Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kopia efektu gitarowego E-H BIG MUFF PI by darlon

darlon 06 Oct 2007 10:44 36156 126
lampy.pl
  • #61
    darlon
    Level 17  
    socket = podstawka pod scalak
  • lampy.pl
  • #62
    Karol007Kielce
    Level 12  
    No i przysłowiowa du*a. Jak było, tak jest. Chyba ten mój szajs zawiozę do znajomego elektronika, niech powie co jest grane.
  • #63
    hdhmr
    Level 12  
    Mam pytanie. Jak taki efekt DIY ma się do oryginału, czy brzmienie jest mniej więcej takie samo, a może identyczne? Jak jest z jakością brzmienia? Gdy użyje się np zamiennych części, czy zabrzmi gorzej czy inaczej :P
  • #64
    Klopsik
    Level 13  
    Karol, jak już naprawdę nie wiesz co temu jest to pisz na maila, za free Ci to mogę pomóc dokończyć, naprawić.

    hdhmr:
    Zrobiłem kilka efektów, głównie ze strony Tonepad.com. Wszystkie działają i to świetnie. Rebote Delay brzmi bardzo analogowo, nie to co większość aktualnie produkowanych behringerów, digitechów i innego dziadostwa. Sansamp GT-2? Brzmi zabójczo podobnie, tylko clean jest zniekształcony przez użycie TL072 zamiast TLC2262. Dla poparcia nagrałem krótką próbkę. Może pomoże Ci w wyborze.


    Edit: Zamieszczam też wersję fade to black obrobioną komputerowo oraz inny kawałek i bezsensowne porierniczanie po gryfie :). Myślę, że pomoże w wyborze co niektórym. Póki co nie założę własnego tematu, bo projekt nie jest jeszcze na 100% skończony, więc próbki wstawiam tutaj. Na żywo brzmi znacznie lepiej, ma sporo więcej dołu i góry (ograniczyłem to nawet przez użycie potencjometru 20K, zamiast 100K) przez co idealnie nadaje się go grania thrashu.
  • lampy.pl
  • #65
    BolzZ
    Level 26  
    ha! ladnie sobie z fejdem poradziles :) (choc gitarka sprawia wrazenie nie do konca nastrojonej, ale moze to troche przesadny chorus daje taki efekt)
  • #66
    darlon
    Level 17  
    fakt, fajnie brzmi ten fade! nosiłem się ostatnio z zamiarem zbudowania sans ampa ale nie moge znaleźć do niego przełączników. jak ktoś wie jak rozwiązać sprawe z nimi, prosze o kontakt :) tak w ogóle to przepraszam za nieaktywność tak długo. powiedzmy że się przeprowadziłem... przy okazji, mam pytanie do ludzi z krakowa lub znających się na rzeczy - gdzie w kraku jest sklep z bebechami? najlepiej koło centrum, nie na hucie... raczej od strony reymonta (stadion wisły)

    jak powrócę do domu, wrzuce temat z moim TS 808. musze tylko próbki nagrać

    pozdrawiam!
  • #68
    darlon
    Level 17  
    dzięki! choć to troche dalej niż się spodziewałem to i tak musze się tam wybrać :)ile taki przełącznik może kosztować jeśli można jeszcze spytać? bo nie wiem ile kasy mam na to przeznaczyć... mam też pytanie co do tego sans ampa - któryś z opampów lepiej jest podobno zmienić na inny bo TLO72 daje jakieś syfy...
  • #69
    hdhmr
    Level 12  
    W miejsce IC2, IC3,IC4 - TLC2262 ok 8zł sztuka, natomiast IC1 - TL072.
  • #70
    Klopsik
    Level 13  
    Tak, wymień IC4 na Tl062. Sporo pomaga. Właśnie wczoraj ukończyłem sansampa z najnowszego schematu dodatkowo wykonanego w całości z rezystorów metalizowanych, dobrej jakości kondensatorów i kabli ekranowanych. Cholera... jakoś ten clean brzmi gorzej niż w poprzednich wersjach, ale przester nadal jest świetny. Kiedyś czytałem, że ktoś zastosował rezystory met. i żadnej różnicy nie zauważył... Bzdury! Złożony z tych elementów GT2 chodzi tak cicho, że bramka szumów staje się zbędna!
  • #71
    darlon
    Level 17  
    witam!

    uporałem się wreszcie z TS 808, zapraszam do tematu!
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic860444.html

    dodatkowo nagrałem też próbke dźwięku big muffa na mojej lampie. poniżej konfiguracja

    próbka nagrana na: Cort Les Paul Custom (niezbyt stroi, stare druty) + EMG 81, combo 2x12" na AD12100/M4 Phillipsa - wzmacniacz na zamówienie - Kisel - kombinacja klasycznego Fendera i Mesa DR - 100W na 6L6 i mikrofon ze starych słuchawek do kompa (żenada :P )

    dźwięk jest płaski i wycieło okrutnie niektóre pasma... brzmi marnie, ale wiecej jak narazie nie moge zrobić, nie dysponuje ani dobrym mikrofonem ani dobrą kartą dźwiękową. ustawienia muffa: sustain (gain) - około 30% (dalej w połączeniu z EMG zniekształcenia są nie do opanowania, nigdy nie rozkręcałem powyżej 40-50% bo przestaje przypominać przestaerowaną gitarę :P ), tone - około 60%, vol - około 25-30% (głośne bydle!)

    pozdrawiam!
    Attachments:
  • #72
    wikingc1
    Level 18  
    Witam.
    Dawno tu nie zaglądałem. Ostatnio trochę poeksperymentowałem z tym efektem i doszedłem do wniosku że ma ciekawe brzmienie po wywaleniu diody D1. tak że w jednym stopniu obcina tylko jedną połówkę. Osobiście mi się takie brzmienie bardziej podoba od orginału i jak na razie tak zostawiam. Niestety nie mam jak nagrać próbek więc nie pokarze jak to brzmi.
    Pozdrawiam.
  • #73
    BolzZ
    Level 26  
    Nagraj w linii przez karte dzwiekowa, a kto zechce pusci to sobie na piecyk i oceni ;)
  • #74
    wikingc1
    Level 18  
    Witam
    No nagrałem ale nie wiem czy ktoś coś usłyszy :cry: jakość jest straszna a i moja "gitara" jeśli można ten sprzęt tak nazwać :D nie wydaje z siebie za pięknych dzwięków. Nagrane to było na środkowym przetworniku (singiel) i bez bramki szumów bo sie jeszcze nie dorobiłem. I nie śmiejcie się z próbki bo jestem samoukiem który dopiero zaczyna :D .
    Pozdrawiam.
    Attachments:
  • #75
    darlon
    Level 17  
    coś z próbką nie tak albo z moim kompem ale są trzaski powtarzające się cały czas, podejrzewam że karta na płycie tak jak moja i moja też miewa takie fazy np kiedy próbuje nagrywać i odtwarzać na raz. oprócz tego próbka LEKKO nieczytelna, tzn nie słychać na niej za dużo, choć na moich też jest kaszana...

    dodatkowe pytanie:
    buduje ktoś coś do gitary ostatnio? przydało by się coś nowego... może eksperymentował ktoś z schematami z tubeamps.prv.pl? ostatnio mnie zaciekawiły niektóre tamtejsze schematy ale są nieopracowane i nie słyszałem żeby ktoś zbudował coś z tej strony i odpalił, stąd pytam...

    pozdrawiam!
  • #76
    damo149
    Level 11  
    Mam pytanie co do muffa, jak podłączyć DPDT do niego i tą diodę led ???
    Byłbym wdzięczny jakby mi to ktoś rozrysował.
  • #77
    darlon
    Level 17  
    tak:
    kopia efektu gitarowego E-H BIG MUFF PI by darlon

    opis jak by było niejasne:
    na górze jest płytka, gniazda podpisane, a 1N4148 jest zabezpieczeniem przed prądem wstecznym na leda. mi się paliły ledy jak źle baterie do zapinki przyłożyłem. ta dioda załatwia sprawę. nie zaznaczyłem na płytce podania 9V do układu muffa, ale to chyba oczywsite

    jakieś pytania? chętnie odpowiem :)
  • #78
    wikingc1
    Level 18  
    Witam.
    Temat trochę przymarł ale może ktoś tu jeszcze zagląda.
    Mam taką prośbę:
    Jeśli ktoś mógłby podać mi jakiś projekt przesteru z tonepad.com do grania solówek. I jeszcze jedna prośba Jeśli ktoś mógł by sie podzielić sprawdzonym schematem bramki sumów i pcb do niej.
    Z góry dzięki. Pozdrawiam.
  • #79
    Klopsik
    Level 13  
    Teoretycznie na wszystkim można grać solówki, ale dobrze do tego nadaje się np. Sansamp GT2, którego prezentowałem onegdaj na elektrodzie.
    Bramkę szumów też znajdziesz na tonepad.com nie budowałem jej, ale oznaczona jako VERIFIED musi działać ;)
  • #80
    BolzZ
    Level 26  
    W kazdym przypadku, nie wazne czy do solowek, czy do rytmu wazniejsze od efektow jest to, jaka masz gitare i jakie przetworniki... Poza tym innego brzmienia potrzeba do solowek metalowych a innego do bluesowych...
  • #81
    Klopsik
    Level 13  
    No teoretycznie solówki można grać nawet na czystym kanale jak np. Mark Knopfler z Dire Straits. Sansamp jest jednak pod względem rodzaju muzyki uniwersalny. Inna sprawa to oczywiście gitara i przetworniki, choć w mniejszym stopniu, bo na gitarze za 200zł z allegro też pograsz solówki, choć jakość już nie ta, dźwięki się będą zlewać i w ogóle... Ogólnie jak chcesz brzmieć "przestrzennie" na solówkach jak np. Satriani/Vai/Li i reszta to podłączasz Delaya/Reverba, dobry przesterek i ciorasz mięciutkie solówki. ;) Ja poprostu, włączam delaya oraz sansampa i jadę z koksem. ;) Jedyna różnica jest jak dla mnie w sweepach i arpegiach. Tutaj faktycznie wypada użyć dobrej i selektywnej przystawki pod gryfem.
  • #82
    wikingc1
    Level 18  
    Witam.
    Myślałem że nikt nie odpowie a tu się miło zaskoczyłem. No więc tak raczej gram metal i to w strone raczej cięższą. Co do gitary to na razie mam lichy sprzęt i nie można tego nazwać gitarą, ale po nowym roku powinienem mieć nową na której już się będzie dało grać :D .
    Czyli raczej zmontować Sansamp GT2. Bo na razie posiadam tylko Big Muffa Pi i solówki na nim raczej nie brzmią dobrze nie wiem czy to wina zbyt mocnego przesteru czy może jakości mojej gitary.
    Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
  • #83
    Klopsik
    Level 13  
    Wiesz, ja też nie mam najlepszego sprzętu (choć pół wieczny defil tez to nie jest), a jakoś nie mam problemu z graniem solówek. Big muffa też mam w domu zmontowanego i solówki na nim wychodzą... źle. ;) Mój najlepszy przester, który sam zrobiłem to był właśnie sansamp gt2. Czysto i klarownie, bez zbędnego przydźwięku. Polecam każdemu. Co prawda nie jest to lampa, ale dla początkującego będzie świetnym sprzętem.

    Co do gitary, to posłuchaj próbki w załączniku. Nagrana przezemnie kilka lat wstecz na baardzo marnej gitarze z allegro. Pamiętej, że liczy się głównie to co masz w palcach, reszta to taki dodatek. ;)
    Attachments:
  • #84
    darlon
    Level 17  
    nie można powiedzieć że do końca muff nie spisuje się na solówkach, jest to w końcu podstawowy efekt Davida Gilmoura a nie można powiedzieć że facet nie brzmi... choć inna sprawa, że spina masę efektów i efekt jest powalający. sam muff przyznaję brzmi trochę "niesolowo". jednak na fajnej lampie można sobie z nim poradzić... poza tym nie trzeba się sugerować ilością gainu tego efektu... ja grając maksymalnie rzeźnicko na strojeniu otwartym A# skręcam gain na jakieś 30-35% a i tak łeb urywa :P faktem jest jednak że są lepsze efekty do solowego grania - sans amp jest ok, ale nie należy do efektów prostych w budowie - jest troszkę problemów z przełącznikami trybów i płytka jest trochę bardziej skomplikowana niż np taki boss ds-1. a co do bossa tego - również się nadaje... choć ludzie mówią że ma za dużo bossowskiego "piachu", ale zależy co komu leży. używa go nawet Satriani... temat jest ogólnie dość długi
  • #85
    wikingc1
    Level 18  
    Witam.
    No więc tak prawdopodobnie sobie zrobię boss ds-1 tylko ktoś niech mi objaśni jaki tam idzie przełącznik bo nie mogę pojąć :cry: . Zobacze jak brzmi i jak nie będzie mi pasować to dopiero się wezmę za sans ampa.
    Pozdrawaim.
  • #86
    darlon
    Level 17  
    wiesz, ja tylko powiedziałem że ten efekt przy dobrym ustawieniu brzmi ciekawie... ale pewnie znajdą się przeciwnicy jego brzmienia... przyznam też że DS-1 jest kapitalny z modami Keeleya. warto poszukać opisu tychże modyfikacji, choć niestety ja szukam od dawna i znaleźć nie mogę :( a przełącznik idzie bardzo prosto - opisałem kiedyś jak połączyć DPDT do efektów z tonepad i jest to przypomniane w temacie o chorusie CE-2

    PS. nie wie może ktoś jak muff został zmodyfikowany przez Pete'a Cornisha? nazywa się to P1 i używa tego Gilmour. bardzo mnie ten efekt ciekawi - czy zmienia cokolwiek w muffie. facet raczej zna się na budowie efektów i podalboardów i ciekaw jestem co wykombinował że się Gilmourowi spodobało :)
  • #87
    wikingc1
    Level 18  
    Witam.
    Tak czy inaczej zmontuje bossa ds-1 a jak mi sie nie spodoba to sprzedam kumplowi. A co do przełącznika to nie chodzi mi o DPDT tylko tam na schemacie jest no i nie wiem jak to napisać. Chodzi mi o tą cześć którą zaznaczyłem ramką.
    Pozdrawiam.
  • #88
    darlon
    Level 17  
    to jest rozpisanie połączenia z układem. nie sugeruj się tym schematem, tylko popatrz na płytkę, jest czytelniej wszystko... różnica w tym na jakim opampie robisz, mają inaczej nóżki o ile dobrze pamiętam. ale to nie problem... tak więc przyjrzyj się płytce, schemat jest niepotrzebny praktycznie jak jest opracowanie płytki :P patrzysz gdzie co jest i montujesz, reszta się nie liczy :P

    edit: TA ma chyba nóżki w jednej linii a ten drugi chyba TLO ma 4+4
  • #89
    wikingc1
    Level 18  
    No faktycznie teraz dopiero załapałem, coś ostatnio ciężko mi przychodzi myślenie :D . Tam jest płytka z możliwością wlutowania albo TL072 albo TA7136. Dzięki wielkie za pomoc.
    Pozdrawiam.

    -------------------------------------------
    Witam.
    Dziś odpaliłem tego bossa ds1 obyło się jak narazie beż żadnych problemów. Na razie jest bez obudowy i zmontowany tak trochę prowizorycznie ale to narazie żeby sprawdzić jak i czy w ogóle gra. Co do dzwięku to powiem tak plan wykonany do solóweczek jak znalazł. Jak doczeka się obudowy i wszystko wykończę umieszczę w DIY.
    Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.[GVideo][/GVideo]
  • #90
    _-Gilmour-_
    Level 12  
    trochę przedawnione no ale.... ;] Darlon, sam jestem ciekaw co cornish wykombinował w muff'ie gilmoura lecz za bardzo się tym nie przejmuję :D tak patrząc na muffy gilmoura na przestrzeni lat to jego swoiste, "gilmourowe" brzmienie zawdzięcza seryjnym stompbox'om E-Hx.... cała "ściana" - i studyjna i live- wersja “ram’s head”, to samo się tyczy "the final cut" i "lapse of reason"... Division bell i pulse to już Civil war... a ostatnia trasa to wbudowane w pedalboard cornishowe "cuda" oraz “triangle” w loopie :D Kocham dźwięki "gilmourowe" - jego styl i brzmienie. Dlatego też buduje pedalboard, cos a'la ten Cornisha... z zaplanowanych 10 efektów mam narazie 6 - MXR dynacomp, uni vibe, ce-2, tremolo E-Hx, kontur i muff (nawet 2, civil i amerykan - w planie jeszcze "ram's head") :D mam płytki już do bramki szumów mxr'a i tube drivera - w nim dodaje jeszcze jeden potencjometr "boost". Jak wiadomo, Gilmour używał i używa dwa lampowe przestery - doszedłem do wniosku, że nie opłaca się robić 2 więc dokładam jeszcze jeden potek i footswitch... na koniec pętli efektów umieszcze "robote delay 2,5" z tonepada i EQ 3 pasmowe Laney'a... pedalboard bedzie miał 3 loopy - 1 za kompresorem, 2 na jakiś dodatkowy przester < rat, fuz face, screamler :D > i 3 na modulacje < flanger, wah... >. Oczywiście TB dla każdego efektu. Całośc zamierzam obkleić dermą głosnikową, footswitche 6 pin "wandaloodporne", całość podświetlana niebieskimi ledami... plus wiatraczek na chłodzenie lampy w tube drive, zasilaczy oraz żarówki w uni-vibe.