Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz regulowany 0..30V 0..3A

22 Lip 2007 23:47 4651 8
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie wszystkich.

Jestem początkującym elektronikiem i mam zamiar zbudować znany zasilacz laboratoryjny ze strony http://electronics-lab.com/projects/power/003/index.html.
    Do zasilacza chciałbym dodać analogowe wskaźniki prądu i napięcia ( http://www.sklep.avt.pl/photo/WN30DH50.jpg ).
    Tutaj rodzi się pytanie w którym miejscu układu owe mierniki powinienem podłączyć. Na podstawie mojej wiedzy domyślam się, że woltomierz mogę podłączyć równolegle do zacisków wyjściowych zasilacza a amperomierz powinien być podłączony szeregowo.

Amperomierz pokazuje napięcie prądu który aktualnie przepływa przez obwód, więc rodzi się pytanie, czy można wyregulować natężenie prądu przed podłączeniem jakiegoś sprzętu do zasilacza?

Czy ten układ zasilacza pozwala regulować (i zarazem odczytywać wartość ze wskaźnika) natężenia prądu przed podłączeniem urządzeń?

Zdaję sobie sprawę, że mój problem może zdawać się błahy, ale mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie odpowiedzieć na moje pytania. Prosiłbym o wskazanie na schemacie gdzie powinienem podłączyć wskaźniki.

Pozdrawiam serdecznie, Marek.
  • Testo
  • Poziom 32  
    Urządzenie nie podłączone - prąd nie płynie, napięcie jest :)

Podłączasz żarówe, w szereg fabryczny ( dobry ) miernik no i Twoj amperomierz. Skalujesz tak zeby sie zgadzalo.

Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Ok, rozumiem już że woltomierz wszystko ładnie pokaże, amperomierz tylko gdy jakies urządzenie podłączone.

neo_dc napisał:
    Skalujesz tak zeby sie zgadzalo.

Tzn. jak?

I jeszcze pytanie w którym miejscu amperomierz? Tak samo jak woltomierz przy samym wyjściu tylko że szeregowo?

Pozdrawiam, Marek.
  • Testo
  • Poziom 24