Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra b - naprawa centralny

28 Cze 2007 21:40 8883 14
  • Poziom 11  
    witam. jak w temacie - vectra b z 96 roku, uszkodzony siłownik drzwi kierowcy. podobno są TU fachowcy którzy naprawiali takie zamki - podpowiedzcie jak to draństwo rozebrać?? są trzy śrubki, zagięta blacha od spodu i nic więcej z zabezpieczeń tam nie widzę. podważając śrubokrętem plastikową obudowę rozchyla się tylko nieznacznie - czy jest tam jeszcze jakiś dinks trzymający to w kupie? plis helpu.!.!
    ps. chcę naprawić ponieważ sprawny kosztuje kupe kasy (100 zł) a przypadkiem trafił mi się taki zamek od anglika, tyle że nie ma dinksa do otwieranie kluczykiem i chciałbym zmontować jeden z dwóch - to tak na wypadek, gdyby ktoś chciał wiedzieć po co chcę to ustrojstwo rozebrać. pozdrawiam i czekam na pomoc ...
  • Poziom 23  
    trzeba rozwiercic srodkowy nit
  • Poziom 11  
    a jest szansa potem to poskładać? po rozwierceniu
  • Poziom 23  
    tak,naprawiam to dosc czesto ,psuje sie mikrowłacznik koszt nowego ok 4 pln
  • Poziom 11  
    Ja,jezeli zamek nie blokowal sie mechanicznie,zakladalem uniwersalny silownik za 5zl;) trzeba wyhryndac troche styropianu z tapicerki.
  • Poziom 11  
    niestety blokował się (ale tylko przy podpiętej wtyczce) więc odpada uniwersalny. z tyłu zamki były OK (tzn nie blokowały się ) i tam już są zamontowane uniwersale, ale przód od kierowcy to prawdziwa zagadka - odpinam wtyczkę i zameczek chodzi płynnie, podpinam i blokuje 9/10 razy.
  • Poziom 19  
    maxylewit ma racje zakładam uniweralny i działa super (5 lat alarmy)
  • Poziom 11  
    jak podlaczysz uniwersalny to i tak kostke odlaczysz wiec nie ma problemu.Z kostki wytnij czarny z zoltym i czarny z czerwonym i podlacz do uniwersala.Zanim przykrecisz silownik przyklej go na tasme dwustronnie klejaca i przyloz tapicerke,zebys nie wiertal dwa razy otworow;)kostke mocujaca ciegno przykrec do linki razem z kawalkiem tego pancerza zeby sie nie slizgala.Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Też proponuje uniwersalny (choć nie będzie domykania szyb i ryglowania).

    U mnie też było pięknie po wymianie w dwóch zamkach (drzwi kierowcy i tylne za kierowcą) tych mikro przełączników ale tylko przez kilka tygodni... jeden przestał działać po tygodniu a drugi po kilku kolejnych tyg i ten drugi tak sie zablokował że nie dało się go nawet ręcznie otworzyć :cry:

    Demontowałem tapicerke na zamkniętych drzwiach, odłamałem obudowe zamka i otworzyłem zablokowane drzwi. Ja kupiłem używke i smiga już ponad rok. Chcesz oszczędzić czasu i nerwów kup używke albo uniwersalny.
  • Poziom 11  
    naprawa to nic trudnego
    Najpierw trzeba moduł zamka wyciągnąć z drzwi co zajmie niedoświadczonemu mechanikowi ok 1 godziny.
    W przypadku korbki do szyb, najlepiej zawleczkę ściąga się za pomocą sznurka, składamy go na połowę naciągamy i wciskamy między tapicerkę a korpkę od okna a następnie dciągniemy, zawleczka zaczepi się o sznurek i wyskoczy. Uważam że to najlepszy sposób o którym dowiedziałem się niedawno.
    Aby wyciągnąć moduł zamka należy zdemontować prowadnicę szyby po stronie zamka. Później zamek wychodzi już gładko. O wyjęciu zamka trzeba rozwiertać jeden nit od strony czarnego plastika (na śrogku) (lub rozgrzać plastik wokół nitu) i odgiąć dwie blaszki z boku zamka.
    Po otwarciu do wymiany będzie wyłącznik krańcowy ten połączy do silniczka, trzeba go wylutować i zastąpić nowym, koszt nowego to 2,5zł wymiary wyłącznika krańcowego to 25x5x5mm czarny. ewętualnie wymontować taki przełącznik z uniwersalnych siłowników slave.
  • Poziom 1  
    Witam

    A mam pyt. gdzie mozna dostac ten mikroprzełącznik?
  • Poziom 19  
    Witam
    A moze ktos wie jaki silniczek zamienny wchodzi do zamku vectry b, bo u mnie same switche chodza dobrze tylko silniczek juz slabo ciagnie. Najchetniej wymielniłym sam silniczek
  • Poziom 27  
    Ja w tych modelach zawsze doczepiam siłownik SLAVE pod kable prądowe z zamka, a styki zostawiam na oryginalnym zamku. 30 min roboty i zamek zrobiony za koszt 8zł.
  • Poziom 1  
    Mam Vectre 2000 r.Przestały działac wszystkie zamki,mogłem otworzyc tylko drzwi kierowcy ,kluczem.Pozostale mimo otwarcia od wewnatrz byly zamkniete. Efekt tylko drzwi kierowcy byly sprawne.
    Po sprawdzeniu elektryki(bezpieczniki sprawne) wyszlo ze zamek centralny(ten w drzwiach kierowcy) nie dostaje pradu.
    Winny okazal sie uszkodzony komputer sterujacy zamkiem centralnym.(znajduje sie pod plastikiem obok nogi,od strony drzwi).
    Jego wymiana( robocizna to max 10 min.) rozwiazala problem-wszystko zaczelo dzialac. NALEZALO JESZCZE ZSYNCHRONIZOWAC pilota z nowym komputerem i tu niezbedny okazal sie komputer inzynierski podpinany do kostki znajdujacej sie pod plastikiem przed dzwignia zmiany biegów.

    Jesli to komus pomoze, odmówic dwie zdrowaśki za zmarlych.(nie żartuje )
    Jestem tu i mnie wiecej nie bedzie,wiec nie zadawac pytań.

    No chyba że mi sie coś znowu zepsuje .
  • Poziom 28  
    Jeżeli padł Tobie komputer od centralnego, mogę Tobie sprzedać laptopa z pentium II. To i tak za dużo, żeby obsłużyć twój centralny, ale może go gdzieś upchniesz. Nadmiar mocy wykorzystaj do sterowania wyciszaniem radia.
    MODERATOR - proszę o interwencję.