Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przetwornica HV - sposób na zwiększenie mocy trafo.

19 Lip 2007 19:17 1553 5
  • Poziom 11  
    Mam takie pytanie. Czy nawijając więcej zwojów uzwojenia pierwotnego przetwornicy na dwóch 2N3055 (wiem, że będę też musiał proporcjonalnie zwiększyć ilość zwojów sterujących bramkami) zwiększę jego moc? Nie znam się za bardzo na transformatorach, ale jeśli zmniejszę ilość wydzielanego ciepła Joule'a-Lenza poprzez zwiększenie oporu, a więc dozwojenie transformatora, więcej energii zostanie przekazane na wtórne. Czy moje rozważanie jest słuszne?

Wiem, niesie to ze sobą zmianę napięcia (na mniejsze) oraz natężenia prądu (na większe) w uzwojeniu wtórnym.
  • AdexAdex
  • Poziom 1  
  • AdexAdex
  • Poziom 11  
    No dobrze, a jeśli zmniejszę indukcyjność zmniejszając gęstość nawinięcia tych 10 zwojów? A może wziąć inny drut na uzwojenie (grubszy/cieńszy a może lice? który lepszy?). Mam też inne trafo, większy rdzeń, większe uzwojenie wtórne, ma też większą moc?
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 11  
    Powiem tylko, że mnie uczyli, iż indukcyjność zależy także od gęstości nawinięcia, czyli ilości zwojów na długość. Stosując 10 zwojów dla cewki o długości 1cm ma się większą indukcyjność, niż dla cewki z 10 zwojami na 5 cm. Po prostu chodziło mi o to, że uzwojenie rozciągnę na rdzeniu.

Dość grubą lice z drutu emaliowanego gdzieś miałem z cewek do sterowania z kineskopu, jest tam chyba ze 6 cienkich drutów w wiązce.

Dzięki za wszelką pomoc.
  • Poziom 18  
    Stan Borys napisał:
    Powiem tylko, że mnie uczyli, iż indukcyjność zależy także od gęstości nawinięcia, czyli ilości zwojów na długość. Stosując 10 zwojów dla cewki o długości 1cm ma się większą indukcyjność, niż dla cewki z 10 zwojami na 5 cm. Po prostu chodziło mi o to, że uzwojenie rozciągnę na rdzeniu.