Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakładam kablówkę w bloku - jak to zrobić poprawnie?

01 Lip 2007 13:51 1425 6
  • Poziom 9  
    mam zamiar założyć kablówkę w bloku. jaki sprzęt będzie potrzebny? chcę by pyły tam TVP1, 2, TVN, POLSAT, C+, HBO. Jestem zielony w tym temacie, w bloku zrobiłem neta telefonię VOIP i zamierzam rozszerzyć ofertę właśnie o TV. Proszę o porady.
  • Poziom 19  
    Witam kolege,prosze poczytaj sobie dokładnie w bibliotece Dipola ,a sam zobaczysz co jest potrzebne aby postawić sieć zbiorczą,
    Nr 1
    -to posiadanie wiedzy
    Nr 2
    to posiadanie odpowiedniego osprzętu
    pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Co do instalacji zbiorczej to zobacz sobie schematy na dipolu, ale o tym juz poprzednik wspomnial.
    Problem zaczyna sie na poziomie hbo, to nie takie proste. Bezplatne kanaly mozesz wpuszczac dowolnie w instalacje zbiorcza. TVN ma nawet specjalny program dla wspolnot mieszkaniowych i tam TVN i TVN7 sa bezplatne. TVN Turbo, 24, uroda sa juz odplatne okolo 20ec od gniazda. Pakiet AXN rowniez okolo 0,20ec, a za caly okolo 0,50ec.
    Co do kanalow filmowych typu hbo to jezeli nie masz okolo 1000 odbiorcow to sprawa jest nieoplacalna gdyz nie mozna tych prograow tak sobie wprowadzic w system bez specjalnych systemow kodujacych.
    Jesli mowisz o jednym bloku to nie jest to siec kablowa. Nie bedzie Ci sie oplacalo wprowadzac tam drogich kanalow typu HBO czy Canal+. Nastepny problem to sposób nadawania tych kanałów- mozesz zastosowac tunery satelitarne z modulatorem (jeden kanal jeden tuner) lub zbudowac stacje czolowa- duzy naklad finansowy.