Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

motocykl cz 175 6V-12V

halogen0 05 Lip 2007 14:06 9355 10
  • #1
    halogen0
    Poziom 15  
    witam wie ktos moze jak w wmiare prosty sposob przerobic instalacje elektryczna w motocyklu cz 175 z 6 na 12V??
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #2
    mczapski
    Poziom 39  
    Łatwo to napisać podobne pytanie. Realizacja wymaga trochę pieniążków, umiejętności i zaparcia. Najłatwiejsze to wymiana żarówek, akumulatora i raczej cewki zapłonowej (chociaż z tym można sobie radzić). Problem większy to wymiana prądnicy z regulatorem. Tutaj coś trzeba dopasować w zależności od możliwości inicjatora. Zagadnienia nie trenuję na bieżąco ale domyślam się,że kluby użytkowników tych pojazdów mają przykłady rozwiązań.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #3
    mpn103
    Poziom 34  
    A może najpierw zastanowić się czy jest sens w tym co chcesz zrobić.
    A jeżeli tak bardzo chcesz to musiałbyś wymienić wszystkie! elementy elektryczne i elektroniczne w tym dwuśladzie.

    P.S. Mczapski był szybszy :D
  • #4
    halogen0
    Poziom 15  
    zarowki itd to wiem regulator chodzby od mz z pradnica jest problem a chce to zrobic zeby zastosowac elektroniczny zaplon. a raczej sam modol poniewaz mam taki tylko problem w tym ze on jest na 12V chyba ze ktos mogl by mi doradzic od czego moge modol dopasowac
  • #5
    web69
    Poziom 29  
    alternator od cz 350 po 1987 były już 12V, po prostu przekładka alternatora, prostownika, reglerka i wszystkich żarówek. Zapłon to już sam założysz jaki zechcesz
  • #6
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Obawiam się, że sama prosta przekładka może sie nie powieść, gdyż alternatory są z reguły szersze od prądnic. Więc trzeba by zrobić miejsce na niego. Poza tym może się różnić sposobem zamontowania, więc kwestia dorobienia flanszy. Tak jest np w motocyklach mz.
    mpn103 - motocykl to jest JEDNOŚLAD. No, chyba że strasznie pokrzywiony :D
    A jak ktoś sie upiera, to polecam stronę:
    www.vape.cz
    na której można sobie zamówić nowoczesny zespół zasilający i zapłonowy do starej czechosłowackiej produkcji.
  • #7
    mczapski
    Poziom 39  
    Różne rzeczy ludzie tworzą więc wykonanie prądnicy 12 V też jest możliwe. Trudność polega na tym, że sporo przeróbek i trzeba do tego zatrudnić specjalistów. W Polsce gdzieś w Tucholi rozwiązują problemy prądnic motocyklowych m. in w Junakach. Może warto powęszyć? Wprawdzie prądnica Junaka ma zupełnie odmienną konstrukcję, ale zasada działania taka sama. Niestety należałoby zmienić wirnik i stojan (regulator zapewne także). Ale nasuwa mi się inny pomysł. Skoro ma to być zapłon elektroniczny to pytanie jaki. Być może zadziała przy 6 V. Może da się rozwiązać problem kondensatorem.
  • #8
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja proponowałbym założenie zapłonu CDI. Z własną cewka zasilającą i wyzwalającą. Zalety takiego układu, to praca bez akumulatora, czy z niesprawną instalacją. W zapłony tego typu są wyposażone wszystkie skutery i bardzo wiele innych niewielkich motocykli.
  • #9
    halogen0
    Poziom 15  
    no ja jeszcze sie zastanawiam nad tym chcialem zalozyc modol od poloneza telpod i sterowac go platynkami
  • #10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Podejrzewam, że do wysterowania tego GL 118 nie uzyskasz odpowiednio stabilnego napięcia z istniejącej instalacji. Poza tym ten moduł jest na 12V i musisz na dzień dobry przerabiać instalację.
  • #11
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  
    Co do modułu z poloneza (a cewka od mz 6V) to mam go w ogarze 205 gdzie zastosowałem akumulator. Moduł należało rozpołowić i przelutować kabel od przerywacza w inne miejsce wszystko zasilikonować i podpiąć. Moduł sprawuje sie dobrze.
    Jak będę miał zdjęcia( narazie nie mam kabla do telefonu ) to pokaże jak to podłączyć.