Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gdzie jest zlacze OBD w Polonezie

rider13 30 Paź 2003 23:28 4812 13
  • #1 30 Paź 2003 23:28
    rider13
    Poziom 12  

    Doczytalem sie w ksiazce ze od strony pasazera gdzies pod polka

    No juz nie wiem czy mi sie cos na okulary rzucilo ?

    No ale nie moge go znalesc .Na moj rozum powinno byc gdzies na wierzchu , no ale...

    Moze ktos podpowie gdzie tego szukac.

    Polonez - to Atu z MPI

    Arek

    0 13
  • #2 30 Paź 2003 23:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 31 Paź 2003 12:13
    Plush
    Poziom 11  

    W GLI abimex jest napewno za schowkiem w desce pod tapicerka, ale w GSI wydaje mi sie ze jest albo pod siedzeniem pasazera albo pod maska z prawej strony przy podszybiu

    0
  • #4 11 Lis 2003 19:25
    stefanbatory
    Poziom 2  

    zlacze tak w GLI jak i GSI znajduje sie za schowkiem i przykryte jest dywanikiem.I samodiagnoza w gsi dziala.

    0
  • #5 12 Lis 2003 09:33
    vper
    Poziom 14  

    Witam !

    Co to jest to OBD Panowie ?

    0
  • #6 12 Lis 2003 09:46
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 12 Lis 2003 23:52
    msq
    Poziom 11  

    elektrit napisał:
    Nazwa trochę na wyrost,mozna podciągnąć po obd1,w zasadzie to DLC,a ściślej ALDL.

    Rewelka!
    Gosc juz teraz wie wszystko jak nalezy. A ja razem z nim.
    O OBD II cos tam slyszalem, ale o tych pozostaly nic a nic. Jesli znajdziesz troche czasu to rozwin mysl. To calkiem ciekawe.

    0
  • #8 13 Lis 2003 00:04
    rider13
    Poziom 12  

    Znalazlem to cos ( obd1 ?,ald cos tam )

    Zrobilek sobie kabelek na rezystorkach i zadzialalo !

    Dzieki

    Arek

    0
  • #9 13 Lis 2003 09:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 18 Gru 2003 08:23
    Bzzz
    Poziom 17  

    Dodam jeszcze kilka pojec typowo encyklopedyjnych;) :

    ECM - elektroniczne urzadzenie sterujace -jest glownym urzadzeniem przetwarzania informacji.ECM za pomoca roznych czujnikow i wlasnego oprog.oblicza optymalny stosunek powietrza do paliwa.steruje ukl.wtrysku paliwa.ECM jest umieszczone w kabinie za polka,po stronie pasazera.
    ALDL-zlacze diadnostyczne -sluzy do podlaczenia zew.urzadzenia diagnostycznego do elektronicznego urzadzenia sterujacego .umozliwia to ocene dzialania wszystkich elementow systemu sterowania praca silnika oraz rozpoznanie usterek,ktore w przeszlosci zaistnialy i samorzutnie zniknely.zlacze jest umieszczone obok urzedzenia ECM za polka po stronie pasarzera.
    TBI -czujnik polozenia przepustnicy-realizuje jednopunktowy wtrysk benzyny,zawiera wtryskiwacz,przepustnice i klika czujnikow.zespol wtryskowy jest zamontowany naprzewodzie dolotowym.
    TPS-czujnik polozenia przepustnicy -okresla stopien jej otwarcia.czujnik ten kontroluje polozenie przepustnicy i jest umieszczony na koncu osi przepustnicy.
    IACV- zawor regulacji powietrza -jest to silnik krokowy,ktory kontroluje ilosc powietrza dostarczanego do silnika w czasie rozruchu i podczas pracy na biegu jalowym.zawor jest umieszczony z boku TBI i skierowany w strone pokrywy glowicy.
    MAP -czujnik cisnienia bezwzglednego w przewodzie dolotowym -czujnik ten rejestruje podcisnienie w przewodzie dolotowym.czujnik jest umieszczony w komorze silnika na lewym fartuchu i jest polaczony przewodem podcisnienia z przewodem ssacym.
    DIS - modul bezposredniego zaplonu sklada sie z dwuch cewek i zespolu przetwarzania informacji,zamontowanego pod cewkami.caly komplet jest zamontowany na lewym fartuchu.
    TDC -czujnik polozenia ZZ walu korbowego- bada polozenie katowe walu korbowego,sluzac jako punkt odniesienia dla wtrysku i dla zaplonu.czujnik jest umieszczony z przodu walu korbowego.jednoczesnie czujnik ten bada predkosc obr.silnika
    VSS czujnik predkosci pojazdu-jest zamontowany na reduktorze napedu predkosciomierza, ktoryznajduje sie w tylnej czesci skrzynki biegow.
    CTS-czujnik temp.plynu chlodzacego-rejestruje temp.plynu chlodzaconego w przewodzie ssacym. ta temp.jest traktowana jako temp powietrza dostarczanego do silnika,ktora w polaczeniu z odczytem czujnika MAP sluzy do ustalenia ilosci powietrza.czujnik jest wkrecony do plaszcza chlodzacego przewod ssacy.
    EOS- czujnik tlenu w ukladzie wlotowym(sonda lambda).bada on zawartosc powietrza w spalinach,podajac informacje do urzadzenia ECM.dzieki tej informacji urzadzenie sterujace tak reguluje dawke mieszanki,aby uzyskac wspolczynnik nadmiaru powietrza lambda=1.w tych warunkach praca katalizatora jest najwydajniejsza.

    1
  • #11 19 Gru 2003 00:02
    Marekjp
    Poziom 13  

    Może wie ktoś jaki bit rate mają dane przesyłane w poldku po tym gnieździe. Opel miał 2 warianty - 160 lub 8192. Sądzę że raczej poldek ma 160 (dane przesyłane są po pinie E a nie G)

    0
  • #12 19 Gru 2003 00:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 19 Gru 2003 10:43
    Marekjp
    Poziom 13  

    Rzeczywiście Baud a nie bit. Tak właściwie to co to za jednostka, jak to sie ma np. do bita

    0
  • #14 19 Gru 2003 13:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów