Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FORD scorpio 2.0 dohc automat

kbys 28 Jun 2007 19:09 4368 10
  • #1
    kbys
    Level 14  
    mam kolegi auto ford scorpio 2.0 benzyna dohc brak iskry paliwo dostaje iskry nie ma i nie mam zasilania +5 volt czujnika obrotow silnika
    czy ma ktos opis i schemat zasilania sterownika silnika
    gdzie na ktorym pinie jest zasilanie
    i gdzie stale a gdzie po zaplonie
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    kbys
    Level 14  
    elektrit wrote:
    -rocznik
    -typ silnika

    to jest ten pierwszy model scorpio silnik 2.0 dohc EFI sterownik jedna kosc skrecana srubką m6 na lucz 10 prosz o pomoc dokladnie to ja sie nie znam na fordach bo zajmuje sie inną marką ewentualnie mam auto w domu wiec powiedz o ktore dane ci chodzi i spisze z auta myslalem ze sa jakies usterki powtarzajace sie
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    kbys
    Level 14  
    elektrit wrote:
    Silnik rodziny N9.
    Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny.
    Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki.
    Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł, z napisem Motorcraft.
    Sprawdzić jeszcze czy cewka jest zasilana.
    Z tego co pamietam -zasilanie stałe sterownika pin 1, masy to 20,40,60.
    Schemat sterownia to samo co sierra DOHC
    podmienialem modul mam z lewej strony od strony kierowcy na podluznicy modul i zamienialem ze sprawnej ale nie wymienialem cewki sprobuje cewke podmienic myslalem ze czujnik potrzebuje jakies na[piecie
  • #6
    kbys
    Level 14  
    kbys wrote:
    elektrit wrote:
    Silnik rodziny N9.
    Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny.
    Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki.
    Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł, z napisem Motorcraft.
    Sprawdzić jeszcze czy cewka jest zasilana.
    Z tego co pamietam -zasilanie stałe sterownika pin 1, masy to 20,40,60.
    Schemat sterownia to samo co sierra DOHC
    podmienialem modul mam z lewej strony od strony kierowcy na podluznicy modul i zamienialem ze sprawnej ale nie wymienialem cewki sprobuje cewke podmienic myslalem ze czujnik potrzebuje jakies na[piecie
    Przy odpalaniu mam obroty na obrotomierzu delikatnie obrotomierz dyga njapiecia na cewce mam podejrzewam modół i cewke zaplonową
    ze uwalili cewke i modól co ty na to
  • #8
    kbys
    Level 14  
    sigi wrote:
    Jak doszło do usterki - co było robione wcześniej.. - moze silnik?

    Pozdrawiam.
    Ja generalnie robie elektronike w citroenie i peugeocie kompleksowo a to jest ford kolegi z pracy na fordzie sie nie znam kazda marka ma inaczej osprzet rozmieszczony inne moduly mniejsza z tym auto bylo lakierowane i po lakierowaniu wyjechalo z lakierni zostalo zlozone i jezdzilo kolega zostawil po prau dniach auto pod domem i rano już nie zapalił
    a wczoraj sprawdzalem podlaczam plus po zaplonie do cewki a na 2 biegun podawalem mase impulsujac i nie mam iskry iskra byla taka ze przewod wn moglem trzymac w reku i nie kopalo sprawdzalem impuls zarowką na cewce i powinna zarowka mignąc a swieci ciagle jednym natezeniem i po tym wnioskuje ze moduł i cewka jest do bani wczesniej sluchali radia na zaplonie moze sie uwalila cewka a potem moduł takie wyciagam wnioski niewiem moze masz inne pomysly jak zrobic uklad zastepczy modulu aby byc pewnym bo cewke se wezme z duzego fiata lub poloneza i bedzie chodzic
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    kbys
    Level 14  
    sigi wrote:
    Nie wymieniałem jeszcze w tym aucie modułu (nigdy nie był zepsuty) zawsze wina czujnika bądź plusa i minusa na module i plusa na cewce!!!!
    Zmierz napięcia na module w czasie rozruchu.


    Pozdrawiam.
    dzieki za pomoc mialem oberwane przewody do czujnika obrotów w peszlu byl zgnity zrobilem i jezdzi jak szalony