Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Ardo A1000X - spalony silnik?

Henio 03 Lip 2007 16:56 3605 11
  • #1 03 Lip 2007 16:56
    Henio
    Poziom 17  

    Witam, dostałem takie zgłoszenie do klientki mianowicie.W opisanej pralce uległ spaleniu(uzwojenia silnika czarne)silnik.Po wymianie na drugi prawie nowy i po zmianie szajby wszystko działa wirowanie,pranie itd, ale po 20-30min czuć swąd spalenizny jakby kable się topiły.Po przyjechaniu na miejsce i włączeniu pralki na normalny program nic niepokojącego się nie działo wszystko w normie, nawet ustawiłem temperature na 30 stopni w obawie że może regulacja temperatury jest uszkodzona i może silnik przegrzewa się od bębna.Po wypiciu kawy idę do łazienki i faktycznie czuć właśnie zapach kabli, dodam że nic się nie dzieje pralka dalej pierze.Silnika dotnąć się nie da ukrop, wyłączyłem pralką żeby znowu nie spaliło silnika.Po wypięciu modułu zauważyłem od strony druku dwie zwęglone ścieżki ale nie przerwane.Jedna od przekażnika PK2 , druga która idzie na triaka.Po zmianie przekażników,rezystorów,kondensatorów w podkopconych miejscach i po założeniu dalej przegrzewa się silnik.Podmieniłem kondensator rozruchowy, poluzowałem pasek,próby na samej wodzie bez ubrań,bęben chodzi leciutko bez zgrzytów, trzasków i co to może być? W sumie stawiam chyba jednak na moduł bo w końcu on steruje silnikiem, te podczarniałe scieżki na module mogły powstać przy tamtej usterce silnika.Co powoduje że silnik się grzeje a chodzi idealnie??Proszę o jakieś rady bo już siedze przy niej z tydzień i dalej głupi jestem.

    0 11
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 03 Lip 2007 17:43
    nares
    Specjalista AGD

    Jeżeli ten silnik ma identyczne parametry co oryginał, to pozostaje tylko moduł.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 03 Lip 2007 17:50
    zayzayer
    Specjalista AGD

    To silnik - niestety.
    I jedna uwaga, silniki w modelach z przed 97 (moduł na TDA1085C) nie pasują do nowszych z modułem DMPA. Nie pytać dlaczego, bo nie wiem :D

    0
  • #4 03 Lip 2007 17:59
    nares
    Specjalista AGD

    No tak...wspominałeś o wymianie koła pasowego, więc skąd ten silnik pochodził?

    0
  • #5 03 Lip 2007 18:04
    zayzayer
    Specjalista AGD

    W tych z przed 97 jest większa szajba.

    0
  • #6 03 Lip 2007 18:25
    Henio
    Poziom 17  

    Zgadza się koło było zmieniane dlatego że było większe niedużo ale było większe i dlatego zostało wymienione co było w orginale.Czyli silnik był z przed 97? i na tda 1085?. U mnie jest na DMPA i czy to znaczylo by że jednak silnik nie podejdzie?Wsumie wtyk jest ten sam i silnik pracuje dobrze tylko to grzanie.Czyli konkretnie silnik z dużą szajbą nie podejdzie do tej z trochę mniejszą? sorry że tak głupio pytam ale chce mieć już jasnośc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha silnik został zakupiony gdzieś w jakimś serwisie i powiedzieli że ma być, tak to jest jak kilka ludzi wpych łapy.Orginał spalonego silnika zatrzymali , a jak by oddali to przynajmniej po numerach bym doszedł.A tak na marginesie na chorobe im spalony silnik, chyba że miedż...

    0
  • #7 03 Lip 2007 18:47
    zayzayer
    Specjalista AGD

    Henio napisał:
    silnik pracuje dobrze tylko to grzanie.

    Kiedyś miałem to samo.

    0
  • #8 03 Lip 2007 18:52
    skryn
    Admin grupy AGD

    Henio napisał:
    Zgadza się koło było zmieniane dlatego że było większe niedużo ale było większe i dlatego zostało wymienione co było w orginale.Czyli silnik był z przed 97? i na tda 1085?. U mnie jest na DMPA i czy to znaczylo by że jednak silnik nie podejdzie?Wsumie wtyk jest ten sam i silnik pracuje dobrze tylko to grzanie.Czyli konkretnie silnik z dużą szajbą nie podejdzie do tej z trochę mniejszą? sorry że tak głupio pytam ale chce mieć już jasnośc.

    Gdybyś nie zmieniał "szajby" z silnika, który ma być podstawiony (bierze nieco większy prąd o ok. 1A od oryginalnego) nie męczyłby się tak; wpiął mostek, zamiast termika, to takie "toto" powinno zadziałać (w wersji z modułem TDA 1085C). Różnica polega na poborze prądu przez silnik (mniejszy rdzeń i wirnik oraz jego przełożeniu).

    Natomiast w wersji z modułem DMPA:
    zayzayer napisał:

    I jedna uwaga, silniki w modelach z przed 97 (moduł na TDA1085C) nie pasują do nowszych z modułem DMPA. Nie pytać dlaczego, bo nie wiem :D

    Też nie wiem...:D

    A przezwajacze silników za starą miedź trochę kasują... :wink:

    0
  • #9 03 Lip 2007 19:45
    cezet
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wniosek jest prosty: NIE MA żadnych zamienników !
    Już nie jeden sie na tym "przejechał"

    0
  • #10 04 Lip 2007 13:16
    Henio
    Poziom 17  

    skryn szajbe zmieniłem z powrotem , a o co chodzi z tym mostkiem? ja mam na DMPA.

    0
  • #11 04 Lip 2007 19:38
    skryn
    Admin grupy AGD

    Henio napisał:
    skryn szajbe zmieniłem z powrotem , a o co chodzi z tym mostkiem? ja mam na DMPA.

    Na DMPA ten silnik nie pójdzie, bo nie oszukasz procesora jaki w tym module siedzi i dlatego się nie da, choćbyś kombinował jak koń pod górę... (inne parametry silnika)
    Pisałem tylko swobodnie, co można zrobić z modułem na TDA1085C i kombinacjach alpeskich z silnikiem, taki, co akurat pod ręką jest, a to znaczna różnica.
    Nie czytałeś uważnie, co wyżej... :(
    Musi być oryginalny silnik z takimi samymi parametrami. Można przezwoić, ale wyobraź sobie, że wchodzi tam dwa kilo drutu nawojowego za 40 zeta/kg i cały dzień roboty. Czy w takim przypadku myślisz, że przezwajacze silników chętnie się tej roboty chwycą? Nie. Tylko po dobrej znajomości i też z wielkiej łaski (250 zeta).
    Lepiej poszukać na szrocie AGD oryginalnego silnika, albo dać sobie spokój z naprawą...

    0
  • #12 04 Lip 2007 20:56
    Henio
    Poziom 17  

    Hmm... no właśnie też myślałem o przezwojeniu ale taka kasa nie wchodzi w grę, czyli zostaje tylko wymiana na orginał.Może ktoś by miał na sprzedaż?

    0
  Szukaj w 5mln produktów