Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centralka zamka ASTRA F - gdzie domykanie szyb i bagażnik?

20 Lip 2007 23:19 5683 14
  • Poziom 10  
    Bede instalował pilotowy sterownik centralnego zamka w Astrze F (z fabrycznym zamkiem el. i elektr szybami) bede instalowal według opisu na http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/zdalne/zdalne.html jednka chciałbym dodatkowo podłaczyć sterownik do strowania bagażnikiem i el. szybami (domykanie) Czy może ktoś powiedzieć jakie koloty kabli w wiązkach w lewym słupku sterują szybami i bagażnikiem?? Gdzie mam sie wpiąć ze sterowaniem centralki?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    Astra F nie ma funkcji domykania szyb.
    O co chodzi z bagażnikiem?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    chodzi mi gdzie mam sie podpiąc w instalacji astry na otwieranie z pilota samego Bagażnika (impulsk 1sek.), A co do domykania szyb, to jak ma fabrycznie wmontowane szybki el. i ja w sterowniku mam wyjście domykania el. szyb (impuls 30 sek - MASA) to czemu nie można?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Można. Wszystko można ale jest jedno ale, bo astra F nie ma sterownika funkcji komfort. Jak dołożysz taki sterownik, to wtedy można. A wpina się go bezpośrednio w obwody silników.
    A bagażnik w oplu jest otwierany poprzez naciśnięcie przycisku na klapie. Gdyby był poprzez linkę, to nie ma najmniejszego problemu, a tak musisz pokombinować i montować siłownik (najlepiej specjalizowany) w klapie i przeciągnąć do niego przewody. Bo nie słyszałem o astrze z seryjnym elektrycznym otwieraniem bagażnika. Czy ten sterownik ma wyjście wysokoprądowe, czy niskoprądowe do siłownika klapy?
  • Poziom 32  
    Ło Matko i Córko!!!
    Jak ci piszę, że nie ma domykania szyb w Astrze F to możesz mi wierzyć, bo parę lat się w to bawię i taką Astrę robię z pamięci. Nie ma funkcji Comfort i nic ci impuls 30 sekundowy nie da.
    Otwierania bagażnika bez dodatkowego przekaźnika też nie zrobisz.
    Jak widzisz, nie jest to takie proste, jak na allegro piszą...
  • Poziom 10  
    ok wielkie dzieki? juz wiecej o nic nie pytam ;) pozdrawiam.
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    W niektórych astrach f można zrealizować domykanie szyb, przełączniki szyb nie sterują bezpośrednio silnikami dają tylko impulsy masowe. Wystarczy spiąć brązowo czerwony ze sterowania z wkładki z sygnałami z wyłączników oczywiście przez diody.
  • Poziom 32  
    Tylko, że Astra F nawet z szybami realizowanymi przez sterownik, ma zamykanie z guziora plusem i trzeba dawać przekaźnik. Co ciekawe, wystarczy tylko impuls jednosekundowy.
  • Poziom 10  
    Spoko, tylko czy możecie wytłumaczyć mo to na "chłopski rozum" nie jestem elektronkiem co prawda coś tam wiem, ale może potrafilibyście to jaśniej wytłumaczyć? Co gdzie i z czym :) Centralka zamka jest oryginalna, dołożyłem tylko sterowanie z pilota i mam tam wyjście z imulsem 30 sek MASA (domykanie). Co proponujecie z tym zrobić?
  • Moderator Samochody
    Jeśli nie ma funkcji domykania szyb przez przytrzymanie kluczyka w pozycji "zamknij", to tak jak napisano - dodatkowe przekaźniki i wpięcie się bezpośrednio w zasilanie silnika od szyb (przekaźnik odłącza zasilanie silnika od oryginalnego sterownika i podaje zasilanie o odpowiedniej polaryzacji bezpośrednio na silnik). Najbezpieczniej zrobić to na podwójnych przekaźnikach przełączonych (po jednym na każdą szybę) - w pozycji N.C. silnik jest podłączony pod oryginalny sterownik a w pozycji N.O. pod zasilanie, sterownik alarmu steruje cewkami przekaźników. N.C. to styki normalnie zwarte a N.O. to normalnie rozwarte (zwierane po zasileniu cewki). Pomyłka może Cię kosztować wymianę sterownika szyb... może więc warto pojechać z tym do speca od alarmów, ew. elektryka smochodowego.

    Nie zapomnij o bezpiecznikach na zasilaniu.
  • Poziom 32  
    I znowu kolego TZOK wcinasz się w temat nie mając dostatecznej wiedzy. Przecież wyraźnie jest napisane, że alarm podaje 30 sekundowy impuls na domykanie szyb!!! Czy ty wiesz co się stanie jak podasz tak długi impuls na silnik szyb?!

    Zastanów się troszkę zanim coś napiszesz, bo potem będą pretensje, że spalił się Opel i pół garażu razem z nim (raz już tak było!)
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No i koledze tzokowi udało się opisać podłączenie części wykonawczej modułu domykania szyb. Ale nie wspomniał niestety o zabezpieczeniach... Zamknięcie całkowicie otwartej szyby trwa około 8 - 10 sekund. A nie zawsze się jeździ z całkowicie otwartymi szybami... Czyli czas domykania się skraca. Ale weźmy nawet to 10 sekund. Pozostaje jeszcze 20 sekund z 30 sekundowego sygnału domykania, jaki podaje ten sterownik. Czyli przez 20 sekund silniki chodzą unieruchomione na zwarciu... I teraz należało by się modlić, by zadziałały termiki na silnikach, lub bezpiecznik... Bo w przeciwnym razie zadziała kolejne zabezpieczenie, ale do jego wyłączenia faktycznie potrzebna jest straż pożarna...
    W oplu można probować realizować domknięcie szyby poprzez podanie krótkiego impulsu na wyjście wyłącznika szyby, ale tylko wtedy, kiedy auto posiada funkcję pełnego otwarcia/zamknięcia szyby w momencie przytrzymania przycisku (podanie impulsu na wyjście domykające szyby ma zasymulować naciśnięcie przycisku i nakazanie układowi pełne domknięcie szyby). Ale bywa tak, ze takie domkniecie działa tylko na szybę kierowcy...
    Czyli pozostaje dołożenie modułu domykania. I faktycznie są to przekaźniki niemal jak z opisu kolegi tzoka, tyle tylko, że posiadają dodatkowo wbudowane zabezpieczenia przeciążeniowe i logikę sterowania.
  • Moderator Samochody
    Powiem szczerze, Błażej prosił mnie żebym najpierw używał wyszukiwarki i podawał linki do pomocnych tematów - starałem się, ale na "astra f domykanie szyb" nie ma żadnych konkretnych rad, więc może jednak ktoś zechciał by przygotować jakiś łopatologoiczny opis tego zagadnienia? Jedyne co znalazłem, to te tematy:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=781471
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=773402
    Tu coś tam jest, ale bardzo nieprecyzyjnie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=752841

    Przyciski od sterowania szybami w Astrze nie działają po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, choć warto sprawdzić, czy odcinane są tylko przyciski czy również zasilanie sterownika.

    Swoją drogą, nie sądziłem, że praca tych silników na zablokowanej szybie jest taka niebezpieczna, w Puncie na szybie pasażera nie ma żadnej elektroniki i jak długo jest wciśnięty przycisk tak długo chodzi silnik, a że ta szyba mi się czasem zacina to parę razy naprawdę długo trzymałem go wciśnięty.
  • Poziom 16  
    Podam Ci pewien pomysł, który kiedyś uskuteczniłem gdy miałem podobny problem, Mianowicie: Może warto się skupić nie na bezpośrednim sterowaniu silnikami, a właśnie impulsami z klawiszy do modułu sterownika szyb. Jak zapewne zauważyłeś moduł działa tylko po stacyjce, a więc co za problem wyszukać przewód sterujący moduł ze stacyjki i podać w niego zasilanie tylko na okres dociągania szyb (ważne aby podać zasilanie tylko w stronę modułu, a nie reszty samochodu) Wymaga to co prawda zastosowania dwóch dodatkowych przekaźników i kilku diód, ale jak się komuś chcę i opłaci, to znajdzie się i rozwiazanie.