Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana silnika w Fordzie Scorpio 96

14 Lip 2007 10:53 1558 9
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich

    Mam takie pytanie do znawców tematu.
    Mam na warsztacie Scorpio rocznik 96 z silnikiem 2.0 DOHC 8V, który jest już tak uszkodzony że trzeba go wymienić.

    I moje pytanie jest następujęce. Mam kompletny silnik 2.0 DOHC 8V ale od skorpiaka rocznik 92. Czy da radę ten silnik uruchomić w nowszym aucie na orginalnym komputerze? W sumie silniki niczym się nie różnią, poza tym że ten nowy ma dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu w głowicy?
    Czy ten czujnik ma jakiś duży wpływ na pracę silnika? Czy może można go ominąć i wstawić starszego DOHC-a?

    I jeszcze jedna prośba. Jak ktoś ma to niech mi podeśle schematy instalacji do Scorpio roczniki od 95 na error82(malpa)o2.pl

    Z góry wielkie dzięki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Czyli rozumiem że ten czujnik na wałku rozrządu nie ma wielkiego wpływu na pracę silnika.
    Tylko czy stary DOHC będzie działał na kompie od nowego? Układ zapłonowy, sterowanie wtryskami, itp zamierzam zostawić oryginalne. Jakoś się to połączy do kupy. Chodzi tylko o ten czujnik na wałku rozrządu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    ...z uwagi na brak aparatu zapłonowego w nowszym silniku, czujnik położenia wałka jest raczej niezbędny, bo pełni funkcję podobną do aparatu z rozdzielaczem zapłonu - dzięki niemu, sterownik może w odpowiednim momencie podawać impuls na cewki.
  • Poziom 43  
    Mozesz dac do nowszego silnika rozdzielacz ze starszego
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Ale kolega error pisal,ze sterownik zostaje stary wiec nowy motor i tak nie bedzie mial wtrysku na sekwencji.Stara instalacja mu na to tez nie pozwoli bo wtryski spina po2
  • Poziom 14  
    Dokładnie to chodzi mi o to że instalacja w tym samochodzie zostaje oryginalna. Chcę tylko podłączyć wszyskie kable do starszego DOHC-a. A impulsy na cewki zapłonowe sterownik bierze z czujnika pałożenia wału korbowego. Także jest chyba wykonalna podmiana silnika na starszy model. Patrzyłem jeszcze że pokrywę głowicy z czujnikiem położenia wałka rozrądu można bez problemu przełożyć do starszego silnika. A w tym nowym silniku na wałku rozrządu nic nie ma. czujnik chyba tylko daje impuls jak krzywka wałka zbliży się do niego.

    Prawdopobnie w środę będę robił ten cały manewr, także jak się uda to wszystko opiszę. Może komuś się to przyda. A narazie dziękuję za wszelki sugestie.
  • Poziom 14  
    I oto sprawa ma się tak:

    Podmiana silnika na starszy model udała się chociaż nie bez problemowo.

    Różnice mechaniczne to inne łapy w starszym silniku co z kolei doprowadziło do wyrzucenia układu dopalania spalin (trochę więcej truje środowisko). Kolejny problem powstał przy zmianie pokrywy głowicy - inne smarowanie wałków rozrządu, ale wystarczyło obciąć trochę jedną rurkę smarującą tak aby nie przeszkadzała czujnikowi nad wałkiem.

    Wszystkie wtyczki pasują (poza tymi od wtrysków które trzeba było zaadoptować ze starszego modelu)

    No i po kilku godzinach pracy nadeszła ta chwila. I udało się. Silnik chodzi równo, płynnie wkręca się na obroty.

    Czyli jednak się opłacało (zaoszczędziliśmy w ten sposób ponad 1000zł).

    I jeszcze jedna rzecz. Czujnik na wałku rozrządu dalej nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny. Po odłączeniu nic się nie zmienia.

    Temat uważam za zamknięty.

    Pozdrawiam.