Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ 150 zapłon elektroniczny nie pali

skyer 04 Lip 2007 19:52 5797 2
  • #1 04 Lip 2007 19:52
    skyer
    Poziom 10  

    Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki.

    Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :)

    Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku) zastosowałem silny magnes z lasera CD-Rom. Iskra super.

    Niestety silnik nie chce zapalić. Bez przerwy zalewa świecę. Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu na około 3mm przez ZZ. Iskra jest bardzo mocna, gdyż układ jest zasilany z akumulatora. Co więcej - wczoraj odpaliłem silnik używając startera w sprayu. Jednak po zgaszeniu silnika, ponowne uruchomienie było niemożliwe. Dzisiaj nie pomaga nawet starter. Non stop zalewa świecę. Co zauważyłem: silnik strasznie "odbija" podczas próby rozruchu. Czasem jak już zaskoczy i wejdzie na obroty, to potrafi sie nagle zatrzymać, jakby chciał kręcić się w druga stronę.

    Oto co próbowałem:
    - wymieniłem świece (3 różne),
    - gaźnik jest po remoncie to próbowałem 2 różnych.,
    - nie jestem pewny co do ustawienia zapłonu... moze odwrotnie ustawiam...

    myślę, że to coś banalnego ale już siedzę przy tym kilka dni i brakuje mi pomysłów...

    Załączam rysunek zapłonu

    bardzo proszę o wszelkie sugestie
    MZ 150 zapłon elektroniczny nie pali

    0 2
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 04 Lip 2007 20:26
    magir
    Poziom 27  

    Na mój gust to wygląda na zbyt przyspieszony zapłon. Sprubój opóźnić zapłon o jakieś 3 mmm a następnie metodą prób i błędów przyspieszając go osiągnąć właściwe wyprzedzenie.
    Ja w takich wypadkach regulując zapłon na oko opaźniałem zapłon na tyle żeby silnik zapalił a następnie na rogrzanym silniku delikatnie przyspieszając go, następuje znaczące zwiększanie obrotów aż do momentu kiedy zwiększanie wyprzedzenia powoduje że obroty rosną ale bardzo powoli a silnik zaczyna pracować nieregularnie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak regulowac

    0
  • Relpol
  • #3 04 Lip 2007 20:31
    skyer
    Poziom 10  

    No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę się więc mylić nawet o parę mm!!!

    Spróbuję jutro zastosować się do Twoich wskazówek i opóźnić zapłon. Mam nadzieję, że w końcu dokończę dzieło bo zaczynam mieć wątpliwości.

    Podczas testów z impulsatorem i magnetem od pilarki Stihl działało super - nie było klina na wale tylko regulowałem zapłon przekręcając magneto. Pewnie przypadkowo ustawiłem wtedy idealny zapłon.

    3