Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spalanie stukowe, VR6 2.8 AAA, LPG, swiece Beru

16 Lip 2007 14:45 5736 5
  • Poziom 12  
    jakis miesiac temu wymienilem przeplywomierz.
    moj stary pomimo tego, ze nie byl mechanicznie uszkodzony to jednak wykazywal bledy na komputerze.
    poniewaz trafila mi sie okazja, wiec wymienilem w ASO swoj stary przeplywomierz na nowy fabrycznie i oryginalny VW za 300zl.
    autko odzylo.
    poniewaz musialem wymienic swiece tak wiec kupilem oryginalne Beru platynowe wg katalogu.
    po zalozeniu okazalo sie, ze gora obrotow nagle przerywa, nie chce jezdzic i jakis taki slabszy sie zrobil.
    tak wiec zakupilem sobie swiece Beru UXF79, poniewaz wczesniej na nich jezdzilem i bylo OK.
    w miedzy czasie wyczyscilem przepustnice, zrobilem jej adaptacje i ...
    i sie zaczyna. powyzej 3000-3500obr/min silnik traci moc i slychac charakterystyczny dzwiek dla spalania stukowego (detonacyjnego).
    podlaczylem sobie VAG-COMa i przejechalem sie z logowaniem.
    okazalo sie, ze zaplon powyzej tych obrotow jest znacznie opozniany/przyspieszany, teraz juz nie pamietam. ale sa to wartosci 4-9st, czyli wg mnie nie malo.
    myslalem, ze to moze panewki, ale to sie dzieje tylko powyzej 3tys obr, ponizej autko nawet jest w miare dynamiczne.

    moje pytanie jest takie, czy moze miec znaczenie temperatura swiecy ? moze powinienem zalozyc UXF59 ?
    w czym tu tkwi problem ?

    moje auto:
    VW Passat 2.8 VR6 AAA
    rocznik 1996, motronic 3.8.1
    LPG KME Diego, wtryski Matrix
  • Poziom 14  
    Najprawdopodobniej padła cewka zapłonowa, miałem to samo wymieniłem świece, przepływomierz, kable. Cewki w tych passatach psują się bardzo często. Można kupić używaną - od 200 do 400zł ale osatnia pochodziła mi pół roku. Kupiłem nową około - 650zł i autko chodzi idealnie. Vag nic nie pokazywał a podobno powinien, pokazywał regulacje przepustnicy , sodę lamda, podgrzeawnie sondy lambda po wymianie cewki i wykasowaniu błędów wsio ok. Błędów brak.
  • Poziom 12  
    nie wiem czy to prawda, ale doszly mnie sluchy ze moduly zaplonowe w vr6 wymienia sie co 2-3 wymiane swiec. troche mnie to zdziwilo, ale kolega tak mial wpisywane w ksiazce serwisowej jak auto w niemczech jezdzilo.

    darekWoj Ty masz modul zaplonowy czy aparat ?
  • Poziom 14  
    Wymieniłem cewke o nr katalogowym 021905106. Był to sharan 2.8 silnik AAA, 1999 rok. W twoim passacie jest taka sama.
  • Poziom 12  
    darekWoj napisał:
    Wymieniłem cewke o nr katalogowym 021905106. Był to sharan 2.8 silnik AAA, 1999 rok. W twoim passacie jest taka sama.

    teraz juz wiem, ze taka sama. bede musial to obczaic, moze pozycze sobie od kogos i sprawdze.

    w kazdym badz razie dzieki za podpowiedz.
    myslalem, ze to modul, ale musze to dokladnie sprawdzic, bo wydac 600zl to nie problem :)
  • Poziom 1  
    witam bardzo prosze o pomoc kupiłem passata vr6 i ma bardzo mało mocy jak na swoją moc to jest słaby od czego zaczac sprawdzanie od 140 w góre to już ani nie mówie bardzo prosze o pomoc