Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 2,0 z klima , szukam bezpiecznika ...

24 Cze 2007 21:49 3931 10
  • Poziom 25  
    Witam
    mam Vectre A 94 rok, silnik C20NE z klimą ,
    dmuchawa chodziła na 3 i 4 biegu ale pewnego dnia zaniemogła, wymieniłem rezystor dmuchawy na nowy , profilaktycznie włącznik ten 4 biegowy , silnik jest sprawny , szukam bezpiecznika ?
    powinien byś w skrzynce oznaczony jako F4 - 30 A ale u mnie nawet nie ma tych blaszek co wpina się bezpiecznik , zgodnie ze schematem elektrycznym jeśli ma się klimę to jest bezpiecznik oznaczony jako F47 - 30A niestety nie potrafię go znależc , rozebrałem pół desko szukałem po kablach
    niestety nie znalazłem nigdzie ,

    czy ktoś jest w stanie mi pomóc
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    oznaczony F3 w komorze silnika
    Opel Vectra A 2,0 z klima , szukam bezpiecznika ...
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 25  
    kolega jest pewien że to na pewno ten bezpiecznik, siedzi u mnie taki większy niż standardowy 30A ale akurat ten bezpiecznik jest sprawny ???
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    pewny to ja nie jestem bo nie sposób wszystko spamiętać więc mówie co widzę w opisie
    Opel Vectra A 2,0 z klima , szukam bezpiecznika ...
  • Poziom 25  
    mam jeszcze pytanie czy w calibrze z roku 93 tez występuję w tym samym miejscu , to już pytam tak z ciekawośći bo kolega podjechał calibra i tez nie wystepuje u niego bezpiecznik w skrzynce koło kierownicy ?

    mimo wszystko dziękuję że ktoś zechciał mi pomóc , jutro rano sprawdzę

    dziękuje i pozdrawiam marniu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dla calibry
    Opel Vectra A 2,0 z klima , szukam bezpiecznika ...
  • Poziom 25  
    mam jeszcze jedno pytanko do pana skoro jest pan w temacie ,
    otóż dziś vectra zaczęła mi gasnąć na benzynie jak i gazie , po wyjęciu kluczyka ze stacyjki usłyszałem dziwne chrobotanie dochodzące z prawej strony w nogach pasażera przy drzwiach , dokładnie tam gdzie jest sterownik centralnego zamka KIEKERT za nim wisiał na kablu przekażnik i to on wydawał dżwięki tak jak by było zwarcie , odkręciłem klemę i wyciągłem ten nieszczęsny przekażnik , rozebrałem okazało się że dostała się tam woda i trochę ścieżki się utleniły , od czego jest ten przekażnik nr GM 12 38 966 , co prawda udało mi się naprawić te ścieżki ale chciałbym wiedzieć od czego on jest i czy na długo się zda ta naprawa czy może kupić nowy ...

    pozdrawiam marniu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jeżeli wisiał na kablach to raczej nie jest to oryginalna część instalacji.
    Co do naprawy lub jego wymiany to zapewne jest to zwykły typowy przekaźnik o stykach 30, 85, 86, 87 więc bez problemu dostępny za kwotę kilku złotych
  • Poziom 25  
    nie jest dokładany tylko tak napisałem że wisiał na kablach jest tam na niego miejsce , instalacja jest oryginalna dalej sprawdzałem i wiązka kabli idzie razem z innymi kablami ,
    przekażnik ma następujące styki 86 , 85 , 30 , 87b , 87 , 85b

    mistrzem rysunku to nie jestem ale przedstawiam jak sa rozmieszczone styki przekażnika , na rysunki widać większe i mniejsze linie styków tak jest w przekażniku

    tak jak wcześniej napisałem oryginał GM 12 38 966
    poniżej oznaczenie 32W93 pewnie to panu nie wiele mówi ... zauważyłem również że przy braku tego przekażnika i przekręceniu na zapłon nie zapala się kontrolka CHECK symbol silnika ,
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ten przekaźnik podaje zasilanie do pompy paliwa, ECM (wtryski, regulator prędkości biegu jałowego)
    pisząc prościej to tak jak dwa przekaźniki w jednej obudowie (da radę to podłączyć na zwykłych-tylko po co?)
  • Poziom 25  
    pytałem tak z ciekawości , bezpiecznik wymieniłem ten F3 był jednak spalony i dmuchawa ruszyła ,
    przekażnik już podłączyłem i autko pali i jeżdzi ,

    pozdrawiam marniu