Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm Silicon Esprit ARS zwariowal

olaf x 23 Jul 2007 22:47 2703 7
  • #1
    olaf x
    Level 33  
    po kolei: 11 lat temu zalozony w nowym aucie. zalozone do przednich tylko drzwi-master i slave, tylne bez. otwieranie bagaznika z pilota, czujka wstzrasowa i "radarowa", czyli chyba mikrofalowa, bo mikrofonow nie bylo zakladanych, czyli nie akustyczne,dwie syrenki, jedna pod maska, druga we wnetrzu. tylko tyle bylo wykorzystywane. po jakichs 5 latach piloty poszly na grzybki, po zajrzeniu do punktu silicona na lubelskiej w wawie zostaly kupione dwa nowe piloty z nowej serii, podobno tamte byly dosc awaryjne, musialem dostac sie do centralki, wdusic jakiegos switcha i zaprogramowac na dwa nowe piloty.po jakims roku zostala zdjeta syrenka pod maska, bo byle kot na parkingu strzezonym powodowal wycie na pol miasta. nastepne 4 lata bylo ok. rok temu sie zaczela zabawa.nie zawsze chcial otwierac , zamykac...po wymianie wykladziny w aucie w serwisie okazalo sie ze "zapomnieli" podlaczyc wewnetrzna syrenke, jak sie potem okazalo-na szczescie. zima central mi pare razy przymarzl, kluczykiem nie bylo mowy, wiec byly akcje pilotem, zeby silownik rozruszac. ale przestal reagowac na kazde pikniecie pilotem, za ktoryms razem wszedlem przy pomocy klucza, bo nagle przestalo dzialac otwieranie z pilota, normalnie by wyl w srodku miasta, na szczescie nie bylo syrenek, ale... nie wiem jakim cudem udalo mi sie wylaczyc alarm pilotem. pamietalem zeby wiecej nie zalaczac, bo zalaczyc sie daje, ale wylaczyc juz nie, a odcina przy okazji pare rzeczy. tak wiec otwieralem z kluczyka, centralny dzialal i oboje drzwi sie otwieraly, zewnetrznie tez od lat jest podlaczone domykanie tych dwoch szyb, tylko nie uzywalem funkcji alarmu. az raz pod namiotem przesunela sie przesuwka na pilocie i zalaczyl sie. rano do auta, a tu nie sposob wylaczyc. wyszlo przy okazji, ze ktos w serwisie odlaczyl leda. jedeny sposob to bylo odciac zasilanie centralki- czerwony kabel. teraz nie ma nawet centala, domykania szyb,tragedia. dodam ze proba pilotow z daleka od auta: starszy pilot- wszystkie trzy przyciski powoduja mocne swiecenie ciagle leda, pozniej uzywany z tej samej pary pilot-przyciski lock i srodkowy- led swieci mocno, ale jakby nalozone bylo szybkie pulsowanie malo widoczne, przy unlock wyglada jak w startm pilocie-jakby zupelnie ciagle swiecenie. czyzby jeden pilot dead, a ten nowszy wlasnie funkcja unlock nie dzialala wlasnie w pilocie? piloty maja na plytce od strony elementow oznaczenie TX-08AR4. Sorry za dlugi wywod, ale kwestia alarmow jest mi zupelnie obca, a chcialem dokladnie opisac.
  • #2
    pkhenr
    Level 32  
    cięzko tą historie przeczytać w całości ale nie reanimowałbym go możesz z powodzeniem zastąpić go innym alarmem i centralką zamków chyba że będzie zintegrowana
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Olaf - nie ma sensu reanimować tego trupa. Technika poszła troszkę naprzód przez te 11 lat i teraz masz spory wybór alarmów, które też mogą ci dostarczyć wielu mocnych przeżyć :D
    A tak na poważnie. To nie ma sensu naprawiać tego zabytka. W rozsądnej cenie kupisz już porządny alarm, a przy odrobinie chęci będziesz go mógł podłączyć zamiast starego, bo instalacja do alarmu już jest.
    Rozejrzyj się za czymś nowym. Poczytaj posty o jakości alarmów na forum, to wybierzesz coś dla siebie.
    PS. Unikaj oferty allegrowej.
  • #4
    olaf x
    Level 33  
    dzienks, chyba tak zrobie, nie chcialem wycinac centralki z tylu kabli, jesli by to byl jakis duperel, ale trzeba bedzie :)
  • Helpful post
    #5
    bebefirst
    Level 16  
    Widzę że niektórym Silikony obce, jak w pilocie Led jak żarówa, to pilot „go to servis”.
    A „zamyka i nie otwiera”, to już niemalże kultowa tradycja.
    Serwis twierdzi że to ponoć przez ładunki elektrostatyczne przeskakujące na odsłoniętą antene???
  • #6
    olaf x
    Level 33  
    czyli jest szansa reanimacji? to poszukam serwisu w wawie. zaraz sprawdze czy jest nadal elko exim na lubelskiej. tam kupowalem wieki temu alarm i tam dokupilem nowszej generacji piloty kilka lat pozniej...
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tyle tylko, że naprawa tego alarmu może kosztować niemal tyle, co nowy alarm. Stąd propozycje założenia nowego, co powinno być przyjemnością, bo będzie polegać na podłączeniu nowego alarmu w miejsce starego bez grzebania po aucie.
  • #8
    olaf x
    Level 33  
    znalazlem firme, zostawie jednego pilota na probe, jesli to jego wina, a naprawa nie przekroczy polowy ceny nowego pilota(60zl) to zostane przy starym alarmie, jesli ktorakolwiek z opcji bedzie inaczej(nie wina pilota,wyzsza cena za naprawe jesli to pilot)-zmienie calosc na nowe:D