Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Montaż radia samochodowego na rowerze.

08 Jul 2007 18:35 4192 6
  • Level 11  
    Witam. Jestem początkującym elektronikiem i planuje zamontowac sobie radio samochodowe na rowerze.
    Mam głośniki i radio samochodowe, które zamierzam podłaczyc pod akumulator 12V 7Ah. Wiem że długo nie posłucham sobie muzyki w ten sposób wiec potrzebuje jeszcze ładowania akumulatora (coś w stylu alternatora). Ale prosiłbym o konkretne propozycje. Nie np. podłączając 6 dynam.

Przepraszam jeżeli ten temat umieściłem z złym dziale.

Pozdrawiam Michal_433
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 20  
    Na akumulatorze 7 Ah przy małej głośności wcale nie tak krótko posłuchasz radia. Dobrych kilka godzin.
    No chyba, że chcesz słuchać na full mocy (nie wiem jakie masz, ale powiedzmy, że wtedy może ciągnąć i 6A, więc tylko godzinka...
    A co do doładowywania, to przy dużym poborze nie masz szans na doładowywanie z dynama.
    Zbyt mały prąd daje. Napięcie też, ale z tym można by sobie poradzić.
    Maksymalna moc takiego dynama to ok 3W. A moc pobierana przez radio to kilka razy więcej. Przy 1/4 głośności radio, którym się kiedyś bawiłem pobierało 14W. Przy 2/3 już 40W
    Nie jesteś w stanie tego doładować nie posiłkując się zasilaniem zewnętrznym.
  • Level 11  
    Tak, ale mnie chodzi o to że jak pojadę na wycieczkę rowerową na ok. 5 godzin to w lesie nie będę miał gdzie podładowac akumulatora? A zamiast radyjka samochodowego chyba zamontuje wzmacniacz od zestawu 2.1 (2x8W 1x18W) i podłącze do niego mp4.
    Gdzieś pisali ze można ładowac akumulator jakimś silnikiem od wentylatora z chłodnicy samochodowej, ale nie jestem pewny tego sposobu.