Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager, schemat zasilania tablicy i immo

28 Jun 2007 00:50 43137 45
  • Level 24  
    Pacjent:
    Chrysler Voyager 2.4L 1998r 110kw 150KM

    Objawy:
    -brak mozliwosci uruchomienia pojazdu
    - nic nie wyswietla na tablicy rozdzielczej, kompletnie nic nie chodzi na tablicy (przypuszczlanie brak zasilania) (jedynie chodzi ten gorny pasek nad tablica rozdzielcza)
    - przy probie odpalenia nie kreci nawet rozrusznika i zapala sie BREAK na tym gornym pasie kontrolek (i chyba ALARM SET)
    -nie mozna sie polaczyc z zadnym modulem (silnik, abs, poduszki, itp) (kts550, aktualizacja 2007/2)

    Relacja klienta:
    Auto jak chodzi to chodzi, zegary dzialaja. Jak auto jest odpalone i zegary przestana chodzic to po zgaszeniu silnika udaje sie go uruchomic za 1 razem na ok 5 sekund, 2gim razem na ok 3 sekundy, 3 razem na ok 2 sekundy i 4 raz juz nie odzywa sie rozrusznik. Na tablicy nic nie wyswietla. Jak auto postoja 2 do 4 dni to pozniej jest OK do nastepnego takiego wybryku.

    Przypuszczam ze przez brak zasilania sterownik silnika nie dostaje info o dopuszczeniu uruchomienia pojazdu.
    A jakie jest wasze zdanie ?
    Poszukuje schematow tablicy i immo, szczegolnie chodzi mi o zasilania.
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 17  
    Witaj....

    ...mam dokladnie takie samo auto...taki sam rok i silnik...i z takim samym uszkodzeniem...

    ..nie kreci rozrusznikiem....PCM nie wystawia sygnalu (masy) na przekaznik rozrusznika...

    ..zegary raz sie swieca (stan KM itp-wyswietlacz elektroluminescencyjny) a raz ciemnosc...

    ..pali sie kontrolka ALARM SET i pika Gong..

    pod kolumna kierownicza jest cewka immo i jest tam sterownik immo ...system sie nazywa SKIMM czy jakos tak...zasilanie tego sterownika na stale i po stacyjce jest...masa tez...i oprocz tego jest tylko szyna CCD+ i CCD-

    wszystko wskazuje na immo...ale moze faktycznie nie byc komunikacji z zegarami i immo nie zadziala....nie znam tego auta i rowniez prosze o pomoc osób znających tego amerykanca....na dodatek sa tam dwa kompy...PCM i BCM ....+ LPG :/

    Schemat jest na Elce...
  • Level 43  
    Dokladnie wypytaj wlasciciela,czy auto bylo bite.Przez lewe nadkole przechodzi wiazka elekt,laczaca komputer silnika z body kompem przy pedalach.Schemaciki postaram sie pyknac na wieczor.Na poczatek zewrzyj w skrzynce pod maska przekaznikASD i odpal rozrusznik przekaznikiem w tej skrzynce(na krotko)
  • Helpful post
    Level 43  
    Masz narazie opis pinow body kompa,zegarow i kontrolek nad zegarami
    Chrysler Voyager, schemat zasilania tablicy i immo
    Chrysler Voyager, schemat zasilania tablicy i immo
    Chrysler Voyager, schemat zasilania tablicy i immo
    Chrysler Voyager, schemat zasilania tablicy i immo
  • Level 23  
    Witam.Sprawdźcie na panelu sterowania ogrzewaniem wtyk zasilania,częsta usterka to wypalona masa ,czarny kabel,wprowadza to jakieś zaklócenia w szynie ccd i body computer głupieje,przekopałem kiedyś przez to pól samochodu.Pozdrowionka
  • Level 24  
    schamat mamy;
    jutro sprobuje odpalic na krotko;
    sprawdze ten przewod masowy;
    sprawdzilem u siebie zasilania w: immo, zegarach, pcm i wszystko jest OK
    jeszcze zasilania bcm (body), i wszystkie linie komunikacyjne do sprawdzenia,

    Jednak u mnie ALARM SET gasnie, pompa chodzi, ale nic poza tym
  • Level 17  
    ...a więc tak:...

    ..faktycznie przewod czarno/zielony na panelu ogrzewania w 21 pinowej kostce byl przygrzany...ale bez tragedi...poczyswcilem i to samo....ale..
    po odpieciu calkowicie kostki auto zaczelo krecic....odpalilo....chodzi jak lalunia...i zegary zaczely prawidlowo pracowac...niestety po zalaczeniu spowrotem tez kreci....odpali na 3 sekundy i zgasnie i zegar znowu nie pracuje prawidlowo....i tu sie dla mnie zaczynaja czary-mary bo panel wg. schematu nie ma wogole polaczenia z szyna CCD BUS..dochodzi tylko masa...plus po stacyjce....a reszta to w sumie elementy wykonawcze czyli silniczki od nawiewow...wychodzi takze 5V na potencjometry w silniczkach i przelacniki......

    podalem bezposrednio z Aku mase i nic...podalem tez +12v i etz nic....dopiro po odlaczeniu +12V od panelu auto ozywa....HELPP
  • Level 26  
    Panel ogrzewania nie ma połączenia z szyną CCD.
    Co do alarmu to możliwe że uszkodzony jest właśnie SKIM, ten obok bębenka stacyjki. W razie jego uszkodzenia nie nadaje się do naprawy. W razie rozprogramowania, można zaprogramować moduł oraz transponder w kluczyku poprzez DRB3.
  • Level 17  
    ...ale jak odepne zasilanie z panela ogrzewania to auto chodzi jak marzenie...nie gasnie..kontrolka Alarm Set gasnie po chwili..licznik dziala jak należy....wszystko jest OKI!!...dlatego dziwny jest dla mnie wpływ panela na działanie reszty.....
  • TermopastyTermopasty
  • Level 26  
    No tak, jest to co najmniej dziwne :D Ale przez tą wtyczkę w zasadzie tak sobie, idą przewody CCD, które być może mają związek z połączeniem modułu skim z BCM....Nie jestem pewien całkiem tego co piszę bo musiałbym się jeszcze zagłębić...Ale jeśli tak jest to poprzez rozłączenie całej tej wtyczki rozłączasz połączenie skim z BCM...no nie wiem,,,
  • Level 17  
    ...no właśnie przez tą złączke 21pin w panelu ogrzewania nie idzie CCD....tak jak pisze plus po stacyjce..masa...masa czujnikow...silniczki nawiewow z potencjometrami....spryskiwacz tylnej szyby,ogrzewanie tylnej i wycieraczka tylnej...same bzdury a jakie dziwadła!....ewidentnie jest zakłócana szyna CCD...ale dlaczego??..
  • Level 26  
    Idzie, idzie....pin 14 i 16 to CCD. Tylko że na schemacie modułu ogrzewania oczywiście nie ma tych pinów, bo one są z innej bajki. Tam szyna CCD przez tą wtyczkę idzie tyko "przejazdem". Chyba że masz na myśli jeszcze jakąś inną wtyczkę 21 pinową. Ja mówię o C1 21 pin, niebieska, dwu rzędowa.
  • Level 17  
    ...ja mowie o wtyczce P04 A/C Heater Control Moduł...i tam pin 14 i 16 to Rear Mode Door Motor...
  • Level 10  
    Jak już wcześniej kolega milejow wspomniał, w lewym nadkolu jest wiązka łącząca komputer silnika z body komputerem. Znajomy walczył przez tydzień z takim Voyagerem, w końcu znalazł przetarte dwa kabelki w tej wiązce i po problemie. "Przedzwonienie" przewodów może nic nie dać, trzeba sprawdzić "namacalnie".
  • Level 17  
    ...no dobra sprawdze ale co to ma wspolnego teraz z moim przypadkiem...przypominam...po wyjeciu wtyczki z panelu ogrzewania auto jak nowo narodzone....
  • Level 26  
    No tośmy się dogadali faktycznie..:) Trza by się skupić dlaczego jak sie ją rozłączy to wszystko działa.....hmm
  • Level 17  
    ...skupiam sie juz od popołudnia....chyba ze moj schemat jest nie teges....ale zasilania wyjscia z wył. i wszystko pasuje łącznie z kolorami....nie sprawdzalem silniczkow i potencjometrow jedynie...
  • Level 23  
    Kolego Lambda ja ten pin masowy w panelu ogrzewania po prostu lutuję na krótko kabelkiem do płytki bo czyszczenie pinów nic nie dawało i wtedy to śmigało ok.miałem kilka takich przypadków na servisie.
  • Level 17  
    ...rozumiem...ale moj pin byl czysciutki tylko lekko plastik brazowawy...a pozatym bezposrednio podałem mase na obudowe (blache) i bez efektu.....nadal nie daje mi to spokoju co to ma wspolnego z CCD :(
  • Level 24  
    moj voyager wczoraj wyjechal, rano jak przyszedlem poskladalem go do kupy i ladnie odpalil, zegary tez ladnie chodzily, nie wiem jaka byla przyczyna, pozniej jescze dobralem sie do panelu klimy i w kostce 21pinowej zielono-czarny kabelek juz byl poprowadzony bezposrednio do srodka (pominieta kostka),
  • Level 43  
    Szkoda,ze nie doszedles co mu nie pasilo.Robie w tych amerykanskich wynalazkach i czasem mam schodki z tymi voykami.Jak chcesz to w poniedzialek moge zapodac opis tej niebieskiej kostki od panela(dla ciekawosci)
  • Level 17  
    ...ale ja niestety nie rozwiazalem jeszcze mojego problemu...moge tylko powiedziec ze sa dwa rodzaje schematow jesli chodzi o panel ogrzewania i AC....moj schemat pasuje do mojego auta....dla porownania podam ze w moim, przykladowo pin 12 jest brazowy z rozowym paskiem i jest to +12V po stacyjce a nie jak jest na innym schemacie Dark Blue....w moim panelu nie dochodzi CCD BUS....i to jest najdziwniejsze w tym wszystkim ze mimo tego sa wprowadzane zaklocenia na lini CCD....narazie jest to dla mnie tajemnicze.....doda ze jest to raczej wersja Dunska....swiatla zapalaja sie po przekluczeniu stacyjki....nadal prosze kolegow co siedza w amerykancach o pomoc......
  • Level 26  
    A ja jeszcze mam pytanie, z którego schematu korzystasz? Czy to ten któryś z elektrody? Czy jest to konkretnie od 98 2,4l ?
  • Level 17  
    ..hmmm...wlasnie na rozbicie szukam schematu w wersji elektronicznej którego napewno skąść pobierałem i za cholere nie moge znalezc...mam to wydrukowane i ma to moze z 60 stron...nie jest to ta wielka serwisowka.....dodam jeszcze ze to moje auto moze nie byc akurat z roku 98...klient nie zostawil dowodu i tak strzelilem...ale moze on byc z roku 96-97 jesli to cos zmienia..wrzucam zdjecie mojej kostki choc nie jest za dobra jakosc...
  • Level 43  
    Przypomnialem sobie,ze w tych autach byly stosowane 2rozne panele sterujace,zewnetrznie nie roznily sie niczym ale wlasnie kostki mialy troche inne(bez wzgledu czy sterowanie temp.bylo na2strefy czy na1)Chyba europejska byla inna jak ta amerykanska
  • Level 17  
    ...Panowie chyba powoli dochodze !! :D

    ..Analizuje caly czas te dwa schematy i doszedlem ze jednak pin 10 (Ignition-czyli +12V po stacyjce) ma inny kolor przewodu....i zgadza sie z schematem ktory Wy macie i jest to brązowy z rozowym paskiem....co w zwiazku z tym zmienia wszystko....klient cos tam gadal ze cos podmienial przy liczniku ale wychodzi na to ze zmienił panel !!....czyli po odłączeniu szyny CCD pinu 14 i 16 jest szansa ze ożyje na tym panelu co jest czy musi byc koniecznie inny ?.....reszta funkcji działa prawidlowo....



    ...Juz wszystko wiem !!

    Panel który ja mam ma wyjscie na 14 i 16 pinie na silniczek jakiejs klapy od ogrzewania ( Rear Mode Door Motor) a instalacja na tym pinie bedzie wlasnie CCD BUS....czyli panel jest zalozony od modelu ktory obsluguje taki silniczek a nie ma opcji CCD....czyli wnioskuje ze odpiecie poprostu tych dwóch lini CCD i poprostu ich zaizolowanie da prawidłowy efekt tak jakby był założony panel od wersji bez obslugi tego silniczka a z obsluga CCD....rozumiem jak koledzy wczesniej powiedzieli ze ta szyna CCD BUS tylko przechodzi a nie ma tam zadnego dzialania ?.....czy dobrze rozumuję?....reszta wszystkie pozostale 19 pinow jest identyczna tyle ze dwa przewody maja inne kolory ale służą do tego samego....!...
  • Level 26  
    Tak a propos rocznika, to z numeru vin, lub nawet z tabliczki vsc można dowiedzieć się wszystkiego...
    Dobrze że jakoś Ci idzie... Ale połączenia w 96 i w 98 się różnią...dlatego masz zamieszanie.
  • Level 43  
    Panowie,lukalem w dokumentacje w pracy i w zadnym roczniku od96 do 00nie ma polaczenia sieci ccd z panelem klimy.Jednak jest z instalacja radia w kazdym roczniku,moze tu chodzi o to,ze ktos kiedys blednie polaczyl jakies radio i bral jakies zasilania z kostki klimy i z kostki fabrycznej inst.audio i przez to jest zamieszanie w sieci
  • Level 17  
    ...zrobilem jak mowilem...odpialem pin 14 i 16 i auto jak nowe....wszystko na panelu dziala tylko mrugaja caly czas kontrolki od Klimy i Recyrkulacji ale ogolnie dziala....jestem na 99% pewny ze powinien tam byc inny panel co widac nawet ze ktos rzeźbił tą wtyczke....jutro auto idzie do klienta....dziekuje serdecznie wszystkim za pomoc a tematu nie zamykam bo moze jeszcze ktos cos dopowie....