Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy to nie powinno migać? BASCOM AVR

27 Paź 2003 18:50 3130 12
  • Poziom 20  
    czy po podaniu sygnału prostokątnego [1 Hz] na końcówkę TRIAK urządzenie podłaczone pod triaka [żarówka] nie powinno migać? co tu nie gra? czy może fakt, że użyty optotriak nie ma układu detekcji przejścia przez zero? ??[/img]

Może inaczej... załącze drugi schemat, który przedstawia płytę kontrolera tego układu. jestem początkującym bascomowcem i chce napisać program, który regulowałby mocą żąrówki, a moc była by zależna od liczby podanej z UARTa- potrzebuje programu [ew. wskazówek] pod AVRa. Układ detekcji przejscia przez zero wykrywa to przejście i następnie odliczane jest opóźnienie w załączeniu triaka [liczba która dotrze przez UART]. tylko jak to napisać w bascomAVR.... :)
  • Poziom 15  
    Podobny projekt był w EdW był to chyba Zdalnie sterowany regulator oświetlenia ale był na jakimś 8051 poszukaj na ich stronie może znajdziesz program przekonwertoać z Bascoma8051 do AVR myśle że to nie problem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Masz błąd w układzie: transoptor OP1, a dokładniej dioda jest podłączona katodą do plusa, a anodą do minusa... To chyba raczej nie ma prawa działać.
  • Poziom 20  
    misiosoft napisał:
    Podobny projekt był w EdW był to chyba Zdalnie sterowany regulator oświetlenia ale był na jakimś 8051 poszukaj na ich stronie może znajdziesz program przekonwertoać z Bascoma8051 do AVR myśle że to nie problem.
    Pozdrawiam

owszem to żaden problem... ale ten program napisany jest w C a nie w bascom...
  • Poziom 20  
    Tdv napisał:
    Masz błąd w układzie: transoptor OP1, a dokładniej dioda jest podłączona katodą do plusa, a anodą do minusa... To chyba raczej nie ma prawa działać.