Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 405 potencjometr przepustnicy (TPS)

09 Lip 2007 19:27 4456 4
  • Poziom 20  
    Zmierzyłem dzisiaj (wbijając igłę w przewody) napięcie na potencjometrze przepustnicy (tak zwany TPS lub jak kto woli czujnik położenia przepustnicy). Odczytane wartości wydają mi się trochę zaskakujące. Mianowicie.
    Na wejściu potencjometru wygląda, że jest wszystko prawidłowo - jest 5,1V.
    Natomiast wyjście potencjometru (środkowy przewód - regulowane)
    Napięcie na wolnych obrotach jest na poszczególnych końcówkach jest : 5.1V, 0,375V, 1.05V
    na wysokich obrotach jest: 5,1V, ok 1V, nie nierzone
    Wydaje mi się, że napięcie wyjściowe (środkowy przewód) powinno się zmieniać wraz z naciskaniem pedału gazu w granicach 0-5V , ale czy tak nie wiem.
    Czy ktoś, kto ma podobny silnik 1.6 (jednopunktowy wtrysk) może to sprawdzić.
    Z pomiarów oporności potencjometru wynikało by,że ma on schemat jak na załączonym obrazku.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Peugeot 405 potencjometr przepustnicy (TPS)
    powinno wystarczyć
  • Poziom 20  
    Czyli coś 'dusi' to napięcie wyjściowe z końcówki drugiej potencjometru przy otwartej przepustnicy. Jest ono doprowadzone bezpośrednio do komputera pokładowego samochodu, może więc być coś nie tak z wejściem komputera dla tego sygnału. Ale tu byłby potrzebny schemat komputera zastosowanego w samochodzie, czyli: Magneti Mirelli IAS G5.S3/0A02-16069 . Gdzie coś takiego znaleźć?
  • Moderator Samochody
    W/g tego co podał goldwinger, napięcie między zaciskiem 2 a 3 przy otwartej przepustnicy ma se zawierać w zakresie 0,3V-5.0V a przy zamkniętej 0,3V-0,6V, czego nie bardzo rozumiem...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no fakt trochę to nie zrozumiale wyszło
    ma się płynnie zmieniać otwierając przepustnicę od 0,3V do 5V