Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento gasnie na zimnym silniku

_Mardog_ 27 Cze 2007 22:46 5392 10
  • #1 27 Cze 2007 22:46
    _Mardog_
    Poziom 9  

    Witam.
    Niedawno stałem się posiadaczem cinquecento 700 rocznik 97 z gaźnikiem Aisan. Jestem zrozpaczony. Auto na zimnym silniku sprawuje się tragicznie. Przy temperaturze otoczenia 35 stopni musze przejechać na ssaniu okolo 3km bo inaczej każde zatrzymanie sie i spowolnienie pedału gazu to zgaśnięcie silnika. Dopóki silnik się solidnie nie rozgrzeje- dziś temperatura na zewnątrz była troche niższa - okolo 20 stopni- rozgrzanie silnika nastąpiło po okolo 10 km!!Aż sie boje co to będzie w zime!!
    Auto stłao już u 2 mechaników. Oglądali wężyki podciśnieniowe przy gażniku- 2 zostały wymienione bo były popękane, wymienili świece, problem nie zniknął, auto nadal gaśnie. Wyregulowałem też obroty silnika na biegu jałowym. Auto nie ma katalizatora- poprzedni właściciel wyciąłago :(. W książce napraw Cinquecento z gaznikiem Aissan wyczytałem że brak sygnału z sondy lamda, odłacza elektronike i podawana jest tylko bogata mieszanka. To chyba w tym przypadku nie stanowi problemu? Czy ktoś miał podobne problemy z Cienkim. Proszę o pomoc. Jestm zdesperowany i zastanawiam się nad sprzedaniem tego złomu.
    pozdrawiam.

    0 10
  • Sklep HeluKabel
  • #2 28 Cze 2007 06:43
    beetroot
    Poziom 17  

    Jezeli zaprowadzil bys auto do mechanika a nie do pseudo znachora co umie wymieniac tylko dobre czesci na dobre .To auto by chulalo. Jaki ma przebieg samochód.Niezapominaj ze w aucie masz nowoczesna wersje silnika od malucha .100 tys i silnik do remontu .Pierscienie, uszczelniacze,uszczelki itp. Na 99% podejrzewam ze twój silnik zjadl pierscienie.

    0
  • #3 28 Cze 2007 07:58
    _Mardog_
    Poziom 9  

    Auto ma 190tyś przebiegu

    0
  • #4 28 Cze 2007 08:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #5 28 Cze 2007 09:51
    cichy1979
    Poziom 2  

    Witam!
    Ja co prawda ma CQ 900 na wtrysku, ale ostatnio tez z nim miałem poważne i podobne problemy - wczoraj go w końcu udało mi się doprowadzić do porządku - i co się okazało - czujnik temperatury był tak zanieczyszczony, że samochód "świrował", przy okazji w warsztacie wymieniono mi przekaźniki od pompy paliwa i od wtrysku. Wcześniej miałem wymienioną sondę lambda na własną rękę, jednak to nie przyniosło efektów. Miejmy nadzieję, że teraz będzie już tylko lepiej - przejechałem od wczoraj kilkadziesiąt km i problem jak na razie zniknął.
    Pozdrawiam;)

    0
  • #6 28 Cze 2007 10:05
    hysaso
    Poziom 10  

    Jeżeli silnik rozgrzewa się dopiero po przejechaniu 10 km to jest uszkodzony na 100% termostat/kup termostat i wymień/-sprawdż rurę gumową ,która jest podłączona z podciśnieniem pod gażnikiem z akumulatorem powietrza-to ten który jest pod filtrem powietrza/gruby przewód gumowy nad drugą świecą/
    -sprawdż jeszcze raz wszystkie cieńkie przewody gumowe
    -czy masz miernik podciśnienia?
    -czy na ssaniu silnik zwiększa obroty?
    -sprawdż rurkę gumową łączącą kolektor ssący z przełącznikiem charakterystyki zapłonu/stojąc przodem do silnika jest po prawej stronie zaraz koło modułu zapłonu/
    dalsze kroki po odpowiedzi na w/w

    0
  • #7 28 Cze 2007 10:26
    _Mardog_
    Poziom 9  

    Co to czujnika temperatury- zauważyłem że jeden przewód był oderwany od czujnika i sam to naprawiłem- ale nie wiem czy czujnik jest sprawny.

    Mechanik też stwierdził że to może być termostat i dzisiaj ma być wymieniony.
    Wężyki cienkie były sprawdzane parę razy. Niepokoiło mnie tylko to że trzy wężyki które dochodzą do termo zaworu dosyć luźno w nim siedzą- czy to przeszkadza??
    Na ssaniu silnik zwiększa obroty.
    Pozostałe rzeczy o których pisze p. hysaso postaram się dzisiaj sprawdzić.

    0
  • #8 28 Cze 2007 11:03
    hysaso
    Poziom 10  

    wężyki muszą być gumowe żeby ich nie wsysało/ grubścienne/ jeżeli są lużne to załóż kawałki koszulek igelitowych i dopiero na nie przewody

    0
  • #9 29 Cze 2007 21:32
    _Mardog_
    Poziom 9  

    Termostat wymieniony ale problem nie zniknął - silnik nadal gaśnie.
    Teraz jest podejrzenie uszkodzonego czujnika biegu jałowego - czy to to samo co czujnik walu korbowego?? Nigdzie nie mogę znaleźć tej części jest tylko właśnie ten drugi - cz. wału korbowego.

    0
  • #10 29 Cze 2007 22:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 01 Lip 2007 23:14
    _Mardog_
    Poziom 9  

    wymieniłem czujnik biegu jałowego i auto działa dobrze:):):) dziękuję wszystkim za rady i pozdrawiam!!!

    0
  Szukaj w 5mln produktów