Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 HDI nie odpala

30 Cze 2007 07:02 48606 33
  • Poziom 15  
    Autko nie odpala. Przy pierwszym kręceniu jakby chciało załapać al enic z tego. Pompa wstępna podaje, ale nie mierzyłem ile. Ale spor bo aż przelewami wypycha. Jedną rurkę od przelewu dosłownie wyrwało z wtrykiwacza. Rurki do zbiornika drożne.
    Rozrząd OK.
    Tester nie pokazuje żadnych błędów.
    Jak również przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje że na listwie jest 0 ciśnienia. Po odkręceniu rurki faktycznie nie wydostaje się ani kropla.
    Jak mi wiadomo może to powodować regulator ciśnienia ?
    Nie wim również czy tak powinno być ale na testerze w parametrach "synchronizacja wał wałek" jest na "nie" z tego co wiem powinno być na tak ale nie wiem czy przy rozruchu akurat. Oporności są dobre i pokazuje obroty silnika podczas kręcenia.

    Może coś przeoczyłem ?
    Czy po prsotu pompa wysokiego ciśnienia się skończyła ?
  • Poziom 17  
    A status kalkulatora wtrysku nie jest "zablokowany"
  • Poziom 15  
    Nie jest OK.
    Wydajemi sie ze to wtryski bo przelewami wali duze cisbnienie.
  • Poziom 26  
    Jak zdejmiesz przelew i włączysz zapłon to zawsze będzie lało.
  • Poziom 15  
    Nie musze zdejmowac. Leje tak ze wyrywa rurki przelewowe.
  • Poziom 26  
    Ciśnienie na powrocie filtra powinno być ok.0,7bara.
    Może być uszkodzony zawór regulacji niskiego ciśnienia
    a filtr paliwa jest dobry?
  • Poziom 17  
    Z wtryskiwacza paliwo powinno tylko kapać. Jeżeli leje się to niestety wtryskiwacze poszły w o diabła. :(
  • Poziom 26  
    Jeżeli ciśnienie na listwie jest 0 to nie będą lały.
  • Poziom 17  
    zbyniuś napisał:
    Jeżeli ciśnienie na listwie jest 0 to nie będą lały.

    Z tego co kolega"debik" napisał wynika, że z przelewów wtryskiwaczy leje się paliwo ciurkiem. Nie jest to normalny objaw. Moim zdaniem zdjąć wtryskiwacze i dać do sprawdzenia. To koszt ok100zł i przynajmniej będzie jasne co z wtryskiwaczami.
  • Poziom 20  
    synchronizacja wałka musi być na -TAK- wprzeciwnym razie sterownik nie zezwoli na uruchomienie silnika,sprawdź czujnik i jego obwód i ustawienie rozrządu[/tex]

    Dodano po 3 [minuty]:

    w czasie rozruchu
  • Poziom 26  
    tytan58 masz rację ale rozrząd był ok.(post nr 1) nie wiemy jakim przyrządem to sprawdza.
  • Poziom 15  
    Rozrząd panowie jest OK.
    CZujnik wału działa bo przy kręceniu pokazuje obroty silnika na testerze. Czujnik wałka sprawdzałem tylko opornosćiowo. Chyba że jest inna metoda na to.
    Poza tym skad sterownik wie czy synchronizacja jest okna wyłączonym silniku. Powinno dopiero chyba wskoczyć na tak jeśli zapali lub przy rozruchu. W przelewach jets takie ciśnienie że się węże aż prostują.
    Wiozę dzisiaj wtryski do sprawdzenia. Po znajomości 10 zł za sztukę.
    A sprawdzam to wszystko oryginalnym sprzętem peugeot&citroen. To co ASO więc nei ma mowy o pomyłce ;)
  • Poziom 20  
    sprawdż czy nie są gdzieś pozamieniane przewody paliwowe ,zawór regulaci niskiego ciśnienia o którym pisze zbyniuś jest w pokrywie filtra, sprawdż jeszcze drożność powrotu paliwa do zbiornika , pod samochodem jest chłodnica paliwa na powrocie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    przy sprawnym zaworze paliwo powinno spokojnie spłynąć do zbiornika
  • Poziom 15  
    To już dawno sprawdziłem. Drożność jest. Filtr pomijałem.
  • Poziom 26  
    Wtryski mogłeś sprawdzić na aucie zdejmując przelewy i obserwując ilość paliwa wypływającą z poszczególnych wtrysków przy rozruchu.Przy okazji byś wiedział skąd się bierze to duże ciśnienie ,czy od strony przelewu czy od wtrysków.
  • Poziom 20  
    z wtrysków raczej nie bo pisze że na szynie nie ma paliwa
  • Poziom 12  
    odepnij czujnik wysokiego cisnienia jest na listwie miedzy 3 a 4 wyjsciem na wtryski tyle ze pod spodem listwy nie pomyl z czujnikiem temp paliwa jak odepniesz sprawdz jakie cisnienie widzi sterownik jak jakies 900bar czy 400 mozesz sprubowac zapalic autko jak zapali zawor regulacij cisnienia na listwie podmien bo to najpredzej on sie zmeczył albo wyczysc sitko tez pomaga
  • Poziom 15  
    Jestem po wymianei pompy wys ciś na inna bo tamta okazała się być zatarta.
    ALe to nei pomogło.
    Mam jeszcze parę pytań.
    Co steruje ciśnieniem na przelew na wejściu do pompy. Wychodzi na to że cłe ciśnienie puszczane jest w przelew. Jest stanowczo za dużo. Czy nie zajmuje się tym regulator ciśnienai w pompie ? Założony nówka sztuka.
    I dlaczego synchronizacja wał wałek jest na "nie" pomimo że rozrząd jest dobrze. Jak odłącze czujnik Halla na wałku to nawet nie pokazuje błędu. Podkreślam że pracuje na oryginalnym sprzęcie Peugot Planet więć o pomyłce nie ma mowy. Czy jak jest brak synchronizacji to pompa nei będzie podawała wogóle ciśnienia ( nie mówie o zapaleniu ale nawet przy kręceniu) ?
  • Poziom 1  
    Ja tez mam problem z odpaleniem 2.0 hdi 2000r od 2 tygodni nie moge go uruchomic , zatrzymalem sie pod domem zgasilem silnik po 30 sek chcialem przeparkowac i juz nie moglem odpalic. silnik kreci jak by na sucho i nie chce zaskoczyc. juz 5 mechanikow go ogladalo jeden mowi ze sensor paliwa po podlaczeniu na komputer wykazalo 95 % na sensor. bylem w salonie perzota wzieli go na test i stwierdzili ze wtryski. odbierajac go z salonu na holu zaskoczyl na biegu i dopalil silnik pracuje cichutko malo pali ma moc i po jakis 6 km zapala sie kontrolka pomaranczowa w ksztalcie kraniku kolo kontrolki akumulatora z prawej strony silnik gasnie i znowu nie mozna go uruchomic wszystko sie dzieje w W. Brytani kraju gdzie nie ma dobrych fachowcow od napraw tylko sa od brania pieniedzy w salonie skasowali 40 funtow i powiedzieli ze moze to wtryski wymiana na nowe 1700 f i nie daja gwarancji ze to bedzie to !!! holuje auto z warsztatu do warsztatu i nikt nie wie co jest. pomocy !
  • Poziom 11  
    debik jeszcze raz bym sprawdzil rozrzad a dokladnie kolo walka rozrzadu ono jest na fasolkach wiec moze byc na znaki ok ale to nie znaczy ze jest ok no i na dole kolo dwumasowe bo sa dwa typy jedne na kolo osprzetu tylko i na kolo osprzetu i rozrzadu jesli nie sa zgrane to nie bedzie synchronizacji i sterownik zblokuje nie wiem jaki masz typ silnika ale w ostatnim czasie przerobilem kilka podobnych tematow i moze cos podpowiem ale upewnij sie ze rozrzad na 100% jest ok wtedy pomyslimy co dalej i opisz jak sprawdziles ustawienie walu i walka.pozdrawiam
  • Poziom 10  
    mam podobny problem z odpaleniem peugeota 406 hdi zrobiłem mu generalny remont i nie mogę go odpalić ma punkty na kole i na rozrządzie
    ciśnienie na pompie jest ale tak jakby go blokował jakiś czujnik nie otwierały się wtryski
    Pomocy
  • Poziom 12  
    dawidos78 a skad jestes?(anglia) moze moge Ci pomoc
  • Poziom 15  
    Co do kolegi markus-23, tak jak mówiłem autko odpaliło. Ale czasmai przy dodawaniu gazu gasło i pomgało tylko wtedy skasowanie błedów bądź rozłączenie AKU. A synchronizacji dalej nie było.
    Ale jechałem na urlop a klientwi się spieszyło i zabrał fure. Także nie wiem jaki ciąg dalszy.
  • Poziom 28  
    Witam
    Podczepię się do tematu.
    Silnik Peugeota 406 HDI jest na pompie wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczach, czy na pompowtryskach?
    Interesuje mnie koszt ewentualnej naprawy?
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze sterowane elektrycznie. koszty naprawy w zależności od usterki od 200 do 6000
  • Poziom 1  
    witam wszystkich
    Puegeot 406 HDI - podobne problemy
    1. przy gaszeniu przekręcałem kluczyk a on jeszcze ok 3-5 sek pracował
    2. kolejny objaw, podczas jazdy po nawet delikatnym ujęciu gazu (nie całkiem tylko odrobinę) silnik gasł, żeby jechać dalej trzeba bylo zdjąć klemę lub wyjąć kluczyk ze stacyjki i poczekać ok 5 sek., potem odpalał i do następnego razu, ale obroty dochodziły max do 3000
    3. przy którymś z rzędu uruchomieniu zaczął pracować normalnie tzn obroty, przyspieszenie i nie gasł przy ujęciu gazu, ale auto musiałem zgasić, przy ponownej próbie odpalenia nie udalo się
    4. odpalenie tylko na samostarcie i żeby pracował silnik cały czas samostart w przeciwnym wypadku odrazu gaśnie, dodam że nie reaguje na dodawanie gazu wogóle
    5. za radą mechanika elektronika wymieniłem pompę wtryskową bo za mało dawała ciśnieniai nic się nie zmieniło
    dodam że wymienione zostały wszystkie filtry, cisnienie pompy w zbiorniku ok - teraz zastanawiam się czy to mogą być wtryski czy może coś z dolotem powietrza bo elektronika sprawdzona i jest ok
  • Poziom 12  
    2,0Hdi. Silnik zapala mi dopiero przy drugim przekręceniu stacyjką. Obroty dochodzą tylko do 2100 i dalej niechcą. po przejechaniu 0,5kilometra gaśnie silnik i niemożna odpalić dopuki niezdejmę klemy z akumulatora. gdy na działającym silniku zgasić chcę to nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki pracuje przez około 5sekund.
    Wymieniłem pompe paliwa w zbiorniku ponieważ się skończyła(szczotki starły komutator na wirniku-pozatym przy prubie reanimacji pompy starły się szczotki powodując zabrudzenie paliwa.)
    Teraz jest nowa pompa. Paliwo spuściłem i jest nowe nalane. układ paliwowy przepłukałem. wymieniłem filtr paliwa na nowy(w poprzednim był czarny syf z grafitu)-filtr miał 2000km dopiero. Po odpaleniu był zapowietrzony- to z godzine czasu odpowietrzałem cały układ. Gdy był zapowietrzony7 zdarzało mu się wejść na obroty powyrzej 3000tyś. teraz już tylko 2100 i nic więcej. ale do 2100 kręci się szybko, puźniej jak by hamulec.
  • Poziom 9  
    Miałem kiedyś ten sam problem. Wymieniłem pompę bo w paliwie były opiłki metali, Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa, następnie regulator ciśnienia. Wtrysków nie wymieniałem bo po sprawdzeniu domowym sposobem wydawały się OK. Auto nadal nie chciało zapalić, więc znajomy wzioł je do sprawdzenia- a tu kiszka. Szybka podmiana z auta kolegi i wszystko gra. To jest mało skąplikowany silnik. Jeśli komp. nie pokazuje błędów to musi być usterka mechaniczna.
  • Poziom 2  
    witam ! ach te lwy!! pól roku temu wymienialem popme paliwowa bo ponoc sie wytarla po wymiania auto chodzilo az do wczoraj zapalila sie kontrolka pomaranczowa auto diagnostyki silnika ijedziesz kawalek dodasz gazu auto gasnie wylaczysz zaplon wlaczysz znowu jedzie po po jakims czasie znowu gasnie i tak w kolo! wycziscilem sitko na czujniku cisnienia przy pompie zalozylem nowy filtr paliwa bo wszyscy twierdza ze od paliwa wszystko siada odpalilem auto kontrolka zgasla ale po przejechaniu 2km znowu to samo! bylem u elektryka podlaczyl komputer skasowal bledy niby pompa ma dobre cisnienie wyczyscil sitko znowu auto chwile chodzilo potem znowu to samo! tak mysle czy nie sprobowac zalozyc innego czujnika cisnienia przy pompie moze on jest popsuty sie okaze! brak slow tak sam sie samochod zachowywal jak pompa siadla
    z