Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Ardo A1000X - spalony silnik?

Henio 03 Jul 2007 16:56 4109 11
  • #1
    Henio
    Level 17  
    Witam, dostałem takie zgłoszenie do klientki mianowicie.W opisanej pralce uległ spaleniu(uzwojenia silnika czarne)silnik.Po wymianie na drugi prawie nowy i po zmianie szajby wszystko działa wirowanie,pranie itd, ale po 20-30min czuć swąd spalenizny jakby kable się topiły.Po przyjechaniu na miejsce i włączeniu pralki na normalny program nic niepokojącego się nie działo wszystko w normie, nawet ustawiłem temperature na 30 stopni w obawie że może regulacja temperatury jest uszkodzona i może silnik przegrzewa się od bębna.Po wypiciu kawy idę do łazienki i faktycznie czuć właśnie zapach kabli, dodam że nic się nie dzieje pralka dalej pierze.Silnika dotnąć się nie da ukrop, wyłączyłem pralką żeby znowu nie spaliło silnika.Po wypięciu modułu zauważyłem od strony druku dwie zwęglone ścieżki ale nie przerwane.Jedna od przekażnika PK2 , druga która idzie na triaka.Po zmianie przekażników,rezystorów,kondensatorów w podkopconych miejscach i po założeniu dalej przegrzewa się silnik.Podmieniłem kondensator rozruchowy, poluzowałem pasek,próby na samej wodzie bez ubrań,bęben chodzi leciutko bez zgrzytów, trzasków i co to może być? W sumie stawiam chyba jednak na moduł bo w końcu on steruje silnikiem, te podczarniałe scieżki na module mogły powstać przy tamtej usterce silnika.Co powoduje że silnik się grzeje a chodzi idealnie??Proszę o jakieś rady bo już siedze przy niej z tydzień i dalej głupi jestem.
  • #2
    nares
    Home appliances specialist
    Jeżeli ten silnik ma identyczne parametry co oryginał, to pozostaje tylko moduł.
  • #3
    zayzayer
    Home appliances specialist
    To silnik - niestety.
    I jedna uwaga, silniki w modelach z przed 97 (moduł na TDA1085C) nie pasują do nowszych z modułem DMPA. Nie pytać dlaczego, bo nie wiem :D
  • #4
    nares
    Home appliances specialist
    No tak...wspominałeś o wymianie koła pasowego, więc skąd ten silnik pochodził?
  • #5
    zayzayer
    Home appliances specialist
    W tych z przed 97 jest większa szajba.
  • #6
    Henio
    Level 17  
    Zgadza się koło było zmieniane dlatego że było większe niedużo ale było większe i dlatego zostało wymienione co było w orginale.Czyli silnik był z przed 97? i na tda 1085?. U mnie jest na DMPA i czy to znaczylo by że jednak silnik nie podejdzie?Wsumie wtyk jest ten sam i silnik pracuje dobrze tylko to grzanie.Czyli konkretnie silnik z dużą szajbą nie podejdzie do tej z trochę mniejszą? sorry że tak głupio pytam ale chce mieć już jasnośc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha silnik został zakupiony gdzieś w jakimś serwisie i powiedzieli że ma być, tak to jest jak kilka ludzi wpych łapy.Orginał spalonego silnika zatrzymali , a jak by oddali to przynajmniej po numerach bym doszedł.A tak na marginesie na chorobe im spalony silnik, chyba że miedż...
  • #7
    zayzayer
    Home appliances specialist
    Henio wrote:
    silnik pracuje dobrze tylko to grzanie.

    Kiedyś miałem to samo.
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    cezet
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wniosek jest prosty: NIE MA żadnych zamienników !
    Już nie jeden sie na tym "przejechał"
  • #10
    Henio
    Level 17  
    skryn szajbe zmieniłem z powrotem , a o co chodzi z tym mostkiem? ja mam na DMPA.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    Henio
    Level 17  
    Hmm... no właśnie też myślałem o przezwojeniu ale taka kasa nie wchodzi w grę, czyli zostaje tylko wymiana na orginał.Może ktoś by miał na sprzedaż?