Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki RAM mogę dokupić żeby ładnie działał?

06 Lip 2007 01:27 1637 11
  • Użytkownik obserwowany
    Obnecnie w komputerze posiadam DDR 2 512 PC533 (TWINMOS).
    Chciałbym zasięgnąć rady jaki RAM mogę dołożyć do komputera aby wszystko dobrze chodziło.
    Czy musi być takiej samej firmy koniecznie, czy mogę dołożyć RAMu w trybie dual chanel i nie będzie to sobie przeszkadzało ?
    Czy musi miec tyle samo MHz ?
    Dzięki za odpowiedzi wszelkie i pozdrawiam!
  • Poziom 28  
    Najlepiej to powiedz co ty masz za komputer :)

    A pamieci z doswiadczenia wiem ze najlepiej sprzedawac i kupowac na raz sparowane moduły... dobieranie modułów roznych producentow czesto konczy sie wycieczkami do sklepu i dobieraniem kostki pamieci ktora sie nie bedzie gryzla z druga.
  • Użytkownik obserwowany
    Płyta: Asus P5LD2-VM (i945G)
    Processor: Celeron 2.93GHz 321 s775
    Pamięć: DDR 2 512 PC533 (TWINMOS)
  • Poziom 28  
    Wiec mozesz smialo sprzedac ta pamieć którą masz i kupic (zaleznie od zasobnosci portfela)
    2x512 MB DDR2 667Mhz około 130zł
    lub
    2x1024MB DDR2 667Mhz około 250zł
  • Użytkownik obserwowany
    Stingerek napisał:
    Wiec mozesz smialo sprzedac ta pamieć którą masz i kupic (zaleznie od zasobnosci portfela)
    2x512 MB DDR2 667Mhz około 130zł
    lub
    2x1024MB DDR2 667Mhz około 250zł


    Wolałbym raczej dołożyć coś w wolnego slota . . .
  • Poziom 28  
    no to szukaj drugiej identycznej kostki zeby miec 100% pewnosc ze płyta ani pamieci nie beda mialy kaprysow i nie beda sie ze soba gryzly.

    W teori wystarczy jakakolwiek kostka i wszystko bedzie dzialac...W praktyce czesto kostki nawet tego samego producenta ale z innych parti gryza sie ze soba :)

    Najlepiej kup drugiego TWINMOSA na 533Mhz i powinno smigac.
  • Użytkownik obserwowany
    DDR2 1024MB PC533 KINGMAX (2x512MB) - czy taka pamięć zadziała i nie będzię się gryzła ? Inna firma i tryb dual channel ale częstotliwość taka sama. Opłaca się ryzykować ? Do tego sklepu gdzie będe nabywał pamięć mam 50 KM, więc nie ma sensu kupowac żeby oddawać po włożeniu do gniazda . . .
  • Poziom 28  
    A ja bym proponował stara pamiec zostawic w rozliczeniu , sklepy chetnie przyjmuja dlatego ze pamieci maja w wiekszosci przypadkow wieczysta gwarancje..

    A co do dokupienia pamieci wymienionej przez ciebie.
    Jesli mialbym 50km do sklepu to bym nie ryzykowal, co innego jesli ten sklep mialbym tuz za rogiem :)
  • Spec od komputerów
    Stingerek - łykasz marketingowa papke i wymyslasz o tym parowaniu pamieci. Przewaznie dziala bez problemu z druga koscia o takich samych parametrach.
  • Poziom 28  
    wlasnie... "przeważnie" nie łykam marketingowej papki, tylko z doswiadczenia wiem jak moze byc upierdliwe bieganie do sklepu i wymiana pamieci na inny egzemplarz bo te sie gryza.
  • Poziom 15  
    z pamiecia jest tak za jak masz jedna wolniejsza to ta lepsza bedzie dzialac wolniej wiec jesli chcesz wsadzic cos w drugiego slota to kup druga taka samo pod wzgledem jakosciowym i nie bedzie problemu a ile masz slotow na tej płycie bo nie kojarze modelu?

    edit
    z tego co wygooglalem to masz 4 sloty to dokup jeszcze 3 kosci i panie smigac bedziesz, nawet jak nie sie pogryza to te 3 beda ci dzialac jesli takie same kupisz
    co do tego gryzienia to nie wiem czym to sie moze objawiac niech mi ktos wytłumaczy bo nie mialem nigdy takiego czegos bardziej jest tak ze niedziala bo cos nie laczy ktorys pin juz tak kilka ramy mialem jak rozebralem kompa to po zlozeniu kilka razy musialem poprawiac zanim nie przestalem slyszec brzmiacy dzwiek piszyczyka w obudowie
  • Użytkownik usunął konto