Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nauka programowania. Dobrze wybrałem?

marcin13p 03 Jul 2007 09:49 8958 56
  • Helpful post
    #31
    x3r
    Level 18  
    marcin13p wrote:
    To znowu Ja!
    Ps: Czy ten C# i .NET tworzą ze sobą jakiś zgrany duet?
    .Net to środowisko uruchomieniowe? Czyli C# i .NET i było byy spoxik?


    C# to jeden z języków platformy .NET. Siłą rzeczy musisz najpierw dowiedzieć się czym jest sam .NET a dopiero potem wybrać jezyk którego będziesz używał. Może to być np. C# (akurat on jest najpopularniejszy). Ale oczywiście istnieją również inne języki dla dotneta C++/CLI, Pascal, VB...

    Co do nauki to jednak polecałbym zacząć od C++ skoro "i tak będziesz musiał wrócić do C" ponieważ C jest językiem typowo strukturalnym a C# to , można powiedzieć, wręcz synonim obiektowości. Ucząc się składni C++ siłą rzeczy poznasz składnię C (do pewnego stopnia).

    pozdrawiam
  • #32
    marek_Łódź
    Level 36  
    Siłą rzeczy informacje wyrwane z elektroda.pl będą niekompletne, a czasem lekko rozminięte z prawdą. Jeśli faktycznie interesują Cię szczegóły proponuję zapuścić google, wpisując stosowne hasła, dzięki czemu otrzymasz stosowną porcję lektury do odrobienia w domu. Z pewnością przed wejściem w szczegółową problematykę warto rzucić okiem z lotu ptaka. Po wpisaniu w google "co to jest NET" otrzymasz ponad 5000 linków, na pytanie co to jest C# już znacznie mniej.
    Warto też znaleźć te hasła np. w wikipedii.

    No a podstawowym źródłem wiedzy jest producent np. tu:

    http://www.microsoft.com/poland/developer/net/basics/default.mspx

    http://www.microsoft.com/poland/developer/produkty/vstudio/express/vcsharp/default.mspx

    Jak odrobisz tę lekcję, będziesz mógł sobie i innym odpowiedzieć na wiele pytań.
  • #33
    lord_dagoth
    Level 25  
    tutaj masz bardzo dobry kurs C++, prowadzący Cię dosłownie za rękę, no i oczywiście jak już opanujesz podstawy, to masz tam również kurs programowania w WinApi (tyle że to jest hmmm... jakby to nazwać... "czyste" WinApi, bez żadnych kreatorów :P).

    http://www.gamedev.pl/tutorials.php

    Omówione też są tam podstawowe algorytmy, wszystko pisane pod kątem programowania gier, ale znajduje to doskonały przekład dla osób które dużo grały w gry komputerowe, a teraz postanowiły zacząć uczyć się programowania, dzięki temu łatwiej im będzie zrozumieć niektóre mechanizmy, gdyż są ładnie opracowane na przykładach z gier ;)

    Ale i tak polecałbym wydanie tych 99zł na książkę Szkoła Programowania Język C++, bo nie jest to rzecz którą się przeczyta i rzuci w kąt, będziesz do niej ciągle powracał, pisząc różnego rodzaju aplikacje, żeby przypomnieć sobie składnie bądź gdy będziesz miał problem z rozwiązaniem jakiejś programistycznej łamigłówki.
  • #34
    marcin13p
    Level 11  
    Więc czym szybciej zamówię książkę!
    A czy programując w C# będę musiał umieć to WInApi?

    Dodano po 49 [minuty]:

    marek_Łódź wrote:

    Jak odrobisz tę lekcję, będziesz mógł sobie i innym odpowiedzieć na wiele pytań.


    Przeczytałem, i za bardzo nie rozumiem, tam mało o programowaniu jest chyba napisane ;)

    Ps: Co to jest to WinApi czy coś takiego.
  • #35
    x3r
    Level 18  
    WinApi to interfejs programistyczny oferujący baardzo wiele funkcji charakterystycznych dla Windowsa (nie tylko obsługa "okienek"). Za pomoca winapi zaprogramujesz rejstr, sprawdzisz pozycję kursora myszy, założysz hooka na klawiaturę, sprawdzisz wolne miejsce na dysku, zrzucisz zawartośc sterty programu do pliku itp itd krótko mówiąc będziesz go potrzebował do pisania programów wymagających dostępu do danych o systemie. Używając C# nie musisz znac WinApi ale jednak wypadałoby żeby poznać naturę przynajmniej niektórych mechanizmów występujących w win.

    P.S. Wiele odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz szybko i sprawnie na google więc jeśli od tej chwili cos Ci przyjdzie do głowy najpierw sprawdź tam a dopiero potem pytaj na forum.

    pozdrawiam
  • #36
    marek_Łódź
    Level 36  
    marcin13p wrote:
    marek_Łódź wrote:

    Jak odrobisz tę lekcję, będziesz mógł sobie i innym odpowiedzieć na wiele pytań.


    [b]Przeczytałem, i za bardzo nie rozumiem, tam mało o programowaniu jest chyba napisane ;)


    To jest tak, jak z elektroniką. Możesz sobie poskładać kit wzmacniacza i gra. Ale jak coś nie wyjdzie i trzeba chwycić za miernik, wtedy potrzebne są podstawy. W przypadku programowania dobrze jest znać środowisko, w którym się poruszasz i ogólne idee, za którymi stoją poszczególne narzędzia.

    Wcześniej ktoś napisał, że najpierw powinieneś ustalić cele, a dopiero potem dobierać narzędzia. Z pewnością C# jest na fali i np. na dziś łatwo o robotę w tym języku, niemniej świat się nie kończy na Windowsach czy WinAPI, czy wreszcie NET, co można by było wywnioskować z powyższych postów. Tak, jak napisał Kolega powyżej, na tym etapie, Twoim głównym narzedziem powinny być google.
  • #37
    marcin13p
    Level 11  
    Oto moja ostatnia prośba:
    - prosiłbym o jakieś dobre kursy C++ tylko żeby nie były wzorowane na Visual C++ a były tak łatwe i dobre jak "MegaToturial Od zera do gier kodera"
  • #38
    tzok
    Moderator of Cars
    DevC++ moim zdaniem nie jest dobry do nauki... sugeruję Borland C++ Builder lub VisualC++ - oba środowiska są darmowe (mają darmowe wersje) i mają rozbudowany system pomocy.

    Aha - jeśli nie znasz angielskiego to zacznij od opanowania tego języka a potem dopiero bierz się za programowanie.
  • #39
    lord_dagoth
    Level 25  
    Dec-C++ nie jest dobry na początek? dlaczego? Ja właśnie na tym kompilatorze stawiałem pierwsze kroki, nawet w nim zaczynałem programowanie przy pomocy DirectX'a ;)

    Dopiero po jakimś czasie przeszedłem do Visual'a. Uważam że na sam początek, do konsolowych aplikacji spokojnie może korzystać z Dev-C++, gdyż nie będzie musiał się borykać z nauką obsługi bardziej rozbudowanego IDE, jakim jest Visual, bądź Builder.
  • #40
    tzok
    Moderator of Cars
  • #41
    lord_dagoth
    Level 25  
    A z czym w Dev-C++, który zajmuje 100x mniej miejsca na dysku, i jest o wiele bardziej intuicyjny dla początkujących?

    W VC chociażby z samą kompilacją i trybem debug/release, co dla kompletnie początkującego, uczącego się co to jest zmienna może sprawiać nieco kłopotu.

    Po co na starcie uczyć się obsługi skomplikowanego IDE, nie znając podstawowych "wyrażeń" programistycznych, jak ten czas można spożytkować właśnie na naukę samego języka, co z czasem ułatwi nam przesiadkę na lepsze IDE, w miarę potrzeb.

    Jak nie ma takiej potrzeby, to nie warto sobie komplikować życia już na samym początku.
  • #42
    tzok
    Moderator of Cars
    Początkującemu ciężko się uczyć bez helpa... a Debug/Release - co to początkującego obchodzi - naciska "play" i program się uruchamia a w folderze bin ma plik .exe. Dla początkującego i tak Builder jest najlepszy, bo ma najlepszą pomoc - tzn. VCpp też ma dobrą pomoc ale on-line, chyba, że ktoś się zdecyduje zainstalować MSDN Library na dysku (3 CD) ale to jest chyba opcja niedostępna w wersji Express.

    Poza tym Builder ma bardzo precyzyjne komunikaty o błędach a z komunikatów DevCpp często nie można nawet ustalić w którym miejscu jest błąd, nie wspominając nawet o tym, żeby był dokładnie opisany.

    Pojęcie "skomplikowane" jest względne - ja zaczynałem od Turbo Pascala i Builder czy Delphi są dla mnie bardzo intuicyjne, natomiast DevCpp ani trochę - a po co się uczyć obsługi IDE, którego nikt nie używa. W zasadzie odkąd pojawiły się darmowe wersje środowisk IDE Borlanda i Microsoftu, Dev nie jest już rozwijany, ostatnia wersja (w dodatku beta) pochodzi z 2005.
  • #43
    Freeradio
    Level 15  
    W sumie na początek też poleciłbym całe środowisko DevC++.
    Wiem też że można znaleźć gdzieś okrojoną wersję Borlanda ( sam kompilator z wyposażeniem ), którą mogłbym też polecić.
    To prawda Dev zajmuje malutko miejsca, poza tym MingW daje bardzo mały kod wynikowy, w przeciwieństwie do Borlanda.
    W ogóle to najpierw trzeba się nauczyć jak się uruchamia kompilator z linii poleceń. Ja tak musiałem na początku, dopóki nie znalazłem Dev.

    marcin13p wrote:
    ...prosiłbym o jakieś dobre kursy C++ tylko żeby nie były wzorowane na Visual C++ a były tak łatwe i dobre jak....


    To boli, że twórcy kompilatorów nie trzymaja się standardu i wprowadzają swoje implementacje ( wersje ) języka. To w ogóle nieuzasadnione, i sprawia mase problemów. O ile przeniesienie kodu z BCC na VC jest jeszcze możliwe, to np z MingW na BCC sprawi problemy. A jeśli to będzie duży kod, to będzie potrzebna gruntowna przebudowa projektu.

    Najlepsze kursy/książki/wykłady to takie które opisują język ANSI C++ dokładnie wg. standardu.
    Oprócz książki twórcy tego języka, której nie polecam początkującym, to nie znam nic więcej.

    Jednak już po przeczytaniu kilku książek, można się zorientować jakie są różnice w implementacjach języka w poszczególnych kompilatorach.

    -> marcin13p
    Ten Megatutorial jest bardzo dobry. Poleciłbym Ci byś go przeczytał, na początek lub później.

    I ostatnie: Google nie boli, więcej się dowiesz z tamtąd niż od nas. Tutaj lubimy się często sprzeczać o takie sprawy jak wyższośc danych świąt :P itp, i nie zawsze informacje są obiektywne...

    Pozdrawiam
  • #44
    tzok
    Moderator of Cars
    DevC++ używa kompilatora GCC z pakietu MinGW, czyli portu linuksowego kompilatora na Windows... BCC jest natywnym kompilatorem Win32.

    Po co ktoś miałby odpalać kompilator z linii poleceń - to nie Linuks, tu wszystko można "wyklikać".

    Borland C++ Builder 6.0 Personal (do użytku niekomercyjnego):
    http://www.borland.com.pl/downloads/bcb6_personal/cbuilder_6_personal.exe

    Kod rejestracyjny (http://www.codegear.com/downloads/free/cppbuilder):
    Serial Number: 49b2-9z8py-4s7pv
    Authorization Key: t2d-zy7

    Patch na polską klawiaturę:
    http://www.borland.com.pl/files/c6_noctrlalt.reg

    Większość literatury i kursów dotyczy implementacji Borlanda, bo jest najstarsza i najpopularniejsza. Standardy ANSI jak zwykle okazały się "papierowymi standardami", których nikt nie przestrzega, standardem jest to co jest najpopularniejsze na rynku a nie to co wymyśli kilka mądrych głów z jakiegoś komitetu standaryzacyjnego - to są ich pobożne życzenia a nie żaden standard.
  • #45
    marek_Łódź
    Level 36  
    Alternatywnie zamiast wersji personal proponuję kultowe Turbo C++ Builder z www.codegear.com z licencją komercyjną (można sprzedawać programy wygenerowane darmowym narzędziem :!: ). Niestety (albo na szczęście ;-) ) nie daje się na jednej instalacji zapuścić Turbo C++ i Turbo C#, ale to chyba nie jest silne ograniczenie.
    Dodatkowa zaleta produktów Borlanda/Codegear to duża spójność DELPHI i C Buildera, która pozwala na bezbolesne skakanie po tych narzędziach (ja się chwilowo przesiadłem z obiektowego PASCALA w DELPHI na Turbo C++ i trwało to dosłownie mgnienie oka).
    Dostępne komponenty są wystarczające do stworzenia ładnej i sprawnej aplikacji w Windowsach z pełnym interfejsem użytkownika, bez konieczności przegrzebywania się przez funkcje systemowe (takie jak WINAPI, które osobiście bym sobie odpuścił, bo to żadna wiedza, no chyba, że chcesz tworzyć programy narzędziowe).

    ps Po wydzieleniu Codegear z Borlanda delphi i c builder złapały nowy oddech i wygląda na to, że nadal są to produkty rozwojowe:

    http://dn.codegear.com/article/36620

    Sprawdzałem czy się ściąga (bezproblemowo), ale jeden bóg internautów raczy wiedzieć dlaczego poczta na o2.pl wrzuca maile z kodem aktywacyjnym od borlanda do spamu ;-)
  • #46
    lord_dagoth
    Level 25  
    tzok wrote:

    Większość literatury i kursów dotyczy implementacji Borlanda, bo jest najstarsza i najpopularniejsza.


    hmmm... nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak miałeś na myśli większość kursów i literatury poświęconej programowaniu w C++ w Windowsie, to chyba jednak zdecydowana większość jest do Visual'a.

    marek_Łódź wrote:

    Dostępne komponenty są wystarczające do stworzenia ładnej i sprawnej aplikacji w Windowsach z pełnym interfejsem użytkownika, bez konieczności przegrzebywania się przez funkcje systemowe (takie jak WINAPI, które osobiście bym sobie odpuścił, bo to żadna wiedza, no chyba, że chcesz tworzyć programy narzędziowe).


    Tutaj również się nie do końca zgodzę, bo to wszystko zależy od celów, jakie chcemy osiągnąć. Generując kod poprzez jakiegoś wbudowanego w kompilator wizarda, a następnie robiąc wszystko metodą drag&drop, to hmmm... nasz kod źródłowy wygląda jak jeden wielki śmietnik. Pełno nieużywanych funkcji, komentarze dodające nam miliony niepotrzebnych linijek kodu.

    Poza tym, jeżeli np. kolega chciałby tworzyć własne systemy obsługi błędów, korzystać z dodatkowych komponentów jak DirectX, lub całych silników graficznych jak OGRE3D, to niestety znajomość "programowania" metodą drag&drop nie wystarczy. Należy poznać wszystkie mechanizmy programowania w windowsie, żeby móc osiągnąć coś więcej niż tylko proste programy a'la kalkulator ;).
  • #47
    marcin13p
    Level 11  
    Czy podczas aktualizacji na witrynie microsoftowa (z sp1 do sp2) mogą wykryć pirackiego Windowsa?
    I Czy na takim sprzęcie pójdzie mi Win Xp Pro:
    - Celeron 300Mhz
    - 128Mb ram
    - karta WGA, VGA czy jakoś tak.
  • #48
    marek_Łódź
    Level 36  
    Quote:
    wizarda
    mówimy tu o bibliotekach komponentów napisanych przez profesjonalistów i "wbudowanych" w język. Jak musiałem, to robiłem znacznie głębiej używając asemblera i funkcji BIOSa, w TPW używałem WINAPI, a teraz nie muszę, bo dostaję do ręki narzędzie, które zdejmuje ze mnie wszystkie obowiązki niezwiązane z moją aplikacją. Oczywiście C w wersji Visual czy Builder nie pozbawia Cię możliwości zejścia na dowolnie niski poziom, i zrobienia JEŚLI CHCESZ tego, co w narzędziach niższej generacji MUSISZ. I na tym polega przewaga takiego narzędzia nad TPW czy DevC. Z rzeczy o których piszesz robiłem tylko własną obsługę błędów, niemniej Borland C w wersji Builder (podobnie jak wersje microsoftu) jest na tyle uniwersalnym narzędziem, że można w nim zrobić dokładnie wszystko to, co w asemblerze, czy devC.

    Jesli chodzi o czystość kodu, to komponenty siedzą w bibliotekach, dzięki czemu kod z buildera jest znacznie bardziej przejrzysty od kodu wołającego funkcje systemowe, co oczywiście również wpływa na niezawodność programu. Napisałem kilka większych aplikacji pomiarowo sterujących w TPW używając WINAPI i kilkanaście podobnych w DELPHI więc tę różnicę odczułem na własnej skórze, w związku z czym nikomu nie życzę korzystania z narzędzi gorszych, gdy dostępne są lepsze.

    marcin13p wrote:
    I Czy na takim sprzęcie pójdzie mi Win Xp Pro:
    - Celeron 300Mhz
    - 128Mb ram
    - karta WGA, VGA czy jakoś tak.[/b]

    Pójdzie, ale będzie to trochę powolne.
  • #49
    lord_dagoth
    Level 25  
    Tego nie powiedziałem, że nie można zejść na dowolnie niski poziom pisania aplikacji, ale jak znasz tylko programowanie przy pomocy gotowych komponentów (jakby marcin13p miał się uczyć porzucając WinApi), to już sobie nie zejdzie na dowolnie niski poziom, sporej ilości rzeczy nie będzie mógł osadzić w swoim kodzie, bo po prostu nie będzie wiedział jak.

    Wg mnie żeby korzystać z udogodnień typu komponenty itp, to najpierw należy zrozumieć zasadę działania tego, a dopiero potem korzystać z ułatwień, przyśpieszających prace.
  • #50
    Freeradio
    Level 15  
    lord_dagoth wrote:
    Wg mnie żeby korzystać z udogodnień typu komponenty itp, to najpierw należy zrozumieć zasadę działania tego, a dopiero potem korzystać z ułatwień, przyśpieszających prace.

    Nic na to nie poradzimy, za jakiś czas programista to będzie osoba "klikająca" na przyciski w oknie IDE Borlanda czy czegoś innego.
    tzok wrote:
    Po co ktoś miałby odpalać kompilator z linii poleceń - to nie Linuks, tu wszystko można "wyklikać".
    Zaprawdę, co to za programista co nie umie uruchomić kompilatora.
    tzok wrote:
    Większość literatury i kursów dotyczy implementacji Borlanda, bo jest najstarsza i najpopularniejsza. Standardy ANSI jak zwykle okazały się "papierowymi standardami", których nikt nie przestrzega, standardem jest to co jest najpopularniejsze na rynku a nie to co wymyśli kilka mądrych głów z jakiegoś komitetu standaryzacyjnego - to są ich pobożne życzenia a nie żaden standard.
    To że jakaś implementacja jest najpopularniejsza, to nie znaczy że tworzy ona nowy standard. Nic na to nie poradzimy, trzeba się uczyć tych implementacji.
    Implementacja Borlanda nie może byc najstarsza, bo G++ był pierwszym natywnym kompilatorem C++, zgodnym ze standardem.

    Pozdrawiam.
  • #51
    marek_Łódź
    Level 36  
    Freeradio wrote:
    Nic na to nie poradzimy, za jakiś czas programista to będzie osoba "klikająca" na przyciski w oknie IDE Borlanda czy czegoś innego.
    Sterowniki PLC programujemy np. rysując schemat drabinkowy sieci przekaźnikowej. W ten sposób można w ciągu kilku minut "wyklikać" program, który w C trzeba by pisać co najmniej kilka razy dłużej (uwzględniając również dostępne narzędzia symulacyjne).
    Czyli programista (bez cudzysłowu) takiego sterownika czy peceta (używający np. LabView) jest efektywniejszy od programisty w C i generuje produkt wyższej jakości. To tylko jeden przykład, ale ogólne trendy są właśnie takie, czego przykładem może być wspomniany pakiet komponentów Buildera.
  • #52
    lord_dagoth
    Level 25  
    no fakt, w tym wypadku będzie szybszy... lecz przyjdzie czas, gdy zostanie przydzielony do innego projektu, wykorzystującego inne mechanizmy, i zespół programistyczny w którym był, ulegnie zmianie, a jako że jest programistą, wymagają od niego pełnej znajomości języka, a nie jego fragmentów ;)
  • #53
    marek_Łódź
    Level 36  
    lord_dagoth wrote:
    lecz przyjdzie czas, gdy zostanie przydzielony do innego projektu, wykorzystującego inne mechanizmy, i zespół programistyczny w którym był, ulegnie zmianie, a jako że jest programistą, wymagają od niego pełnej znajomości języka, a nie jego fragmentów ;)

    Też nie tak. On nie musi się uczyć C czy PASCALa, bo zna nowocześniejsze narzędzie, które rozwiązuje jego zadania w sposób zadowalający. Pracy dla specjalistów od LabView czy programistów PLC jest dużo i dobrze płatnej, więc nie ma żadnego powodu, żeby się uczył C, no chyba, że robi rzeczy nietypowe i jest mu potrzebne odejście np. do C, no ale wtedy to już go możemy nazwać ekspertem ;-) (w takiej sytuacji i tak podstawowym językiem pozostaje język obrazkowy - czy jak kto woli język przepływu danych).
    Może jeszcze jeden przykład ku dydaktyce - w dużym stopniu wychowałem się i długi czas używałem głównie PASCALa. Moje pierwsze poważniejsze zetknięcie z C miało miejsce w chwili, gdy musiałem wygenerować sieć neuronową i w tym celu kupiliśmy pakiet Statistica - SN, który w bardzo przyjemny i odpowiedzialny sposób tę sieć wygenerował. Dalej trzeba było tę sieć wrzucić na procesor sygnałowy i bardzo ładnie dało się to zrobić generując z naszego narzędzia kod w C, który trzeba było TYLKO obudować interfejsem spiętym z naszym Texasem. Napisanie takiego softu (sieci neuronowej) od zera, kosztowałoby co najmniej kilkaset godzin pracy, a i tak nie mielibyśmy pewności, że jest bezbłędny. Dlatego czasem warto skorzystać z nowszych generacji narzędzi, traktując swoją wcześniej nabytą wiedzę jako byłą.
    Takimi narzędziami są np biblioteki komponentów zasłaniające poziom systemowy, czego dodatkową zaletą jest zwiększenie przenośności tak zbudowanego softu.

    lord_dagoth wrote:
    wymagają od niego pełnej znajomości języka, a nie jego fragmentów ;)

    Co to znaczy pełnej znajomości języka? C, C++ czy PASCAL to pewna baza, a dalej masz szczegóły implementacyje w postaci np bibliotek, interfejsu do systemu do urządzeń itp... Bawię się pecetami od początku i napisałem kupę programów sięgających do funkcji BIOSa, co na pewnym etapie rozwoju było konieczne i bardzo skuteczne. Ale to jeszcze nie jest powód, żebym wciskał klientowi w szkole, czy na studiach, że ma się uczyć BIOSa, bo jest to wiedza specjalistyczna i na dziś mało przydatna dla przeciętnego programisty np stron www.

    Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden trend, a mianowicie wprowadzanie różnorodnych systemów kontroli jakości i niezawodności, z czym na razie jeszcze nie walczymy, ale już są pierwsze sygnały i miejsca, w których obligatoryjne jest stosowanie narzędzi typu CASE ( http://en.wikipedia.org/wiki/Computer-aided_software_engineering ) jako obciążonych mniejszym ryzykiem wygenerowania błędu.
  • #54
    Freeradio
    Level 15  
    Byłbym skłonny stwierdzić że osiągnęliśmy pewien kompromis.
    Nauka całego języka nie zaszkodzi nam, bo będziemy mieli większą wiedzę - może się tylko przydać.
    marek_Łódź wrote:
    Napisanie takiego softu (sieci neuronowej) od zera, kosztowałoby co najmniej kilkaset godzin pracy, a i tak nie mielibyśmy pewności, że jest bezbłędny. Dlatego czasem warto skorzystać z nowszych generacji narzędzi, traktując swoją wcześniej nabytą wiedzę jako byłą.
    I to też prawda.

    Pozdrawiam ;)
  • #55
    marcin13p
    Level 11  
    W Megatoturialu "Od zera do gier kodera" autor sugeruje aby używać Visual Studio 7!
    Skąd go zdobyć? zależy mi głównie tylko na kawałku tego pakietu: Visual C++.
    I czy wersja Visual Studio 8 będzie kompatybilna z 7??
  • #57
    lord_dagoth
    Level 25  
    dokładnie, będzie.

    Tylko hmmmmm... nie wiem czy to była kwestia chwili, a może mojego antyvira (ArcaVir2006), ale jak ja ściągałem Visual C++ z głównej strony Microsoftu, to mi wyrzucał jakieś błędy, że odnalazł trojana w pliku -.-