Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat palio weekend 1.2 Nierówna praca silnika na Benzynie

12 Lip 2007 14:06 9772 7
  • Poziom 11  
    Witam jakies trzy miesiace temu założylem do mojego paliaka Instalacje LPG BRC Zrobiłem już na niej ok 12 tyś km Poza tym ze pali mi ok 12 litrów na 100 nie było z nim zadnych problemów odrazu mówie ze wymieniałem swiece i kable w.n. Po instalacji byłem też na regulacji gazu i wszystko smigało . Pewnego dnia zrobiłem nim ok 100 km dość w szybkim tempie gdy wyłaczyłem silnik po 20 minutach uruchomiłem go ponownie całe auto zaczeło drgac, silnik pracował nierówno jakby nie palił na jeden cylinder gdy przełaczyłem go na gaz silnik zaczął pracowac równo :/ nie wiem co może być przyczyną tego stanu ale nie chce uszkodzić silnika jezdzac z tą wada . Jesli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc . ps odłaczyłem tez akumulator na kilka minut ale to nic nie pomogło
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    To wygląda na uszkodzenie wtryskiwacza. Trzeba by ustalić który cylinder szwankuje i przyjrzeć się zasilaniu go w paliwo.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jeżeli na gazie pracuje ok. to możliwe są dwie żeczy:
    1)zacięcie się wtryskiwacza benzyny (jest ich 4) a wykryć to można poprzez odłączanie poszczególnych wtyczek do wtryskiwaczy.....jeżeli wtryskiwacz jest ok. to wypięcie wtyczki powoduje wyraźne pogłębienie drgań.....jeżeli jest zacięty to wypięcie wtyczki niepowoduje reakcji.
    2)no i druga rzecz to możliwość pewnego niedbalstwa podczas montarzu instalacji lpg.......poprostu wtryskiwacze są wówczas podłączone poprzez modół sterujący lpg (moduł ten wyłącza wtryskiwacze podczas pracy na gazie) no i wówczas możliwe jest iż jeden z wtryskiwaczy jest trwale odcięty (modół ten włącza w szereg z wtryskiwaczem opornik aby zmniejszyć prąd do takiego poziomu aby się nieotwierał i przy okazji ECU silnika niewykryło błędu wtrysku).
  • Poziom 11  
    A czy to nie może byc wina np swiecy albo kabli zapłonowych ? np przebicie na kablu ... A jeśli to zaciety wtrysk to jak go odetkać ?

    Dodano po 21 [minuty]:

    Mieliscie racje wina była we wtryskiwaczu ale nie był on zatkany itp. tylko goscie z gazowni lutując kable zapomnieli o jednym dolutowac jednego przewodu którego skrecili wczesniej rozpieły sie kabelki i wtryskiwacz nie działał po zlutowaniu smiga aż miło :) dziekuje za pomoc pozdrawiam
  • Poziom 11  
    faktem jest iż auto zaczęło (jak wynika z opisu) drgać od razu.....więc jeżeli podejrzewasz świece to może usterka wyszła świeżo po ich wymianie?? może istotnie jedna z nich jest felerna lub kabel zapłonowy na jednej z nich jest uszkodzony....ale wówczas wszystko wróci do normy jeżeli na próbę dasz stare świece i kable na których auto chodziło......
    Jeśli jednak wykryjesz zacięty wtrysk to na 60% trzeba raczej kupić NOWY...
    Możliwe jest jego odblokawanie poprzez BARDZO KRÓTKOTRWAŁE (ok. 0.5 sekundy) podłączenie go do prostownika....ale UWAGA!!
    wtryskiwacz trzeba wcześniej wymontować, prąd podczas próby osiąga ok. 5 do 10 amperów więc to mósi być dobry prostownik(nie taki z tesco)...jeżli się odblokuje to napewno trochę jeszcze pochodzi ale możliwe że zatnie się kiedyś znowu......raz zablokowany będzie się już zawsze zacinał.....

    Moderowany przez Błażej:

    Następny tak niechlujnie napisany post jest równoznaczny z ostrzeżeniem!

  • Poziom 14  
    lukmat napisał:
    Jeżeli na gazie pracuje ok. to możliwe są dwie żeczy:
    1)zacięcie się wtryskiwacza benzyny (jest ich 4) a wykryć to można poprzez odłączanie poszczególnych wtyczek do wtryskiwaczy.....jeżeli wtryskiwacz jest ok. to wypięcie wtyczki powoduje wyraźne pogłębienie drgań.....jeżeli jest zacięty to wypięcie wtyczki niepowoduje reakcji.
    2)...).


    Ale to tylko część prawdy
    Są też przypadki częściowego zawieszania się wtryskiwaczy, ja tak mam w Palio 2003 Weekend benzyna i teraz dopiero jest problem, który to wtryskiwacz tak psoci?
    Zapala mi się lampka wtrysku (marchewa) i albo świeci albo miga, jak miga, to auto jest słabsze i silnik idzie tak na słuch - lekko jakby traktor
    Zrobiłem test kolejnego wyłączania wtyczek od wtryskiwaczy, okazało się, że odłączenie każdej wtyczki pogłębia drgania. Silnik wtedy przysiada na obrotach, słychać taki jakby metaliczny stukot. Mam tak samo, gdy słucham silnika z jego traktorowym warkotem, ale te stuki są tylko na moment, potem silnik wraca na obroty. Czyli więcej pracuje normalnie, a mniej jak traktor

    Jak dojść do tego, który wtryskiwacz okresowo fiksuje? Przemierzyłem każdy z nich, mają po ok. 17 omów. Trzeba by jakoś monitorować ich napięcia w trakcie pracy - oscyloskopem?>

    Wiem, sie jedzie na komputer i . . . . być może wszystko jasne

    czy ktoś miał podobne problemy i dał sobie z nimi radę? Jak? za ile?

    PS - ponoć takie objawy jak ja mam, mogą się brać z uszkodzonej cewki, ale ja to raz mam a raz nie, więc czy cewka raz jest dobra a raz zła? trochę się nie chce wierzyć
  • Poziom 14  
    No i po kłopocie!

    Byłem w dobrym warsztacie. Mechanik sprawdził wtryskiwacze (wyłączył na krótko każdy z nich podczas pracy silnika)

    Następnie zdejmował po jednym przewody WN. Przy 3-cim silnik nie zareagował
    Położył przewód na silniku i widac było, jak z niego sieje WN - szły gejzwery iskier - to ta końcówka kabla co jest włożona w korpus tak siała
    Wymiana kabli WN załatwiła sprawę

    PS - świecenie marchewy pochodzi od katalizatora, ale nie żeby był uwalony, to jakaś inna usterka
    Po resecie komputera zapaliła sie po ok 150 km, ale świeci stale, już nie miga

    Więc jeśli ktoś nie zmieniał dawno kabli WN a ma kłopoty z nierówną pracą silnika, warto sprawdzić te kable bo to najtańszy sposób na tego typu kłopoty
  • Moderator Samochody
    Sten napisał:
    Byłem w dobrym warsztacie. Mechanik (...) zdejmował po jednym przewody WN.(...)
    W rzeczy samej - przy tym układzie zapłonowym to świetna metoda na... uszkodzenie cewki, a nawet ECU.