Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson pali moduły

maciasgta 22 Lip 2007 21:40 4061 15
  • #1 22 Lip 2007 21:40
    maciasgta
    Poziom 1  

    Witam
    Posiadam simsona elektronic 12 V . Gdy jechałem nagle zgasł, okazało się że iskra jest ale nie pali, sprawdzałem gaźnik jest OK. więc założyłem moduł kumpla odpalił , pojechał po swoj zapasowy , simson odpalił na tym zapasowanym zdąrzyłem go skręcić do kupy i już nie odpalił.. Na moim starym module iskra jest. Mój staary moduł chodzi u kolegi na simsonie ale nie chodzi u mnie. Teraz jego moduł na którym jeżdził załozylem o do mnie odpalił z 1 kopa, pochodził z10 sekund i zgasł - brak iskry . Więc 2 moduły kolegi poszły się pieścić - oddałem koledze mój moduł chodzi u niego . Więc dałem mu go zeby miał na czym jeżdzić. Ja zamówiłem nowy moduł ale co radzicie sprawdzić? Bardzo jest to ciekawa awaria.

    oo zapomiałbym . Simson gdy wyczyściłem mu świece odpalił przejechałem 30 kilometrów i zgasł i od tej pory nic na tym moim module. Ma chęc zapalić ale nie pali.

  • #2 23 Lip 2007 00:00
    sigi
    Spec od samochodów

    Cewka albo panewka...

    Pozdrawiam.

  • #3 25 Lip 2007 17:45
    motomis
    Poziom 15  

    Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?

  • #4 25 Lip 2007 18:52
    insttech1
    Poziom 1  

    Dokładnie tak. wszystko jest podłączone

  • #5 25 Lip 2007 19:09
    matroxi
    Poziom 14  

    Wymień cewkę w.n., mimo że daje iskrę ma przebicie.
    Nie wiem czy masz kondensator filtrujący w tym module (lub koło cewki) jeżeli go masz to też wymień

  • #6 25 Lip 2007 19:11
    motomis
    Poziom 15  

    Przypadek jak piszesz jest ciekawy,ale robi sie kosztowny,zobacz zapewne sprawdzałeś to nie raz czy magneto nie trze o rezystor,kostke.Wskazywałoby to na cewke w iskrowniku,ale łatwo pisać jesli sie ma inną na zamiane,a co radzić nie wiem kupić,po pierwsze to kosztuje po drugie jakość polskich cewek jest wątpliwa.Cześć.

  • #7 27 Lip 2007 21:07
    matroxi
    Poziom 14  

    Najlepsze cewki są od starych polonezów i fiatów. Cena na szrocie 10-20zł dodatkową zaletą jej jest to że jest olejowa i dzięki temu sama się regeneruje. Używałem cewek od Syrenki, MZ, Jawy i najlepsze okazały się te od Poldasów. Ostatnio na allegro widziałem taką nówkę za 20zł

  • #8 27 Lip 2007 22:23
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ehhhhh.....
    a od simsona to co, wodą jest zalana? z tego co mi wiadomo to też olejem (chyba że teraz są azotem chłodzone)
    jaka syrenka jaki fiat kiedy tutaj mowa o elektroniku, a nawet gdyby mowa była o przerywaczowym to różnica w rezystancji cewki simsonowskiej a tej od np. syreny jest dosyć duża
    przeczytaj 12pkt. regulaminu

  • #9 03 Sie 2007 21:36
    matroxi
    Poziom 14  

    goldwinger napisał:
    ehhhhh.....
    a od simsona to co, wodą jest zalana? z tego co mi wiadomo to też olejem (chyba że teraz są azotem chłodzone)
    jaka syrenka jaki fiat kiedy tutaj mowa o elektroniku, a nawet gdyby mowa była o przerywaczowym to różnica w rezystancji cewki simsonowskiej a tej od np. syreny jest dosyć duża
    przeczytaj 12pkt. regulaminu


    Człowieku ty masz w ogóle pojęcie o elektryce-elektronice? zastanów sie co piszesz. Punkt 12 regulaminu się ciebie tyczy.
    1. Poinformuje cię jako nieuka że istnieją dwa rodzaje standardowych cewek w.n. suche i olejowe, suche dzielą się na zalane żywicą lub inna substancją stałą i na te bez żadnej zalewy. I w simsonach są suche cewki (przynajmniej ja taką miałem).
    2. Cewka od Syreny w przeciwieństwie do tego co piszesz jest mała a nie duża, duża jest od poldasa.
    3. W polonezie zapłon był elektroniczny i cewka też była tzw. elektroniczna i pasuje do simsona jak "ulał"(':D') - kolejna twoja gafa (':D')
    4. cewka elektroniczna różni się od zwykłej rezystancją, elektroniczna ma dużą rezystancję a zwykła małą. Tą z małą rezystancją stosuje się w klasycznych zapłonach i vice versa- ale to zgadza się w samochodach w motorach i w Syrenkach tak do końca nie jest, tzn. że stosuje się również cewki wysokoomowe do zapłonów z przerywaczem. Nie zaleca się stosowanie zwykłej cewki do zapłonu elektronicznego ponieważ tranzystor wykonawczy zapłonu uszkodzi się na wskutek przeciążenia. Moduły simsonów są nadzwyczaj wytrzymałe bo są przystosowane do cewek zarówno niskoomowych jak i tych drugich, po to aby była możliwość przejścia z zapłonu klasycznego na elektroniczny. - kolejna twoja gafa

    Jeździłem ponad 2 lata na simsonie i cewce od Syrenki i beż żadnych problemów na elektroniku oczywiście.

    ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh te nieuki i mądrale co to wtrącą dwa grosze żeby punkty nałapać i nic nie wniosą mądrego w formie ani w treści nie mówiąc że nie mają pojęcia o czym piszą , ale dobrze że chociaż regulamin przeczytali :cry:

  • #10 04 Sie 2007 00:22
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolego matroxi:
    "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło.
    co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH i ELEKTRONICZNYCH układów zapłonowych. te pierwsze miały oporność około 3,2 ohma, a te drugie około 1,2. Tak więc cewki do układów elektronicznych posiadają MNIEJSZĄ oporność uzwojenia pierwotnego niż cewki do układów przerywaczowych. Wiąże sie to z tym, ze pracujący beziskrowo tranzystor jest w stanie przewodzić większy prąd, jaki popłynie w układzie z obciążeniem o mniejszym oporze. Przy przerywaczu stosuje się cewki o większym oporze, by nie wypalać szybko styków przerywacza.
    A tak poza tym, to klawiatura ci się zacina na pewnej literce?

  • #11 04 Sie 2007 16:36
    matroxi
    Poziom 14  

    Zgadza się kolego Błażej, co do oporności cewek. W pośpiechu źle napisałem -odwrotnie pomyliło mi się:cry: ... tak czy inaczej nie zmienia to merytorycznej części mojego przekazu co do stosowania cewek.
    Jeżeli cewka olejowa dostaje przebicia, to po wstrząśnięciu jej będzie działać..to jest taki rodzaj samoregeneracji który to powinien a nie do końca tak jest regenerować ją podczas jazdy samochodem, oczywiście przez długie lata cewka z przebiciem nie będzie nam służyć i trzeba pomyśleć o nowej ale bez problemu można zrobić taką kilka tysięcy km. (Sprawdziłem to kiedyś mając Poloneza gdzie właśnie cewka mi walnęła, po odkręceniu i wstrząśnięciu działa przez kilka tys. km. potem następne wstrząśniecie i następne km itd.


    Jeszcze jedno.. przycisk mojemu przedmówcy też się zablokował..

  • #12 04 Sie 2007 17:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Ja kolegi nie wyzywałem, więc nie sądzę abym na to zasłużył. Cewki w simsonie są olejowe, częste są wycieki oleju z tychże cewek, to że kolega miał suchą to nic dziwnego po 20 latach (bo zapewne mniej więcej tyle ona miała)
    2. Co do cewek od syrenek i innych polonezów czy co kto tam sobie wymyśli, to cewka od simsona (na przerywaczu) ma około 5Ω a te wcześniej wymienione od 2,5 do 3,5Ω wystarczy sobie policzyć z prawa ohma jaka różnica w obciążeniu styków przerywacza.
    3. Jeżeli pisząc o polonezie myślał kolega o elektroniku to się zgadzam. (ale jeżeli kolega pisze

    Cytat:
    Najlepsze cewki są od starych polonezów i fiatów
    to samo się nasuwa że chodzi o zapłon na przerywaczu, więc proszę nie odwracać kota ogonem.
    4. Czwartego punktu komentował nie będę, dodam tylko że nawet z wyglądu cewka od elektronika w simsonie była inna niż od modelu z przerywaczem

    Jeżeli kolegę tak bolą te punkty które tak nieuczciwie i na siłę zdobywam to mogę koledze trochę oddać jeżeli cierpi na niedosyt.
    Na przyszłość polecam trochę kultury
    Nie pozdrawiam

  • #13 05 Sie 2007 12:53
    matroxi
    Poziom 14  

    Odnośnie tego co napisał kolega goldwinger
    Nadal przystaje na tym że w simsonach są spotykane cewki zalane substancją stałą, (kiedyś przeciąłem taką cewkę i była zalana żywicą czy czymś podobnym).

    Duża szkodliwa iskra na przerywaczu powstaje dlatego że cewka ma pewną indukcyjność i zachodzą tam procesy z tym związane (nie będę się rozpisywał jakie można sobie to zobaczyć w np. google). Cewki z wyższą opornością mają większą indukcyjność i co wiąże się z większą iskrą na przerywaczu. Konstruktorzy cewek zauważyli to że zwiększając oporność cewki nie zmniejszą iskry na przerywaczu, więc obrali złoty środek.
    Wadą cewek wysokoomowych jest dość długi czas nasycenia się jej i objawia się to przy wyższych obrotach mniejszą iskrą, czyli wniosek taki że im mniejsza oporność tym większa iskra przy wyższych obrotach, co przemawia za moimi typami cewek. I nie oznacza to w praktyce że cewka z niską rezystancją szybciej wypali styki przerywacza (nie mam namyśli tu skrajnie niskich rezystancji ale te które posiadają sugerowane prze zemnie typy cewek).

    Zgadzam się co do różnicy wyglądu cewek w simsonie ale jak pisałem można stosować je zamiennie

    Chętnie przyjmę punkty od kolegi goldwinger.........(po tym kolega pewnie już nie poruszy tematu punktów):D

    Kolega pierwszy zastosował ironiczny ton w stosunku do treści jaką zamieściłem i w dodatku rozbieżny z rzeczywistym stanem faktycznym

    Aczkolwiek pozdrawiam kolegę i liczę w przyszłości iż kolega będzie trochę dłużej się zastanawiał nad tym co napiszę, bo odniosłem wrażenie, że kolega do tego co pisze sam nie doszedł (nie sprawdził w praktyce) tylko przeczytał kilka postów z forum elektrody i wysuwa wnioski.

  • #14 05 Sie 2007 15:28
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    matroxi napisał:
    Chętnie przyjmę punkty od kolegi goldwinger.........(po tym kolega pewnie już nie poruszy tematu punktów):D

    ile, 100, 200...? bo 500 to już by chyba była zachłanność
    matroxi napisał:
    Kolega pierwszy zastosował ironiczny ton w stosunku do treści jaką zamieściłem i w dodatku rozbieżny z rzeczywistym stanem faktycznym

    co do ironii to się zgodzę ale co tam było rozbieżne z rzeczywistym stanem to nie wiem
    matroxi napisał:
    odniosłem wrażenie, że kolega do tego co pisze sam nie doszedł (nie sprawdził w praktyce) tylko przeczytał kilka postów z forum elektrody i wysuwa wnioski.

    to niech sobie kolega poczyta te posty z forum a zobaczy kolega że większą część z nich to ja napisałem

    Więcej do tego tematu wracał nie będę, bo robimy tutaj tylko niepotrzebny i regulaminowo zabroniony offtopic

  • #15 24 Sie 2007 22:24
    pawe_m
    Poziom 2  

    Witam
    Mam podobny problem z moim simsonem. W związku z tym mam pytanie. Na jakie jest napięcie i jaką rezystancje ma oryginalna cewka zapłonowa w simsonie SR50 z elektronicznym zapłonem? Używałem już różnych cewek i po pewnym czasie na każdej moduł się spalił...

  • #16 27 Paź 2007 14:34
    lewy456
    Poziom 13  

    Witam serdecznie!
    Po ubliżali już sobie wszyscy nawzajem i każdy każdemu z osobna, a MACIASGTA problemu i tak nie rozwiązał ( a jeśli tak to juz dawno powinien o tym napisać! :/ ) Poza tym to jeśli jest jakiś problem to znam człowieka który przewyższa wszystkich znawców tego forum jeżeli chodzi o doświadczenie w temacie simsonów. Prowadzi on sklep (również ze sprzedażą wysyłkową) jeśli jest jakis problem to polecam wejść na stronę www.simson.strona.pl można tam znaleźć aktualny cennik części oraz wszelkie namiary na firmę. Wiem, że w razie problemów facet chętnie pomoże i doradzi, sam korzystałem z jego pomocy i to nie raz. Wystarczy zadzwonić.
    Pozdrawiam wszystkich.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME