Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problemy z obrotomierzem - Diesel

nightstalker 08 Jul 2007 20:15 1662 5
  • #1
    nightstalker
    Level 2  
    Witam, jestem początkujący więc proszę nie krzyczeć ;)
    Podciągnąłem sobie kabel z alternatora do obrotomierza - na wyjściu kabla jest mniej więcej 7,31 V. Wszystko by było pięknie gdyby nie wskazywał na biegu jałowym 5 tys obr. Pomyślałem że dzielnik napięcia pomoże ale niestety się pomyliłem, fakt że napięcie było mniejsze ale wskazania obrotów cały czas te same.
    Może dzielnik częstotliwości przez 5 na układzie UCY7490 pomoże? Ile V może uderzyć w ten układ scalony? Trzeba użyć jakiegoś stabilizatora albo rezystora, czegokolwiek co obniży napięcie przed 7490 czy spokojnie może być ponad 7?
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tak na początek:
    w dieslu obrotomierz jest po prostu miernikiem częstotliwości, czy przypadkiem nie chcesz podłączyć obrotomierza od silnika benzynowego?
  • #3
    Paweł Es.
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeżeli już to raczej jakiś licznik CMOS by się przydał, ale i tak wypadało by go zasilać z niższego napięcia po stabilizatorze i filtrach przeciwzakłóceniowych by łapał śmieci.

    Napięcie bierzesz skąd, z pojedyńczego uzwojenia ? Bo jak z prostownika to pewnie zlicza wyprostowane trójfazowo sinusoidy.
  • #4
    nightstalker
    Level 2  
    Z diesel`a do diesel`a ;] Nie wiedziałem ze jest to miernik częstotliwości - aż wstyd się przyznać ( no to teraz przynajmniej wiem czemu przy dzielniku napięcia nie było w ogóle reakcji ;d )

    Napięcie biorę z wyjścia W znajdującego się na alternatorze

    Dodano po 19 [minuty]:

    Można prosić o schemat takiego dzielnika częstotliwości przez 5 na układzie CMOS?

    Ps Dziękuję za odp.
  • #5
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jeszcze może być tak opcja że masz np. obrotomierz od poloneza 1,9 diesel a chcesz podłączyć go do altka (a w wymienionym tutaj poldku obrotomierz bierze sygnał z czujnika położenia wału
  • #6
    nightstalker
    Level 2  
    Dokładnie to jest to obrotomierz z escorta MK VI a podłączyć chce go do fiesty MK III więc sygnał na pewno z alternatora.

    Czy takie coś będzie działać?
    Problemy z obrotomierzem - Diesel