Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autoalarm, montaż Corsa B.

13 Lip 2007 11:14 6791 11
  • Poziom 13  
    Witam, kupiłem alarm Fighter Pro i na dniach będę go chciał założyć w Corsie B. Czytałem zdania niektórych na temat samodzielnego zakładania alarmu itp, ale po pierwsze zdaje sobie sprawę że Corsa nie jest naszpikowana elektroniką jak nowsze auta, po drugie zakładałem kiedyś centralny w innym aucie, zakładałem el. szyby no i teraz przyszedł czas żeby zmierzyć się z założeniem alarmu. Mam schemat podłączeń alarmu, mam rozpiskę gdzie szukać i jakie teoretycznie powinny być kolory kabli w aucie (np. od krańcówek), jednak kilka rzeczy chciałbym abyście mi wyjaśnili.

    1. dwa kabelki z centralki są wyprowadzone i opisane "Krańcówka + i -", czy mam podłączyć oba czy tylko minus, skoro np. lampka w kabinie wyzwalana jest tylko - od krańcówek ?
    2. kabelek opisany "stacyjka ACC" czyli to będzie +12V po stacyjce ?
    3. w komplecie mam przekaźnik z czterema przewodami (2 grube zielone, żółty i biały) symbol H4458 30A. Rozumiem że muszę wpiąć go rozcinając obwód który będzie blokował silnik (czy rozrusznik)? (Wykorzystam do tego dwa grube zielone przewody) Natomiast żółty od alarmu podłączyć do żółtego przy przekaźniku ? Oraz co z białym czy podłączyć zasilanie na stałe czy po stacyjce ?
    4. Jak można zablokować funkcje bezpieczne parkowanie/zatrzymanie, czytałem że należy wpiąć w obwód od krańcówek R i C, ale w jakiej kolejności i jakie mają być wartości elementów ?
    Dziękuję za odpowiedzi, postaram się także do postu dołączyć schemat podłączeń alarmu.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 28  
    Odpowiedzi na swoje pytania powinieneś znaleźć na forum. Corsa to bardzo proste do "roboty" auto. Trochę trudności będzie z przeprowadzeniem przewodów do drzwi przednich. Dla wprawionego to bułka z masłem. Jeżeli nie znajdziesz na elektrodzie zadowalających informacji, wówczas podpowiem Tobie.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    1. wykorzystaj tylko (-), a (+) należy obciąć;
    2. dobrze kombinujesz;
    3. tak jak piszesz, a biały do tego grubego na którym pojawia się zasilanie po stacyjce;
    4. muszę coś więcej na ten temat zobaczyć - może schemat
  • Poziom 13  
    Ok, dzięki za odpowiedzi, trochę jeszcze szperałem po necie i znalazłem info że np. Ford steruje (+) więc dlatego są dwa kabelki do krańcówek, czyli ja wykorzystam tylko (-). z ACC też sprawa jasna, przekaźnik zrozumiałem, co do funkcji bezpieczne zatrzymanie to dzwoniłem, do sprzedającego powiedział że mają być wartości C=47uF i R=33kOhm połączone równolegle. Poniżej załączam schemat czy aby faktycznie tak może być.
    Doczytałem także na forum że dobrze jest wstawić diody na każdy obwód od krańcówek, diodę oczywiście typu 1N4007 natomiast w rozumiem że w kierunku zaporowym w stronę krańcówki (ma przepuszczać od krańcówki do centralki)?
    A powiedzcie mi proszę jeszcze czy konieczne jest zastosowanie krańcówki z metalowym trzpieniem pod maskę, czy może być także z plastykowym? Czy jest jakaś różnica ?
    I ostatnie pytanie, bo sie waham czy podłączyć siłowniki od c.z. bezpośrednio (centralka alarmu ma taką możliwość) czy poprzez centralkę od c.z. ? Który sposób jest częściej praktykowany, lepszy ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 13  
    Jeśli krańcówki połączysz równolegle nie stosując diod to po otwarciu pokrywy silnika lub bagażnika zapalać będzie się światełko w środku samochodu.
    Siłowniki podłącz bezpośrednio do centrali alarmowej; tam masz wyjścia wysokoprądowe i nie ma potrzeby ładować kolejnego sterownika.
    Z krańcówkami to nie ma znaczenia jakie zastosujesz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Nie jest źle, alarm już zamontowany :D, w zasadzie przy montażu reszta moich wątpliwości się rozwiała, do krańcówek założyłem diody (efekt taki jak być powinien przy otwarciu np. klapy bagażnika nie zapalają się światełka w kabinie), siłowniki podłączyłem bezpośrednio (zdawałem sobie sprawę że nie będzie możliwości zamykania z kluczyka wszystkich drzwi gdyż tak właśnie mam w innym aucie, ale ta opcja akurat nie jest mi potrzebna), eliminacja bezpiecznego zatrzymania działa (zamiast mrugania awaryjek tak jak pisał kolega jest tylko krótki błysk), pozostaje tylko kwestia blokady silnika, rozumiem i wiem jak podłączyć przekaźnik tylko muszę znaleźć schemat elektryczny Corsy żeby dokładnie wiedzieć który przewód jest od zapłonu (wychodzący od stacyjki) i go rozciąć, źródła podają że czarny tylko że od stacyjki idą dwa czarne.

    Z innej beczki to to że alarm ma funkcje powiadamiania o załączeniu, czyli gdy wysiądę z auta i przez 10 sekund nie załączę alarmu to piknie 3 razy, jest to do zniesienia ale trochę denerwujące, może ktoś wie czy jest możliwość wejścia w tryb ustawień przy pomocy jakiejś kombinacji i możliwość wyłączenia tej opcji ? Szczerze wam także powiem że sprzedawca (Allegro) który go sprzedaje nie był niestety do końca szczery gdyż w opisie nie było słowa o bezpiecznym parkowaniu i przypominaniu o załączeniu, no ale cóż w sumie mój pierwszy kupiony alarm, na przyszłość będę bardziej ostrożny. Poza tym i tak muszę do niego dzwonić gdyż jeden pilot nie działa, dioda sie świeci i mimo próby zaprogramowania go zachowuje się jakby nie wysyłał żadnych sygnałów (brak reakcji). Jak myślicie czy do jego naprawy( bądź wymiany) jest potrzebne także wysyłanie centralki, czy sprzedawcy powinien wystarczyć sam pilot ?
    Dziękuje Wam także za rady i wskazówki, okazały się bardzo przydatne.
  • Moderator Samochody
    norbert.s. napisał:
    pir1 napisał:

    Siłowniki podłącz bezpośrednio do centrali alarmowej; tam masz wyjścia wysokoprądowe i nie ma potrzeby ładować kolejnego sterownika.
    Nie tak do końca, bo wtedy jest tylko sterowanie zamkiem z pilota. Brak sterowania kluczykiem z wkładki, a komuś może na tym zależeć.
    Czemu tak twierdzisz, przecież jeśli auto ma fabryczny centralny z elektrycznymi siłownikami, to wpięcie alarmu równolegle do zasilania siłownika master nie wpłynie w żaden sposób na funkcjonowanie fabrycznej centralki, jest to może nieco ryzykowne ale sterownie z wkładki czy z rygla nadal będzie działać, przecież zasilanie silnika, tak w oryginalnej centralce jak i w alarmie jest normalnie "w powietrzu", zresztą jeśli nie ma sterowania z pilota, a master to tylko drzwi kierowcy, często wcale nie ma tam siłownika tylko czujnik (np. w Golfie II).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    norbert.s. napisał:
    I tu jeszcze tak na sam koniec muszę kolegę rozczarować, w wielu samochodach na przewodach oryginalnego siłownika jest spoczynkowa masa, a w zamkach nieoryginalnych spotkałem się ostatnio ze spoczykowym plusem na przewodach siłownika, z wchodzącą w momencie zadziałania masą. Zauważyłem, że kolega stara się błysnąć wiedzą w każdej branży, ale nie zawsze to jak widać wychodzi. Pozdrawiam.

    Czyli nie może podłączyć centralki alarmu tak jak to ktoś zaproponował - równolegle z zasilaniem siłownika... musi odłączyć zasilanie siłownika master od fabrycznej centralki i przełączyć na centralkę alarmu - nadal jednak czujnik o/z pozostanie podpięty do fabryczej centralki i sterowanie z wkładki będzie działać, nie będzie działał (będzie działał na wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy) tylko fabryczny pilot, o ile jest. Nie wiem jak w Corsie ale w Astrze II nie ma w ogóle wkładki w innych drzwiach, niż drzwi kierowcy, jest to więc jedyny siłownik master.

    To jest forum dla amatorów... staram się pomagać jak mogę w każdej dziedzinie z jakiej mam jakieś pojęcie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    tzok napisał:


    To jest forum dla amatorów... staram się pomagać jak mogę w każdej dziedzinie z jakiej mam jakieś pojęcie.


    Jakieś - to za mało. Może lepiej skupić się na komputerach ? Ja o komputerach nie piszę, mimo iż mam jakieś o nich pojęcie.
    Popieram Norberta w 100%