Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet Chart elektroniczny moduł zapłonowy

__maciej__ 26 Lip 2007 09:20 62366 90
  • #31
    __maciej__
    Poziom 18  
    Tomasz.W napisał:
    Nic nie rozumiem . Jak co podłączysz pod stary moduł ?

    Pod kable od iskrownika. Niestety nie mam części aby złożyć ten moduł co podałeś a do najbliższego sklepu mam 10km. Na innym forum motoryzacyjnym słyszałem, że moduł od simsona nie będzie działał :/

    Już nic nie rozumiem. Złożyłem moduł na podstawie schematu tego fabrycznego co się w chartach montowało i chodzi tak jak by był uszkodzony :/

    Popróbuje jeszcze z kondensatorem. Bede pokolei sprawdzał od 1uF, 1,5uF, 2uF itd... Ale i tak nie wiem czy to coś da :/
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    __maciej__
    Poziom 18  
    A jak bym chciał podłączyć zapłon pod akumulator 6V zamiast do cewek? Może jakaś cewka jest winna?
  • #33
    Tomasz.W
    Poziom 35  
    __maciej__ napisał:
    A jak bym chciał podłączyć zapłon pod akumulator 6V zamiast do cewek? Może jakaś cewka jest winna?
    O wiele lepszy będzie transformator , sam bez mostka prostowniczego . Sześć wolt to może być troszkę za mało na poprawną pracę . Jak już napisałem ja ten układ testowałem na trafie bezpieczeństwa , czyli przy napięciu 24 volty . Jeżeli już mowa o cewkach to stawiał bym na cewkę wyzwalania . Ta zasilająca to raczej jest sprawna .
  • #34
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  
    Witam wszystkich.
    Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze( o ile sie da) miało by to tak wyglądac: przerywacz---/ moduł---/cewka---/swieca
    chodzi głownie o to żeby przerywacz nie był przeciążony i sie nie przepalał. Opór cewki to 1.8ohma.

    P.S. Na ramie jest masa prądu stałego.
    Za pomoc z góry wielkie dzienki.

    Po kilku godzinach.
    Jednak poradziłem sobie sam, a zrobiłem to tak że wźiołem moduł zapłonowy od poloneza i go troszke przerobiłem w zasadzie to wystarczylo kabel od przerywacza przelutować w inne miejsce.Motor pali z pierwszego uderzenia,lepiej przyśpiesza i silnik pracuje równo.
    Aż chce sie jeździć.
  • #35
    pawel komar 3 plus
    Poziom 12  
    weż wyczyść gaźnik albo załatw inny zapłon
  • #36
    mirekwozny
    Poziom 12  
    Witamz tego co przeczytałem to już sobie poradziłeś z problemem ale jeśli to komuś pomoże to podpowiem że do motorowerów typu piaggio lub innych
    z zapłonem cdi można taki moduł oryginalny zastąpić innymi np : z charta ,i różnych chińskich skuterów jeśli ktoś potrzebuje informacji chętnie pomogę podro Mirek

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Witam pytanko jakie napięcie zasilające powinno być podłączone do modułu zapłonowego ??
  • #37
    Tomasz.W
    Poziom 35  
    mirekwozny napisał:
    .....do motorowerów typu piaggio lub innych z zapłonem cdi można taki moduł oryginalny zastąpić innymi np : z charta ,i różnych chińskich skuterów jeśli ktoś potrzebuje informacji chętnie pomogę....
    mirekwozny napisał:
    .....jakie napięcie zasilające powinno być podłączone do modułu zapłonowego ??....
    Oferujesz pomoc przy zapłonie a nie wiesz jakim napięciem zasilać ten zapłon :?: . Caraz ciekawiej .
  • #38
    __maciej__
    Poziom 18  
    Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć.

    A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł co jest na schemacie w pierwszym poście pod akumulator zamiast pod cewkę. Co o tym myślicie?
  • TermopastyTermopasty
  • #39
    gilong
    Poziom 18  
    a probowales ustalic iglice w gazniku na inny punkt?tam jest taja podkladka z naciecaiami
  • #40
    mirekwozny
    Poziom 12  
    to z tym napięciem to była pomyłka jeśli ktoś potrzebuje pomocy to służę
  • #41
    __maciej__
    Poziom 18  
    gilong napisał:
    a probowales ustalic iglice w gazniku na inny punkt?tam jest taja podkladka z naciecaiami

    Mam gaźnik K60B. Regulowałem i nic nie daje.

    Dodano po 34 [minuty]:

    Przed chwilą podłaczyłem ten moduł ze schematu tyle, że zasilanie z akumulatora 6V. W kilka sekund się cyna roztopiła i spaliła się dioda i chyba tyrystor. Zna ktoś lepsze rozwiązanie? Chodzi mi o podłaczenie przez akumulator.
  • #42
    mirekwozny
    Poziom 12  
    Witam jeśli nie możesz sobie poradzić z tym zapłonem to polecam moduł ze simsona pasuje na 1000% podaje schemat blokowy wyprowadzeń zasilanie oczywiście z cewki zasilającej moduł zapłonowy pozdrawiam
  • #43
    __maciej__
    Poziom 18  
    A masz może schemat tego modułu co dałeś?

    I pytam jeszcze raz: Czy można w jakiś sposób zrobić moduł zasilany akumulatorem? Może z jakiegoś motoru po przeróbce?
  • #44
    mirekwozny
    Poziom 12  
    witam można i to nawet z każdego motocykla sasilanego napięciem 12v
    może być też z samochodu taliego jak maluch ,polonez,fiat 125p i tp z tym że napięcie kluczujące w takim module to jest minus jak będę mieć schemat podłączenia to ci go prześle na forum pozdro
  • #45
    __maciej__
    Poziom 18  
    Ja mam 6V a nie 12V!
  • #46
    marfet
    Poziom 12  
    Właśnie rozebrałem dwa oryginalne, uszkodzone GL 133, poniżej rozrysowany schemat z oznaczeniami elementów. Zgadza się ze schematem w pierwszym poście za wyjątkiem wartości elementów
    (dlaczego takie rozbieżności w wartościach rezystorów?)

    Skoro diody są w porządku, to chyba raczej tyrystor, tylko dlaczego na nowym module chart jeździ tydzień a potem moduł do wymiany...?


    Romet Chart elektroniczny moduł zapłonowy
  • #47
    __maciej__
    Poziom 18  
    Dzięki ale mi chodzi cały czas o moduł co będzie działał przez akumulator a mi tu co innego piszecie. Chodzi mi o schemat takiego modułu a nie z czego wyciągne.
    Super by było jak by było na tyrystorze KT206 ponieważ mam go w domu a do miasta mam z 10KM :/
  • #48
    mirekwozny
    Poziom 12  
    witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ??????????????
    kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!!
    i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem to przewinąłem cewki prądnicy z 6 na 12v i podpiąłem zapłon z malucha cewka wyzwalająca może być z charta (impulsator) więc życzę ci powodzenia i na przeszłość nie rozumiem po co
    ludzie utrudniają sobie życie budując moduły od podstaw pozdrawiam Mirek
  • #49
    Tomasz.W
    Poziom 35  
    mirekwozny napisał:
    .....kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem to przewinąłem cewki prądnicy z 6 na 12v ....
    No to się zdecyduj . W końcu przewijałeś te cewki czy nie ? Jeżeli faktycznie przewijałeś to jeszcze tylko napisz jak to zrobiłeś . Ile zwoi , jakim drutem .
    P.S.
    Czy wiesz do czego służą kropki i przecinki ? Tak tylko pytam , bo w regulaminie jest wyraźnie zaznaczone że należy stosować zasady pisowni .
  • #50
    mirekwozny
    Poziom 12  
    Witam pytasz czy wiem po co są kropki i przecinki a ty sam nie czytasz przewijałem te ze świateł chłopie czytajjjjjjj co do regulaminu to moderatorzy są nad gorliwi już to nie raz poruszano na tych forach a jeśli chcesz przewinąć to możesz to zrobić drutem i średnicy około 0,5 mm i lecisz tyle zwoi albo na taką grubość ile były fabryczne pozdro
  • #51
    __maciej__
    Poziom 18  
    W takim razie to już wolę kupić oryginalny od charta niż zapłacić 2 razy więcej i włożyć od malucha i dodatkowo przerabiać instalacje na 12V :|

    Jak nikt nie może mi pomóc to spróbuje swoich znikomych umięjętności w elektronice! Oceniajcie i odrazu możecie pisać co zmienić.
    Romet Chart elektroniczny moduł zapłonowy

    Wyłączanie silnika to na samym końcu się zrobi
  • #52
    mirekwozny
    Poziom 12  
    Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem rozwiązanie z modułem na 12 v za 35 zł jest chyba najmniejszą linią oporu jeśli masz jeszcze jakieś pytania to wal pozdro Mirek aa propo moduł do simsona kosztuje 40 zł i też pasuje co najlepsze to są już odblokowane a jeśli nie kumasz tematu blokowanie silnika modułem no napisz a ci wytłumaczę
  • #53
    __maciej__
    Poziom 18  
    mirekwozny napisał:
    Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem rozwiązanie z modułem na 12 v za 35 zł jest chyba najmniejszą linią oporu jeśli masz jeszcze jakieś pytania to wal pozdro Mirek aa propo moduł do simsona kosztuje 40 zł i też pasuje co najlepsze to są już odblokowane a jeśli nie kumasz tematu blokowanie silnika modułem no napisz a ci wytłumaczę

    "Jak zmienianie instalacji na 12V", "Rzewijasz tylko cewki...", "Zmiana żarówki na 12V"
    Ja Cię gościu nie rozmiem. To co opisujesz to jak sie zmienia instalacje na 12V a na samym początku postu sugerujesz, że nie trzeba jej zmieniać. Piszesz całkowicie nie na temat. Mnie nie interesuje zmiana instalacji na 12V a tymbardziej jak się zakłada blokadę albo ją zdejmuje, której nie ma fabrycznie w chartach :|
  • #54
    mirekwozny
    Poziom 12  
    Witam widzę że jesteś co najmniej dziwny więc ja kończę rozmowę na tym forum trochę dziwne że uczeń jest mądrzejszy od nauczyciela więc żegnam
    bez obrazy z pełnym szacunkiem dla forumowiczów
    PS. nie utrudniaj sobie życia to będzie ci łatwiej w życiu
  • #55
    Tomasz.W
    Poziom 35  
    mirekwozny napisał:
    ...więc ja kończę rozmowę na tym forum...
    Możesz być pewien że nikt nie będzie rozpaczał .
    mirekwozny napisał:
    ...trochę dziwne że uczeń jest mądrzejszy od nauczyciela...
    Skromnością nie grzeszysz , tym bardziej że w temacie zapłonu nic sensownego nie napisałeś . A z tego co napisałeś wynika że nie wiele wiesz o zapłonach .
  • #56
    __maciej__
    Poziom 18  
    marfet napisał:
    Właśnie rozebrałem dwa oryginalne, uszkodzone GL 133, poniżej rozrysowany schemat z oznaczeniami elementów. Zgadza się ze schematem w pierwszym poście za wyjątkiem wartości elementów
    (dlaczego takie rozbieżności w wartościach rezystorów?)

    Skoro diody są w porządku, to chyba raczej tyrystor, tylko dlaczego na nowym module chart jeździ tydzień a potem moduł do wymiany...?


    Romet Chart elektroniczny moduł zapłonowy

    Czy ten kondensator oznaczony jako 106 to 10µF?

    Złożyłem go tyle, że z kondensatorem 5uF(na miejsce oznaczonego jako 106) i zamiast 2n6399 włożyłem KT206. I ciężko wchodzi na obroty. Jak dam max obroty to powoli na nie wchodzi i dochodzi do 1/3 i więcej nie idzie. Włożyłem MKSE 9uF ud głośnika i jest jeszcze gorzej. Czy ten tyrystor jesy winny? Czy mogę jakiś inny włożyć zamiast 2n6399? Ponieważ nie mogę go dostać w mieście.
  • #57
    marfet
    Poziom 12  
    Oznaczenie na kondensatorze 106
    106
    +25K
    sprawdziłem miernikiem 10uF

    W białymstoku dostałem 2n6399 po 2PLN (parametry: 12A 800V) i zaraz zmontuje jeden moduł wg. oryginału. Jutro sprawdzę i dam znać jak się sprawuje. Nie jestem pewien tylko tego rezystora 2k bo u mnie obie płytki były popękane i nie dałem rady sprawdzić, jedynie znalazłem post w którym ktoś rozebrał taki sam moduł i opisał elementy, wszystko się zgadzało i stąd wziąłem te 2k...

    Interesuje mnie jeszcze sprawa chłodzenia tego tyrystora, w oryginalnym module wszystko jest zalane jakimś silikonem, podejrzewam że pełni on rolę chłodzenia, i zastanawia mnie czy istnieje potrzeba dawania radiatora na ten tyrystor,czy się grzeje i jak bardzo?

    pozdrawiam
  • #58
    __maciej__
    Poziom 18  
    Nawet jeśli by się grzał to chłodzenie to najmniejszy problem teraz. Jak miałem ten moduł założony i silnik chodził przez ok 3 minuty tyrystor się nie nagrzał wogóle(ale ja miałem założony KT206. Może 2n6399 inaczej sie nagrzewa). Czekam z niecierpliwością na wyniki testu :) Jeżeli u Ciebie wypadnie jak nówka GL133 to chyba opłaci się kupić ten tyrystor za 3zł w necie :]
  • #59
    marfet
    Poziom 12  
    Ech... Iskry brak... Podejrzewam ze uszkodzenie tkwi w którejś z cewek.
    Jest to chart młodszego brata mojego kolegi i za bardzo nie mam niestety do niego dostępu
  • #60
    brofran
    Poziom 38  
    marfet napisał:
    Oznaczenie na kondensatorze 106
    106
    +25K
    sprawdziłem miernikiem 10uF

    Moge potwierdzic : mam oryginalny modul i ten kondensator tez ma 10µ, chociarz niektorzy poprzednicy twierdzili ze to za duzo i powinno byc 100ρ. Moze ktos podac jak podlaczyc akumulator aby sprawdzic w domu czy modul jest dobry?
    Aby sprawdzic modul,cewke i swiece wraz z przewodami to trzeba chyba zrobic taki uklad jak podal Maciej (z dnia 27.08 ) tylko zasilic go wyzszym napieciem ( 30 V ) .Zamiast przerywacza wpiac tylko mikrowylacznik.