Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilka pytań o mikrokontroler i programator

VilQu 16 Lip 2007 01:07 1701 2
  • #1 16 Lip 2007 01:07
    VilQu
    Poziom 2  

Jestem narazie zielony w mikrokontrolerach i pytań kilka mam. A więc:
    -Jaki mikrokontroler najlepiej kupić? (żeby można było go programować bascomem AVR, żeby miał wbudowany oscylator, więcej niż 4KB pamięci,żebym mógł do niego alfanumeryczny wyświetlacz podłączyć i żeby po podłączeniu tego wyświetlacza zostało mi kilka wyjść tego mikrokontrolera)
    -Jaki kupić programator? (żeby pasował do bascomu AVR i żeby nie był za drogi)
    -Czy od programatora isp kable podłącza się bezpośrednio do wyjśc mikrokontrolera (programator isp--->mikrokontroler), czy trzeba jakieś dodatkowe bebechy dolutowywać (programator isp-->bebechy--->mikrokontroler)??
    -Czy jak jest w mikrokontrolerze wbudowany wewnętrzny oscylator to nie muszę dolutowywać kwarcu?
    Wiem że niektóre z tych pytań były banalne ale musiałem się na 100% upewnić że wszystko mi będzie działało :D
    I jeżeli macie jakieś Ebooki albo znacie jakieś strony z kursami programowania w bascomie to było by fajnie gdyby ktoś z was zapodał jakieś linki tutaj albo do mnie na mejla wilkudog(malpa)neostrada.pl

• Pomocny post
    #2 16 Lip 2007 02:19
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników

Ponieważ jesteś zielony w temacie, to zacznij od książki w ZIELONEJ okładce, podanej na końcu :))) wyjaśni ci wszystko od początku.

-Jaki mikrokontroler najlepiej kupić?

Taki jaki jest potrzebny do konkretnego projektu. :))))

(żeby można było go programować bascomem AVR, żeby miał wbudowany oscylator, więcej niż 4KB pamięci,żebym mógł do niego alfanumeryczny wyświetlacz podłączyć i żeby po podłączeniu tego wyświetlacza zostało mi kilka wyjść tego mikrokontrolera)