Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VCR Panasonic NV-SD450 - kaseta przestała poprawnie działać

06 Lip 2007 16:27 1002 3
  • Poziom 12  
    Witam

Z góry przepraszam jeżeli podobny temat już był, ale nie wiedziałem zupełnie pod jakimi słowami szukać rozwiązania mojego problemu...

Oto moja historia:

Dostałem od znajomej taśmę VHS do przegrania na dvd.

Wkładam więc kasetkę do VCR i puszczam.

Lekki szum, wyregulowałem trackingiem i obraz ładny (kaseta bardzo stara, ładny czyli bez żadnych śmieci)

Postanowiłem przewinąć całą kasetę w obie strony żeby równomiernie naciągnąć taśmę, co też uczyniłem.

Po przewinięciu odtworzyłem żeby sprawdzić czy wszystko działa (działało) więc przewinąłem raz jeszcze na początek.

I już nie działało...

Tzn pojawiły się szumy takie jakby taśma była bardzo przestawiona względem głowicy (chyba, nie znam się za bardzo), regulacja trackingiem prawie nic nie zmienia. Inne kasety odtwarza bez problemu (sam tracking też działa).

Na chłopski rozum wygląda jakby taśma się w kasecie jakoś przesunęła...
    Czy da się to jakoś naprawić?
  • Pomocny post
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    W tym modelu przewijanie odbywa się przy taśmie załadowanej na dysk wizyjny, czyli taśma opasuje dysk z głowicami. Jeżeli taśma jest "stara" to jest zanieczyszczona i podczas przewijania brud zatyka szczeliny głowic wizyjnych.
    Wystarczy wykonać standardowe czyszczenie głowic.
  • Poziom 12  
    Faktycznie pomogło.

Ale dlaczego dzieje się tak, że wszystkie kasety bez przewijania odtwarzane są bez zakłóceń, a po przewinięciu w obie strony pojawiają się te nieszczęsne szumy?
  • Poziom 34