Czy mam postąpić tak jak wyżej koledzy pisali czy coś może inaczej???
  • Poziom 31  
    Pewnie i diody u Ciebie.A swoją drogą te Delco dziwne czasem są kiedyś ktoś podączył aku odwrotnie i już ten alternator nigdy nie wystartował trzeba go było w środku przreobić na Nubirę..
  • Poziom 18  
    Te alternatory w Nexiach są coś nie za bardzo albo ja trafiłem na taki.Też miałem przypadek że kontrolka gasła a nie ładował.W zimie jechałem na światłach póki nie zabrakło prądu w akumulatorze.Odpaliłem na kablach i po 100m to samo.Po naładowaniu akumulatora za dwa miesiące znów to samo zanim zajarzyłem że to alternator,a wyglądało na jakieś zwarcie w instalacji.W mostku tylko jedna dioda była sprawna,reszta przerwy i dlatego kontrolka gasła ale za mało ładował żeby na dłuższą metę starczyło.Teraz założyłem woltomierz do samochodu bo nie jestem pewien tej kontrolki.I polecam montaż woltomierza wszystkim.Jurek.
  • Poziom 21  
    Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    dzięki za podpowiedz kolego i nic mi dalej nie pomożesz czy w moim przypadku regulator też może mieć takie objawy czy wymiana pomoże czy regulatory w tych alternatorach nie siadają. Może lepiej i szybciej będzie wymienić na używany. Pozdrawiam. Ijeszcze mam pytanko czy jest rużnica jeżeli bym zastąpił mostek takim .http://****

    Moderowany przez robokop:

    Wlepić 5 i ostatnie ostrzeżenie za pisownię i za link do Allegro? Elektrit napisał co trzeba zrobić. Taniej jeśli się jest zupełnym laikiem się nie da.