Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uno r. '00 brak ładowania przy wys. obrotach

27 Cze 2007 13:18 3125 27
  • Poziom 19  
    Witam!
    Mam fiata Uno, rocznik 2000 i przy dodawaniu gazu pojawia się kontrolka ładowania. Dzieje się tak samo przy normalnej jeździe, gdy trochę przeciągnę na każdym biegu to pokazuje mi się kontrolka braku ładowania. Co to może być i ile by kosztowała naprawa? Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Któraś dioda padła w alternatorze. Trzeba go rozebrać i pomierzyć. Upewnij sie jeszcze czy wszystkie główne połączenia typu masa-silnik itp są w porządku
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    To jak w alternatorze to co tam może być. Nie dawno piszczał ten alternator, po wyłączeniu samochodu było to słyszalne ale nie zwracałem na to uwagi.
  • Poziom 22  
    mcoola napisał:
    po wyłączeniu samochodu było to słyszalne ale nie zwracałem na to uwagi.

    nie bardzo rozumiem, jak po zgaszeniu mogłeś słyszeć alternator?
  • Poziom 19  
    słyszałem taki pisk i tato mówił że to z alternatora łożysko jakieś czy coś takiego. Po zgaszeniu samochodu było przez jakieś 0,5s słyszalny pisk.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Na poczatek zmierz napiecie na aku. Ktos niech doda gazu, az sie pojawi kontrolka, a Ty zobacz czy napiecie spada.
    A jesli cos piszczy w alternatorze, to niezaleznie od wszystkiego i tak warto go rozebrac.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdz tez paski klinowe - moze przy wyzszych obrotach zaczynaja sie slizgac. Oraz dokrecenie kola pasowego - niedawno mialem z tym problem, gdy scielo klinik i przy wiekszych oporach kolo bylo przyblokowywane.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Dzięki za zainteresowanie tym problemem, każdy dostanie upominek za to.
    Wykręciłem alternator i odkręciłem regulator napięcia. Były tam 2 szczotki, trochę wytarte. Wstawiłem używany od innego uno i jedna była dosyć długa, druga krótka (ale i tak nieco dłuższa od mojej starej) i gdy przejechałem się, było trochę lepiej. Mogłem dobić do 110km/h bez pokazywania się kontrolki, wcześniej pokazywała się po 70km/h. Może to wina szczotek, albo gdy się nagrzewa to wtedy to się dzieje? Pozdrawiam!
  • Poziom 22  
    sprawdz bieżnie (pierścienie) na wirniku po których slizgają się szczotki - jezeli wymiana szczotek nic nie dała duże szanse, ze są zużyte te pierścienie na wirniku. W takim wypadku zostaje wymiana wirnika lub proba jego przetoczenia
  • Poziom 19  
    wymieniłem regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem, ale od innego alternatora z uno (używanego). Jako że nie mam możliwości teraz go kupić, to chciałbym się poradzić czy to coś da. Szczotki były bardzo wytarte, a te które wstawiłem to jedna jest długa, a druga wytarta prawie tak samo jak tamta stara szczotka., i problem trochę się zminimalizował. Na wirniku trochę są wytarte ścieżki, ale tylko troszkę.
  • Poziom 24  
    Jesli jedna ze szczotek jest tak jak piszesz bardzo slaba - wymien szczotke. Nie wiem jak to wyglada u Ciebie, ale wymienialem w regulatorze od BMW i nie byla to wielka filozofia. A taka szczotka (byle miala te same wymiary, ewentualnie wieksza, to podpilujesz pilnikiem) powinna kosztowac grosze.
    Jersli jednak obie szczotki w tym wymienionym sa wyraznie lepsze od starych, to mysle ze problem lezy gdzie indziej. Tym bardziej ze pisales o dziwnych dzwiekach z alternatora. Lepiej go wiec rozbierz - po co Ci niespodzianka w trasie.
  • Poziom 19  
    @adjar to te moje stare szczotki są równomiernie ale bardzo wytarte. Te które wstawiłem zamiennie są troszkę dłuższe ale i tak prawie tak samo krótkie. Wymienię ten regulator razem ze szczotkami ale narazie nie mam możliwości zakupu, bo strach wyjechać nim w trasę do sklepu (30km) bo z powrotem nie chcę go pchać. Ładowanie jest ale przy wyższych obrotach go niema, przed wymianą szczotek kontrolka załączała się na 5 biegu przy 70km/h a jak wymieniłem szczotki na te używane to kontrolka zapala się przy 110km/h
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    A wygląda to tak nawet widać przepalony izolator pierścieni ślizgowych.
    Uno r. '00 brak ładowania przy wys. obrotach
    Uno r. '00 brak ładowania przy wys. obrotach
    Dobry wirnik powinien wyglądać tak.P
    Uno r. '00 brak ładowania przy wys. obrotach
  • Poziom 19  
    Dziękówa za odpowiedzi, jak wrócę z wczasów to dogłębniej przebadam ten alternator i napiszę czy i co pomogło. Pozdrawiam!
  • Poziom 19  
    I tak problem się powtarza, tzn rozebrałem cały alternator, przetoczyłem pierścienie na wirniku kupiłem nowy szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia i nowe łożyska. Wydałem 50 zł i nic to nie dało. Pomierzyłem napięcia, na aku było 13,75v a gdy dodałem gazu to spadało do nawet 7V, co to może oznaczać, może to nie wina alternatora? Za pomoc daję nagrodę 100pkt
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    odpowiedzi udzielił kolega elektrit a uwidocznił kolega viper555
  • Poziom 19  
    Ale izolacja jest w dobrym stanie (na oko)

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Ale izolacji pod pierścieniami nie sprawdzałem, a to normalny objaw że napięcie po przygazowaniu spada do 7V?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Sprawa b.prosta - uszkodzony akumulator i alternator.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Ale akumulator niedawno jakieś kilka miesięcy temu był wymieniony na nowy! może to alternator robi jakieś zwarcia?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przy 60km/h na 5tce zapala mi się ta kontrolka ładowania i przygasają światła ale to chyba objaw braku ładowania nie?
  • Spec od samochodów
    mcoola napisał:
    Ale akumulator niedawno jakieś kilka miesięcy temu był wymieniony na nowy! może to alternator robi jakieś zwarcia?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przy 60km/h na 5tce zapala mi się ta kontrolka ładowania i przygasają światła ale to chyba objaw braku ładowania nie?

    Sprawa diagnozy prościutka - podjedź do elektryka samochodowego. bo widzę, że nie podołasz...

    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Tak i zrobię w poniedziałek pojadę do serwisu, a ile orientacyjnie mogłaby kosztować naprawa?
  • Spec od samochodów
    Trudno powiedzieć czy to się nie obejdzie bez wymiany alternatora(dla dobra sprawy) ale podjedź do jakiegoś kumatego elektryka samochodowego.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Ale mi chodzi o diagnozę usterki i jej naprawa, a nie sama diagnoza
  • Spec od samochodów
    mcoola napisał:
    Ale mi chodzi o diagnozę usterki i jej naprawa, a nie sama diagnoza


    Zrób wszystko w jednym miejscu - bedziesz miał gdzie szukać gwarancji..

    Pozdrawiam.