Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

a3 problem z sondą po czyszczeniu przepustnicy

hugoo2 22 Jul 2007 18:57 6442 9
  • #1
    hugoo2
    Level 12  
    witam.
    Wczesniej obroty delikatnie falowaly wiec pomyslalem, że przeczyszcze przepustnice (a3 1.6 AKL) i tak tez zrobilem po zamontowaniu zrobilem adaptacje vag-iem i obroty teraz faluja jeszcze bardziej i pojawia sie błąd sondy ''00537- Lambda (oxygen sensor) 18-00 Upper Limit'' i czasami błąd ''00533 Idle Speed Regulation 19-00 Lower limit'' silnik pracuje jakby miał nie chodził na wszystkie cylindry.

    Proszę o szybka i fachową pomoc!

    Z gory Dzieki

    Dodano po 1 [minuty]:

    z sondą już się uporalem zostal tylko problem z ''00533 Idle Speed Regulation 19-00 Lower limit''

    Dodano po 1 [minuty]:

    ponowilem temat bo tamten został zablokowany
  • #2
    firdy
    Level 21  
    Witam.
    Mam taki sam problem lecz troszkę mi sie udało ponaprawiać. Sprawdź czy nie idzie lewe powietrze za przepustnicą oraz ładowanie aku czy jest dobre. podejrzewam ze jest w tym autku sterownik SIRIUS.
    Pozdrawiam
  • #3
    hugoo2
    Level 12  
    tak jest sirius, ładowanie ok bez zmian przed czyszczeniem i po, przepustnice oglądałem z każdej stony no i wszystko jest ok, pojezdże do piatku tak a w piątek wykasuje błędy no i zobacze. Błędu sondy juz niema, przyczyną był nie podłączony mały wężyk w tą gumę co łączy przepustnice z przepływomierzem.

    Pozadrawiam
  • #4
    kamyczek
    Level 38  
    Podczas czyszczenia zapewne wymyłeś benzyną całą przepustnice i zalałeś potencjometr od regulacji położenia przepustnicy i sie uszkodził chyba ze był już wadliwy teraz masz przepustnice do wymiany .
  • #5
    wojtekryba
    Level 32  
    firdy wrote:
    podejrzewam ze jest w tym autku sterownik SIRIUS.


    a ja zawsze myślałem że to SIMOS (myliłem sie?)
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    hugoo2
    Level 12  
    kamyczek wrote:
    Podczas czyszczenia zapewne wymyłeś benzyną całą przepustnice i zalałeś potencjometr od regulacji położenia przepustnicy i sie uszkodził chyba ze był już wadliwy teraz masz przepustnice do wymiany .




    Tak czysciłem benzyną, ale robiłem to bardzo delikatnie (nie utopiłem całej przepustnicy) no i podczas adaptacji wyraznie ją słychać jak chodzi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    elektrit wrote:
    Masz problem z przeciekiem powietrza.
    Tyle.


    Możesz sprecyzować swoją wypowiedź. Ja nie dopatrzyłem się żadnego przecieku. Rura od przeplywomierza do przepustnicy jest nowa kupiłem ja jakieś dwa miesiace temu w serwisie. Wszystko jest podłączone.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Śruby ktorymi jest przykrecona przepustnica są trzy jednakowej długości a jedna jest dłuższa, może mi ktoś powiedziec gdzie jest miejsce tej dłuższej (może jest na miejscu krótszej i nie dociąga dobrze przepustnicy) Jak wykrecałem ją to nie zwróciłem uwagi na to dopiero jak ją montowałem z powrotem to zauważyłem, dodam tylko, że jest teraz wkrecona na dole od strony sciany grodziowej.
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    elektrit wrote:
    Masz problem z przeciekiem powietrza.
    Tyle.

    ja w podobnym silniku bo 1.8ADR znalałem raz przeciek przez pękniętą rurkę od odmy
  • #9
    kamyczek
    Level 38  
    Potencjometr wyciera sie podczas eksploatacji i zaczynaja sie robić miejsca w których suwak nie styka sie dobrze ze ścieżką. W trakcie kiedy robisz adaptację sterownik otrzymuje nieprawidłowe wskazania i nie może dokonać kalibracji mozliwe jest że poprzednio kiedy była czyszczona przepustnica wszystko było jeszcze ok a falujące obroty były znakiem uszkodzonego potencjometru. Benzyna czesto wpływa przez ośkę od strony plasikowej puszki z gniazdem. Efekt jest taki że należy kupić nową przepustnice.
  • #10
    hugoo2
    Level 12  
    a można ją rozebrać i sprawdzic ten potencjometr??

    Dodano po 8 [minuty]:

    jak wejde w vag-a, '' silnik'' dalej ''bloki pomiarowe'' dalej ''idź'' kanał 000 to chyba ósme okienko (nie pamiętam dokładnie) wskazuje nam położenie przepustnicy tak (wartosc 007)?? (jak wcisne pedał to ta wartość rośnie) i teraz jak silnik jest wyłączony, nie dotykam pedału gazu to wartość ta sie wacha miedzy 007 a 008. Czy to objaw uszkodzonego potencjometru??