Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm + Turbo Timer = Problem

Bobson07 18 Jul 2007 22:49 1983 2
Relpol
  • #1
    Bobson07
    Level 2  
    Mam pewien problem z podlaczeniem funkcji alarmu.

    Auto to Nissan 200SX S13 z 1990 roku.

    Alarm: Seo Concerto - schemat podlaczenia
    TT: Exus PT04 - schemat podlaczenia

    Przewod niebieski ma wlaczac obwód podtrzymywania zaplonu w momencie gdy alarm jest wlaczony i powinno na nim byc napiecie 12 V po wylaczeniu kluczyka ze stacyjki. Nie podlaczylem tego przewodu poniewaz moj alarm ciagle utrzymuje obwod odciecia zaplonu wlaczonym, nawet gdy jest uzbrojony. Obwod ten wylacza sie dopiero gdy alarm zaczyna wyc. Natomiast przewod fioletowy podlaczam to kabla idacego od alarmu do stacyjki ( omijajac stacyjke ). Reszta jest podlaczona zgodnie ze schematem. Po takim podlaczeniu TT dziala po wyjeciu kluczyka ( silnik chodzi tyle ile trzeba ), natomiast nie moge wlaczyc alarmu poniewaz na kablu idacym od TT do alarmu (wg schematu fioletowy - u mnie czerwony ) ciagle jest napiecie 12 V.

    Co robie zle? Czemu alarm nie chce sie wlaczac?
  • Relpol
  • #2
    pablojablo
    Level 13  
    Witam
    Mam u siebie zamontowane w samochodzie również zamontowane PT-04 firmy Exus i nie mam z nim żadnych problemów.
    Na przewodzie niebieskim w czasie pracy pro-turbo ma być podawana masa.
    Przewód niebieski służy do zablokowanie przewodu blokady zapłonu.W alarmie jest przewód odpowiedzialny zazwyczaj za odcięcie zapłonu i ten przewód rozwieramy za pomocą przekaźnika.Do sterowania tego przekaźnika służy przewód niebieski który w czasie pracy pro-turbo podaje masę.
    Na schemacie alarmu Seo jest obwód rozrusznika. Będziesz musiał troszkę przerobić alarm. Alarm seo ma blokadę zapłonu wewnątrz centralki i tu będzie problem. Zapewne w czasie rozbrojenia alarmu obwód jest zamknięty a gdy uzbrajamy alarm obwód nam rozwiera. Sprawdź czy tak jest czy blokada zapłonu włącza się po przekręceniu stacyjki.
    Będzie trzeba pokombinować z tym zablokowaniem blokady.
    Na przewodzie czerwonym w czasie pracy pro-turbo nie ma być żadnego napięcia. W czasie gdy pro-turo nie chodzi przewód czerwony ma się zachowywać tak jak stacyjka , tzn jeżeli stacyjka włączona na czerwonym jest +12v, jeżeli wyłączona nie ma na czerwonym napięcia.
    Jeżeli u ciebie jest cały czas napięcie na tym przewodzie to prawdopodobnie TT jest uszkodzony i w takim wypadku proponuje go reklamować.
  • #3
    Bobson07
    Level 2  
    TT byl faktycznie uszkodzony. Po dostaniu nowego egzemplarza problem pozostal ten sam. Blokada zaplonu jaka oferuje nam alarm ( seo concerto ) jest wlaczana tylko wtedy gdy alarm wyje oraz musi byc napiecie na kablu idacym do stacyjki. Natomiast TT podaje to napiecie tylko przez pare sekund ( nie wiem czy tak jest prawidlowo ), pozniej blokada sie znowu wylacza. Jest jakas mozliwosc przerobienia lub zaprogramowania alarmu aby wlaczal blokade zaplonu odrazu po jego uzbrojeniu?Probowalem juz to obejsc ale nie udalo mi sie.