Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W202 Mercedes C220 CDI obwód lampki klocków

19 Lip 2007 16:51 5178 14

  • Poziom 17  
    Po mocniejszym hamowaniu się mi zapala. Wiem, że klocki są oki. Znając życie w mecedesie na tym obwodzie może być wszystko. Może ktoś wie co jeszcze?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    A poziom płynu hamulcowego ok?

  • Poziom 17  
    Też dobry. Coś mi mówi, że może analizuje ten płyn i ilościowo i jakościowo, ale tylko domniemuję. Więc pytam.
  • Spec od Mercedesów
    To może dla pełnej jasności opisz tą lampkę.

  • Poziom 17  
    Opis lampki: wokół okręgu po obu stronach pionowej osi symetrii rozmieszczone symetrycznie wycinki koła o większej średnicy. Ślad tychże widoczny linią przerywaną. Sama lampka koloru pomarańczowego umieszczona w prawej dolnej części zespołu wskaźników.
    Dziękuję.
  • Spec od Mercedesów
    autkom napisał:
    Też dobry. Coś mi mówi, że może analizuje ten płyn i ilościowo i jakościowo, ale tylko domniemuję. Więc pytam.


    Od płynu jest inna lampka. A próbowałeś odpinać czujniki po kolei.
    Jeżeli zapala się przy hamowaniu - to ma to związek z ruchem klocka w zacisku i jego dociskaniem do tarczy. W tym aucie nie jest analizowana jakość płynu. Lampka rozszyfrowana bęzbłędnie - wolę się jednak spytać. Dla niektórych (bez obrazy) światła "drogowe" to są światła mijania, a człowiek klepie przez ileś tam postów odpowiedzi w zupełnie błędnym kierunku...:|

  • Poziom 17  
    To mi dałeś do myślenia. Czy małe bicie tarczy ma , lub też może mieć wpyw na zadziałanie lampki?
    Proszę mi wybaczyć indolencję, ale to mój pierwszy kontakt z mercedesem. To zupełnie inny samochód niż reszta. W sumie mógłbym zrobić sekcję tych hamulców nim zadam post, ale kolega Gerri jest miły i uczynny i fajnie podpowiada, więc korzystam.
  • Poziom 13  
    Jeżeli klocki są oki to pewnie przetarła się lub jest uszkodzona warstwa izolująca czujnika przy którymś z klocków. Ten czujnik to najzwyklejszy kabelek zalany plastikiem, który po przetarciu (gdy klocek dobija do końca) zwiera do masy i zapala się wtedy ta lampka.

  • Poziom 17  
    Cezary, no nic się nie przetarło. Też chciałbym.
    Na spokojnie to sobie zobaczę we wtorek. Dam znać jak to działa i jak coś znajdę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A to na pewno jest kontrolka od klocków? A nie od ABSu? Bo "koło zębate" to zazwyczaj właśnie symbol ABS. I kontrolki zgłaszające nieprawidłowości w systemie są koloru pomarańczowego/żółtego, bo nie dyskwalifikują auta z jazdy. Natomiast wszystkie kontrolki związane bezpośrednio z układem hamulcowym są koloru czerwonego.

  • Poziom 17  
    Kolego Błażej, proszę mi wierzyć, że do ABSu jest inna kontrolka.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przyznam, że przeczytałem opis kontrolki jeszcze raz, i jeszcze, i udało mi sie ją zwizualizować. I faktycznie, to jest kontrolka okładzin, a nie ABSu jak sugerowałem.
  • Moderator Samochody
    Jedyny system kontroli okładzin jaki widziałem to FIATowski - w nim w klocku jest metalowy element, który po starciu klocka poniżej pewnej grubości w czasie hamowania dotyka do tarczy i zamyka do masy obwód kontrolki.
  • Poziom 13  
    Pewnie masz progi jak w stodole .Więc zdejmij koło potem klocki z czujnikami i bedziesz wszystko wiedział.