Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator,co to za przypadek?

02 Wrz 2002 22:07 4630 14
  • Poziom 16  
    Alternator z Fiata CC, lampka zachowuje się jak na dyskotece, po przekręceniu kluczyka są trzy stany- czasem swieci prawidłowo, czasem jest ciemność, a niekiedy świeci połową mocy, dodam ze obwód do lampki jest sprawdzony. Po zapaleniu silnika nastepne niespodzianki z lampką na wysokich obrotach czasem zgasnie i jest spokój az na niskich obrotach pochodzi 30s i znowu się zapala, prostownik przemierzyłem kazdą diode z osobna wszystko OK, podejrzewam regulator napięcia, koszt 47zł szkoda gdyby było coś innego i kasa poszła na darmo, poradzcie coś, co to moze być? Pozdrawiam Autorol 0X
  • Poziom 14  
    A ja stawiam na diody! Bo skąd może akurat miałes niefart i podczas pomiaru diody miernikiem była ok. Jak dostanie prądu, to następuje przerwa, lub przebicie. W moim telewizorze impulsowa w zasilaczu też była w porzo, a jak sie włączyło zasilacz, to kurz Szedł. Po wymianie na nową jest ok. Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Diody mogą robić w jajo bo problemy się nasilają po jakimś czasie po nagrzaniu silnika ale mostek tak jest zrobiony ze cały do wymiany :cry: co do napięcia to jak jest zimny to jest OK- 14,5V pod obciązeniem na niskich i wysokich obrotach, ale po czasie zaczyna manewry i nie ładuje na niskich 12V na wysokich troche tam podchodzi do13V . 0X
  • Poziom 19  
    witam..mialem podobny problem i przyczyna byly szczotki ktore sie zawieszaly.wymien szczotki i sprawdz co sie bendzie dzialo..pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Szczotki wymienione zaraz na początku, analizowałem schemat elektryczny alternatora i wywnioskowałem ze lampka kontrolna ładowania niema prawa świecić połową mocy gdy silnik nie kręci się, w takim przypadku wina lezy w regulatorze napięcia 0X
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podstaw regulator napięcia np: f-y HUCO koszt = 30PLN.
    Po jego małej przeróbce w P206 bez awarii 3 lata.
  • Poziom 16  
    Właśnie tak zrobiłem, na razie jest OK, to jednak był regulator, działał ale nieprawidlowo, lampka kontrolna niema prawa świecić połową mocy gdy silnik nie kręci się regulator zwiera do masy i na zarówce musi być napięcie równe napięciu akumulatora, inna sprawa gdy alternator jest na obrotach.
    Dzięki za zainteresowanie
    Pozdrawiam Autorol 0X
  • Poziom 26  
    może nieświecić też gdy poprostu złącze do lampki sie luzuje,
    albo gdy np. szczotki sie zawieszaja. U mnie tak bylo.

    Prad przez regulator płynie pobierany z akumulatora via lampka - ale
    dalej przez szczotki, komutator i wirnik. Jak szczotki nie kontaktuja...

    A swoja droga tu kupilem szczotkotrzymacz z regulatorem do citroena
    za 35 albo 45 zl. Sam regulator zewnetrzny kosztuje 20 zl.
  • Poziom 21  
    miałem podobne przypadki i czasami warto przed kupieniem reg sprawdzic wirnik
  • Poziom 14  
    Sprawdź wirnik a w szczególności pierścienie czy nie są wytarte do tekstolitu.
  • Poziom 11  
    sprawdz podłaczenie masy przeczyść styki.
  • Poziom 13  
    Dość często podstawiam regulator od pryszcza (F126p), do sprawdzenia.
  • Poziom 16  
    Tak tez zrobiłem, regurator był częściowo dobry bo działał, tylko jak mu coś nie spasowało to głupiałjak w opisie, dlatego miałem wątpliwości cz to jego wina, podmieniłem od 126p i jest OK juz 10 miechów. Jeczcze jedno na wolnych obrotach delikatnie błyska mi podświetlanie radia i swiatła czy to normalny obiaw??? 0X