Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

"Klaskacz" - włącznik akustyczny.

02 Jul 2007 14:14 13394 45
  • Conditionally unlocked
    Witam.
    Czy ma ktoś pcb do tego włącznika akustycznego lub innego, działającego na tej samej zasadzie? Chodzi o prosty przełącznik, gdzie jest mało elementów.
    pozdrawiam
    p.s albo pcb do avt-721
    p.s albo jakiś inny włącznik akustyczny, ale ważne, żeby był na 220V, bo mi chodzi do światła
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 31  
    No ten AVT721 co napisałeś to dobry jest, działa (wypróbowałem), wpisz to w googlach, wyskoczy pdf, tam jest opis, jak dodać przekaźnik do przełączania odbiorników na 230V, wzór płytki, przed drukowaniem trza zrobić jej lustrzane odbicie i dopasować rozmiar, bo to schemat montażowy. Wszystko co potrzeba tam jest. pozdr.
  • User removed account  
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Conditionally unlocked
    witam
    a macie do kitu pcb??
    pozdrawiam
  • User removed account  
  • Conditionally unlocked
    Witam
    jak masz to wstaw tutaj i najlepiej jak bys zeskanowal pcb
    pozdrawiam
  • Level 31  
    Można zamówić kompletny zestaw: płytka, elementy, dokumentacja, ale można i samą płytkę z dokumentacją ( www.sklep.avt.pl ). Duzydiablo, jeżeli natomiast chcesz wykonać płytkę samodzielnie, wzorując się na opracowanej przez producenta, to wszystko masz np. tu: http://www.cyfronika.com.pl/kityavt2/avt721pdf.pdf
    (już o tym pisałem ;) ) Opis układu wraz ze szczegółami montażowymi, objaśnienie wszystkich problemów, widok płytki od strony elementów też jest. Płytka jest na tyle prosta, że nawet ja dałem radę ją odwzorować :D P.S. Jeszcze sprawa samoczynnego przełączania układu, spowodowanego zakłóceniami z sieci (jeśli tak właśnie chcesz go zasilać)... Mój mogłem obsługiwać bez klaskania, załączając/wyłączając lutownicę transformatorową, gdy oba urządzenia "wisiały" na jednym kablu. Dorzuciłem stab. 78L12. Bez efektu :( pozdro ;)
  • Level 17  
    Mam ten sam problem:/ .Próbowałem już z filtrami przeciw zakłóceniowymi,warystorami i póki co jeszcze mi się nie udało tego obejść.
  • User removed account  
  • Level 13  
    W załączniku masz wzór płytki w pdf-ie w wymiarach 100% ,
    czyli gotową do wydruku,
    co do opisówki to masz ją w pdf-ach podanych wyżej przez kolegów/koleżanki.



    Edit

    Co do opisówki też ci mogę podesłać
  • Level 17  
    Zasiliłem układ z baterii i dalej można sterować np. wzmacniaczem albo włącznikiem światła.Układ włącza małą lampkę poprzez przekaźnik i najprawdopodobniej skoki napięcia powodują że go pobudzają. Ma ktoś jakiś pomysł na tą dolegliwość?
  • Level 2  
    witam
    mam male pytanko
    zasilam wlacznik 12 v (bateria lub zasilacz stabilizowany)
    oryginalnie na schemacie mam na wyjsciu podlaczenie zarowki 24 v a wyglada to tak: 24 V - minus do plytki plus do zarowki a potem do plytki

    jak zastosowac ten wlacznik do oswietlenia domowego (230v)?
    pozdrawiam
  • Level 31  
    Na płytce jest miejsce na podłączenie cewki przekaźnika (przeczytaj opis, trzeba podłączyć jakiś tranzystorek np. BC547 + diodę 1N4148, natomiast przekaźnik jest poza płytką). Żarówkę podłączasz do sieci w szereg ze stykami przekaźnika. Styków tych nie łączysz w żaden sposób z płytką. Oczywiście, do zasilania układu potrzebny jest osobny zasilacz sieciowy, stabilizowany (78L12, itp.) Zresztą wszystko masz w pdfach ... Pozdrawiam :)
  • Level 2  
    Nie mam schemaciku w tej chwili. Jeśli chodzi o przekaźnik, to jest to VR15M121C, SRU - 12V - SD-C

    Wszystko byłoby jasne, zmyliło mnie tylko to oznaczenie na schemacie (przy żarówce 24V / 3A)
    i stąd moja wątpliwość.
  • Level 31  
    Z tego, co wiem to ten przekaźnik jest na 7A przy ~230V. Nie powinno być problemu. Dane na rysunku musiały być dla przekaźników z serii HG4098. Pozdrawiam
  • Level 11  
    Quote:
    P.S. Jeszcze sprawa samoczynnego przełączania układu, spowodowanego zakłóceniami z sieci (jeśli tak właśnie chcesz go zasilać)... Mój mogłem obsługiwać bez klaskania, załączając/wyłączając lutownicę transformatorową, gdy oba urządzenia "wisiały" na jednym kablu. Dorzuciłem stab. 78L12. Bez efektu :( pozdro ;)



    Wyeliminowalem zjawisko samowzbudzania sie ukladu poprzez zastosowanie filtra przeciwzakloceniowego. filtr mozna nabyc w sklepie tme, a ja odsylam na strone producenta gdzie znajduje sie wieciej informacji : http://www.filtercon.com.pl/Frame.htm
  • Level 31  
    Cześć, dzięki za info :) No właśnie, dławiki ... to już mi zaczynało chodzić po głowie, ale mój układ już leży i się kurzy już dobry rok chyba :( ... niemniej jednak taki filtr to sprawa opłacalna, jeżeli klaskacz ma służyć do sieci i ma nie szaleć, być niezawodny. Pozdrawiam
  • Level 2  
    witam

    obecny ukladzik zastosowalem do lamki i pracuje w miare (troche czulosc duza)
    czy ma ktos moze rozwiazanie zeby caly ukladzik wlacznie z zasilaniem
    wlozyc do puszki zeby dzialal np. wlacznik swiatla glownego w pokoju
    czy moze jest na rynku jakies gotowe rozwiazanie zeby kupic i w sposob prosty uzyc w domku
    problem pojawia sie tylko z zasilaniem, ja uzywam zasilacz stabilizowany i nie sposb jest go zmiescic gdziekolwiek
    pozdr
    k.
  • Level 31  
    Jeżeli układzik (a konkretniej sam mikrofon) przykręciłeś, przykleiłeś "na sztywno" do czegoś większego, np. lampki, która stoi na stole, to nie dziw się, że reaguje na każde nawet lekkie puknięcie w stół :D - drgania się łatwo przenoszą. Co do puszki instalacyjnej, to można sporo w niej zmieścić - kwestia zastosowania transformatorka TS2/xx (nie wiem, jak z tym filtrem), odpowiedniego przygotowania płytek i rozmieszczenia elementów. Jeżeli chodzi o gotowe konstrukcje fabryczne do puszki, to trudno na coś trafić. Chyba są niepraktyczne (znów kwestia drgań i przypadkowych odgłosów, np. sąsiad zacznie borować, a u Ciebie już światełko wariuje :D). Pzdr.
  • Level 10  
    Witam.

    Nie ma ktoś z Was jakiegoś pomysłu, aby czułość tego klaskacza móc sterować za pomocą jakiego potencjometru lub jakiegoś innego rozwiązania??
    To prawda, że jeżeli podłącze klaskacz do lampki na stole to każde puknięcie jest wychwytywane przez mikrofon. Przy normalnej rozmowie układzik nie działa, ale jak ktoś się głośno zaśmieje lub puści głośniejszą muzę to klaskacz od czasu do czasu wzbudzi przekaźnik i zapala się lampka.
    Fajnie jakby coś można było wykombinować. Jakiś pomysł ulepszenia??

    PS. Złożyłem kiedyś układ J-50. To jest iluminofonia. Pamiętam, że tam można było wysterować wzmocnieniem mikrofonu a poza tym poszczególnymi żarówkami. Nie wiem jak takie rozwiązanie można byłoby przenieś na układzik z klaskaczem.
  • Level 31  
    Hej, w tym układzie jest parę takich elementów, które można by dobierać. Myślę, że zmniejszanie wartości rezystorów R6, R7, R8 i przede wszystkim R4 powinno spowodować generalnie zmniejszenie czułości przełączania.
  • Level 10  
    Witam:P jestem moze tu nowy ale mam zlozonego tego klaskacza i mam taki problem mianowicie dziala swieci zarowka i po ok 7 min sie wylaczy, a urzadzenie reaguje na klasniecie i przelacza diode, potem troche odpocznie tak jakby i po paru minutach znow dziala, niewiem czym to moze byc spowodowane, prosze o rade:)
  • Level 31  
    Witam :)
    A co jest w Twoim układzie elementem wykonawczym? Przekaźnik czy tranzystor?
  • Level 31  
    A napisz jeszcze dokładniej, jak się układzik zachowuje. Tzn. przekaźnik działa za każdym razem parę minut, później układ sam go wyłącza, przełączając diodę? I później przez parę minut reaguje na klaskanie tylko przełączaniem diody, a przekaźnik stoi w miejscu? A później przez parę minut znów jest normalnie? Dałeś diodę zabezpieczającą przy przekaźniku? Na ile V jest cewka przekaźnika? Z czego zasilasz układ? Dałeś dobrze odfiltrowane (i stabilizowane) napięcie na 4017? Jeżeli układzik chodzi na baterii, to możliwe, że bateria po paru minutach "siada" i nie jest w stanie utrzymać załączonego przekaźnika, natomiast dioda LED jeszcze "daje radę". Pzdr.
  • Level 10  
    testowalem go ostatnio jeszcze raz zarowka sie swieci dzialal nawet ok 13 min gdy klasnelem zarowka sie wylaczyla gdy klasnelem zeby wlaczyc dioda sie przelaczyla normalnie, slychac bylo ze przekaznik tez sie przelaczyl ale zarowka sie niezapalila, gdy rozlacze na troche uklad to po paru minutach znow dziala. Uklad jest zasilany z baterii. No wlasnie dziwne jest to ze nadal przy klasnieciu slychac jak sie przekaznik przelacza;/

    Dodano po 2 [godziny] 41 [minuty]:

    dioda zabezpieczajća jest
    cewka przakźnika jest na 16 V
    przekaznik JQX-115F
    zauwazylem jeszcze pewna zaleznosc ze dziala caly czas dopoki sie nie klasnie a potem jak sie proboje wlaczyc to przekaznik pstryknie dioda zmieni kolor ale sie nie wlaczy zarowka, bateria ma wtedy ok 6.5V ale jak sie odczeka to bateria sie jakby podladuje i jak ma ok 7.5V to znow dziala

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorki zle cewka przakaźnika jest na 12V, 16 A
    natomiast qmpel ma przekaznik HF-115F i wszystko gra

    Dodano po 2 [godziny] 35 [minuty]:

    troszke sie zdenerwowalem i przerobilem na zasilacz 10V od starej ladowarki nokii i narazie testuje czy sie bedzie tak samo dzialo jak z bateria, jesli nie tzn ze bateria do duuu chociaz byla nowa:P

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    bry:P to znow ja:P mam jeszcze jedno pytanie mianowicie ten zasilacz ma 10V i 740mA czy to nie za duzy prad czasem? jesli tak to czym to moge ograniczyc ?:P pozdrawiam:)
  • Level 31  
    Witam
    Prądu z zasilacza nie trzeba ograniczać, jeżeli zmierzone napięcie na jego wyjściu wynosi 10V. Skoro jednak przekaźnik pstryka za każdym razem na załącz/rozłącz, to znaczy, że może być jeszcze problem z... przekaźnikiem, a konkretnie z jego stykami, albo gdzieś jest po prostu niepewny styk w obwodzie żarówki (żarówka jest na 230V~ czy na 24V~ z trafa?) tak mi się wydaje, sam kiedyś miałem takie problemy, przekaźniki, niektóre wcześniej, niektóre później, przestawały działać... :( chyba po prostu korozja styków...
    P.S Nie piszemy, że cewka jest na 16A, bo to jest prąd dopuszczalny styków (w trakcie przełączania) :) pozdro
  • Level 10  
    Nie, nie. Chyba się nie zrozumieliśmy, tak mi sie dzialo ze zarowka sie nie zalaczala na ukladzie z bateria, jak sie pozniej okazalo napiecie spadalo ponizej 7V(chociaz bateria byla nowa) przerobilem to na zasilacz 10V i 740mA a z pdfa wiem ze uklad dziala od 7 do 15V przy pradzie ok 10mA a ten zasilacz ma 740mA wiec niewiem czy nietrzeba troche pradu ograniczyc jakims dlawikiem czy nie czy to tak moze zostac? jesli trzeba ograniczyc to prosze o podpowiedz czym?:P
  • Level 31  
    A dlaczego koniecznie chcesz ograniczać prąd?? A co ma niby dać stosowanie dławika przy prądzie stałym?? 8-O Skoro napięcie, którym zasilasz układ mieści się w przedziale 7-15V, to prąd układu jest ok. Ograniczony opornością układu. Prawo Ohma się kłania :D ?? ... Nie napisałeś, czy zastosowanie zasilacza cokolwiek zmieniło?? Musisz pisać jaśniej :]
  • Level 10  
    heh no ja jestem taki elektronik jak z malucha czolg:P no ale chodzi mi o to ze w pdfie jest napisane:
    "Układ można zasilać napięciem stałym w zakresie 7...15V z baterii lub zasilacza stabilizowanego. Przy napięciu 9,0V pobór prądu modelu wynosi około 6,6mA" a moj zasilacz ma 10V i 740mA i sie wlasnie zastanawiam czy tak moze zostac czy trza by dac mniejszy prad bo moze sie cos zjarac czy cus?:P sorki za moja niewiedze:)