Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.5 16v jak zimny odpala ok ale zle wchodzi na obroty

01 Jul 2007 21:57 5410 10
  • Level 11  
    Witam mam taki problem kupiłem lanosa 1.5 16v z gazem który był w aucie góra rok gaz zdemontowałem bo nie lubie gazu był tam autronic AL700 na gazie było wszystko ok ale na benzynie rano odpalał ładnie ale nie umiał za bardzo wejsc na obroty tzn tak od 1000 do 2000 w tym przedziale tak jaby sie dławił tylko takie bububub ale jak sie chwilke zagrzeje to normalnie wchodzi na obroty po zdemontowaniu gazu to samo wymieniłem pompe paliwa bo i tak głosno chodziła to samo ,wymieniłem silniczek krokowy też to samo no i kable i swiece też podstawiałem co może byc powodem może jak zakładali gaz to cos przeprogramowali w sterowniku?? co sprawdzic....
  • Helpful post
    Level 16  
    Nie jestem pewien ,ale ten sterownik silnika musisz wyczyścić. Rozłącz mu akumulator na jakiś czas i ponownie załącz. Odpal auto i pozostaw go na wolnych obrotach aż sie zagrzeje. Oczywiście robisz to na benzynie.
  • Level 11  
    ok tak zrobie tym bardziej ze gaz już wymontowałem ale rano było to samo potem ok
  • Level 11  
    a jeszcze jedno pytanko jak montują gaz to zmieniają soft w komputerze(sterowniku)?? czy może mapy zapłonu czy zostaje wszystko bez zmian??
  • Helpful post
    Level 16  
    99.9% bez zmian.
  • Level 17  
    weź wyczyść wtryski i będzie ok. Wałkowałem już to setki razy
  • Level 11  
    dalej to samo jak go odpale rano odpala ok ale jak tylko chce wcisnąc gaz to jest tylko takie buububuub i przygasa dopiero jak pedał jest w połowie to nagle wskoczy na jakies 3000obr prosze o pomoc może TPS padniety jak go sprawdzic ??
  • Helpful post
    Level 11  
    siemka kolego

    sprawdż wskazania sondy lambda

    ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac
    instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga.


    aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja ( szczególnie w tych polskich lanosach) ,


    ja to nie da bedziemy myslec dalej..

    a a jak wskazania poziomu płynu chłodniczego , w lanosie czasmami lubi sie korek zapchac i wtedy jest za duze cisnienie w układzie bon ie schodzi powietrze przez korek lekko odkrec tak zeby miał luzik delikatny

    Dodano po 2 [minuty]:

    a.gry wrote:
    Nie jestem pewien ,ale ten sterownik silnika musisz wyczyścić. Rozłącz mu akumulator na jakiś czas i ponownie załącz. Odpal auto i pozostaw go na wolnych obrotach aż sie zagrzeje. Oczywiście robisz to na benzynie.


    po rsecie ompa czyli albo odłączamy aku na 15 lub 30 minut to potem nalezy zaprogramowac obroty biegu jałowego


    odpalamy auto i nie dotykamy gazy
    auto nagrzew sie (wskaznik do prawie połowy skali) i wyłączamy zapłon na 5 sekund włączamy spowrotem i na 5 sekund i wyłaczamy

    Koniec
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Jesteś pewien, że prawidłowo usunąłeś całą instalację LPG? Dobrze podłączyłeś wtryski, usunąłeś odcięcie pompy paliwa i emulator sondy?
  • Level 11  
    tak gaz dobrze usunołem ale jak był założony tylko nie był przełączony na gaz było to samo

    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    cos znalazłem co mnie zastanawia a mianowicie za kolektorem ssącym a dokładnie za tym barancem cos syczy jakby podcisnienie było odpiete ale nic nie znalazłem tak ma byc albo mam gdzies nieszczelnosc? myslałem ze to alternator ale zdjołem pasek i to samo

    Dodano po 13 [minuty]:

    chyba ze jak gaz wkładają to gdzies robią otworek albo cos prosze o porade
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Przedewszystkim, wkładają mikser, po usunięciu którego raczej na pewno trzeba wymienić uszczelkę między przepustnicą a kolektorem. Mikser jest właśnie w tym miejscu. Często też blokują termostat powietrza (taka klapa, które przełącza czy powietrze do przepustnicy idzie z głównego wlotu czy z wlotu nad kolektorem wydechowym).