Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FORD scorpio 2.0 dohc automat

kbys 28 Jun 2007 19:09 4314 10
  • #1
    kbys
    Level 14  
    mam kolegi auto ford scorpio 2.0 benzyna dohc brak iskry paliwo dostaje iskry nie ma i nie mam zasilania +5 volt czujnika obrotow silnika
    czy ma ktos opis i schemat zasilania sterownika silnika
    gdzie na ktorym pinie jest zasilanie
    i gdzie stale a gdzie po zaplonie
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    kbys
    Level 14  
    elektrit wrote:
    -rocznik
    -typ silnika

    to jest ten pierwszy model scorpio silnik 2.0 dohc EFI sterownik jedna kosc skrecana srubką m6 na lucz 10 prosz o pomoc dokladnie to ja sie nie znam na fordach bo zajmuje sie inną marką ewentualnie mam auto w domu wiec powiedz o ktore dane ci chodzi i spisze z auta myslalem ze sa jakies usterki powtarzajace sie
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    kbys
    Level 14  
    elektrit wrote:
    Silnik rodziny N9.
    Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny.
    Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki.
    Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł, z napisem Motorcraft.
    Sprawdzić jeszcze czy cewka jest zasilana.
    Z tego co pamietam -zasilanie stałe sterownika pin 1, masy to 20,40,60.
    Schemat sterownia to samo co sierra DOHC
    podmienialem modul mam z lewej strony od strony kierowcy na podluznicy modul i zamienialem ze sprawnej ale nie wymienialem cewki sprobuje cewke podmienic myslalem ze czujnik potrzebuje jakies na[piecie
  • #6
    kbys
    Level 14  
    kbys wrote:
    elektrit wrote:
    Silnik rodziny N9.
    Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny.
    Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki.
    Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł, z napisem Motorcraft.
    Sprawdzić jeszcze czy cewka jest zasilana.
    Z tego co pamietam -zasilanie stałe sterownika pin 1, masy to 20,40,60.
    Schemat sterownia to samo co sierra DOHC
    podmienialem modul mam z lewej strony od strony kierowcy na podluznicy modul i zamienialem ze sprawnej ale nie wymienialem cewki sprobuje cewke podmienic myslalem ze czujnik potrzebuje jakies na[piecie
    Przy odpalaniu mam obroty na obrotomierzu delikatnie obrotomierz dyga njapiecia na cewce mam podejrzewam modół i cewke zaplonową
    ze uwalili cewke i modól co ty na to
  • #8
    kbys
    Level 14  
    sigi wrote:
    Jak doszło do usterki - co było robione wcześniej.. - moze silnik?

    Pozdrawiam.
    Ja generalnie robie elektronike w citroenie i peugeocie kompleksowo a to jest ford kolegi z pracy na fordzie sie nie znam kazda marka ma inaczej osprzet rozmieszczony inne moduly mniejsza z tym auto bylo lakierowane i po lakierowaniu wyjechalo z lakierni zostalo zlozone i jezdzilo kolega zostawil po prau dniach auto pod domem i rano już nie zapalił
    a wczoraj sprawdzalem podlaczam plus po zaplonie do cewki a na 2 biegun podawalem mase impulsujac i nie mam iskry iskra byla taka ze przewod wn moglem trzymac w reku i nie kopalo sprawdzalem impuls zarowką na cewce i powinna zarowka mignąc a swieci ciagle jednym natezeniem i po tym wnioskuje ze moduł i cewka jest do bani wczesniej sluchali radia na zaplonie moze sie uwalila cewka a potem moduł takie wyciagam wnioski niewiem moze masz inne pomysly jak zrobic uklad zastepczy modulu aby byc pewnym bo cewke se wezme z duzego fiata lub poloneza i bedzie chodzic
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    kbys
    Level 14  
    sigi wrote:
    Nie wymieniałem jeszcze w tym aucie modułu (nigdy nie był zepsuty) zawsze wina czujnika bądź plusa i minusa na module i plusa na cewce!!!!
    Zmierz napięcia na module w czasie rozruchu.


    Pozdrawiam.
    dzieki za pomoc mialem oberwane przewody do czujnika obrotów w peszlu byl zgnity zrobilem i jezdzi jak szalony